Skip to main content

Nopeuden lasku ei ole mahdollinen vain liittymän irtisanominen?

  • November 25, 2025
  • 3 kommenttia
  • 76 katselukertaa

Tuokki1
Savumerkittäjä
Forum|alt.badge.img

Hei,

Miten tämä mielestänne meni?

  1. Yhteydenotto > Pyysin liittymän maksajatietojen muutosta, koska työnantajan liittymämaksu tehdään jatkossa eri tavalla.
  2. Yhteydenotto > Olin yhteydessä asiakaspalveluun, jotta a) joko liittymän hintaa b) tai nopeutta voi muttaa, koska ei koskaan saavuttanut 600Mbit/s nopeutta vaikka 1Gbit/s liittymän vaihteluvälin pitäisi ollan 600-1000Mbit/s välillä. Lähellä (edes) 400-500Mbit/s nopeutta ei voinut saavuttaa vaikka kone oli kiinni suoraan kuitupäätteessä ethernet- kaapelilla. Asiakaspalvelija sanoi, että liittymän nopeutta tai hintaa ei voi muuttaa, koska liittymään ei voi tehdä muita muutoksia, kun irtisanoa liittymä?! 
  3. Yhteudenotto >  Olin heti yhteydessä, että perukaan maksaja tietojen muutos, koska irtisanon lliittymän. Tilasin liittymän toiselta operaattorilta
  4. Yhteydenotto > Laskuihin oli ilmaantunut lasku, jossa oli 2xliittymän laskutusosoitteen muutos?!. Chattasin Telian asiakaspalvelun ja laskutuksen kanssa. Samalla kuulin, että liittymään voi tehdä muutoksia?! He eivät suostuneet poistamaan laskua 2xliittymän laskutustietojen muuttamista. Tein reklamaation periaatteesta, kosk en olisi edes irtisanonut liittymää, jos en olisi saanut väärää tietoa, että liittymään ei voi tehdä muita muutoksia, kun irtisanoa? Reklamaatio torjuttiin, koska olin tehny 2xliittymän maksajan muutoksen?!

10€ sinne toinen tänne. Kyse ei ole isoista rahoista, mutta mielestäni Telian asiakaspalvelun toiminta olis tylyä ja joustamatonta. Omaa virhettä näiden turhien maksujen muodostumisessä ei huomioita mitenkään näiden turhien maksujen muodostumisessa. Jos ei muuta, niin tälläiselle toiminnalla kyllä karkoittaa asiakkaan ja kuten vanhan sanonta kertoon, niin: Hyvä kello kauas kuuluu, paha kello kauemmas.

 

--

Muokkaus: Poistettu allekirjoitus //Sakumik

3 kommenttia

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 26, 2025

Miten tämä mielestänne meni?

  1. Yhteydenotto > Pyysin liittymän maksajatietojen muutosta, koska työnantajan liittymämaksu tehdään jatkossa eri tavalla.
  2. Yhteydenotto > Olin yhteydessä asiakaspalveluun, jotta a) joko liittymän hintaa b) tai nopeutta voi muttaa, koska ei koskaan saavuttanut 600Mbit/s nopeutta vaikka 1Gbit/s liittymän vaihteluvälin pitäisi ollan 600-1000Mbit/s välillä. Lähellä (edes) 400-500Mbit/s nopeutta ei voinut saavuttaa vaikka kone oli kiinni suoraan kuitupäätteessä ethernet- kaapelilla. Asiakaspalvelija sanoi, että liittymän nopeutta tai hintaa ei voi muuttaa, koska liittymään ei voi tehdä muita muutoksia, kun irtisanoa liittymä?! 
  3. Yhteudenotto >  Olin heti yhteydessä, että perukaan maksaja tietojen muutos, koska irtisanon lliittymän. Tilasin liittymän toiselta operaattorilta
  4. Yhteydenotto > Laskuihin oli ilmaantunut lasku, jossa oli 2xliittymän laskutusosoitteen muutos?!. Chattasin Telian asiakaspalvelun ja laskutuksen kanssa. Samalla kuulin, että liittymään voi tehdä muutoksia?! He eivät suostuneet poistamaan laskua 2xliittymän laskutustietojen muuttamista. Tein reklamaation periaatteesta, kosk en olisi edes irtisanonut liittymää, jos en olisi saanut väärää tietoa, että liittymään ei voi tehdä muita muutoksia, kun irtisanoa? Reklamaatio torjuttiin, koska olin tehny 2xliittymän maksajan muutoksen?!

10€ sinne toinen tänne. Kyse ei ole isoista rahoista, mutta mielestäni Telian asiakaspalvelun toiminta olis tylyä ja joustamatonta.

Ensimmäiseksi pahoittelut omasta puolestani saamasta kohtelustasi. Kertomasi asian hoitaminen ei ole kyllä mennyt arvojemme eikä toimintatapojemme mukaisesti. Kuulostaa nyt erikoiselta ettei sinulle ole tarjottu vaihtoehtoa vaihtaa liittymäsopimustasi matalampaan yhteysnopeuteen, vai onko sinulla määräaikainen sopimus laajakaistassasi?

Tuossa tapauksessa vaihtoehto olisi ainoastaan irtisanoa liittymä, ja sopia uusi sopimus, mutta ensisijaisesti pitäisi mielestäni selvittää miksei yhteys toimi luvatulla vaihteluvälillä eli 600-1000M nopeudella. Jos laajakaistaa ei saisi toimimaan luvatulla yhteysnopeudella niin se voitaisiin irtisanoa ilman sopimussakkoa ja saisit uuden sopimuksen matalammalla yhteysnopeudella.

Tuon reklamaation ja muutoksen laskutuksen suhteen minun on hankala ottaa kantaa, koska en pääse näkemään käymääsi keskustelua, mutta kertomasi perusteella uskoisin, että järkevin ratkaisu olisi ollut peruuttaa ainakin tuo jälkimmäinen maksajatietojen muutos. Myös jos liittymäsopimukseen on kerrottu jälkikäteen olevan mahdollista tehdä muutoksia, niin tässä kohtaa olisi voitu tarkastaa mitä kanssasi on aiemmin keskusteltu ja tulla sen vuoksi vastaan maksuissa.


Tuokki1
Savumerkittäjä
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • November 26, 2025

Moi,

Homman ei tosiaan edennyt Chatin & Sähköpostin kautta, mutta kun tänään soitin ihan perinteisesti asiakaspalveluun. Selitin tilanteen vielä kerran ja nyt näyttää siltä, että ratkaisu on se, että Telia hyvittää 2x10€ maksajan muutoslaskujen osalta. 

Olen siis lopputulokseen ihan tyytyväinen. Harmi vain, että jouduin irtisanomaan Telian kiinteän liittymän asiakaspalvelun antaman väärän tiedon takia, mutta tälläistä voi sattua. 👍

 

--

Muokkaus: Poistettu allekirjoitus //Sakumik


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 26, 2025

Homman ei tosiaan edennyt Chatin & Sähköpostin kautta, mutta kun tänään soitin ihan perinteisesti asiakaspalveluun. Selitin tilanteen vielä kerran ja nyt näyttää siltä, että ratkaisu on se, että Telia hyvittää 2x10€ maksajan muutoslaskujen osalta. 

Olen siis lopputulokseen ihan tyytyväinen. Harmi vain, että jouduin irtisanomaan Telian kiinteän liittymän asiakaspalvelun antaman väärän tiedon takia, mutta tälläistä voi sattua. 👍

Hieno homma, että asia selkeni kuitenkin parhain päin. 😊 Ja pahoittelut vielä tuosta väärästä tiedosta, jonka olet saanut ensin. Kyseessä on todennäköisesti ollut ensimmäisen asiakaspalvelijan inhimillinen virhe, mutta toivottavasti saamme sut vielä takaisin asiakkaaksemme!