Mikäli tilinumeron kopioi laskulta oikein, pitäisi luonnollisesti maksunkin ohjautua meidän tilillemme, eikä missään tapauksessa Nordean tilille.
Meidän uusi Danske Bankin tilinumero on IBAN FI33 8000 1601 0166 95
Vanhat tilinumerot toimivat kuitenkin vielä tosiaan ensi vuoden loppuun saakka, eli haittaa ei ole vaikka vanhalle tilille vielä laskun hoitaisi. Tiedote aiheesta löytyy täältä.
rupesin kyselemään nordeasta asiaa tuli seuraava vastaus:
------------------------------------------
Hei!
Kiitos viestistäsi.
Laskuttaja voi määritellä, että vastaanottava tilinumero muuttuu automaattisesti. Tämän vuoksi esimerkiksi Nordean tililtä OP:n tilille maksettu lasku voi muuttua automaattisesti Nordean tiliksi.
Suosittelen tarkistamaan Teliasoneralta, että lasku on kuittaantunut maksetuksi. Tarvittaessa voit lähettää kuitin tilitapahtumasta todisteeksi maksusta.
Mukavaa joulua!
---------------------
Pankkitunnukset aina mukana ? Lataa tunnuslukusovellus mobiililaitteellesi. Lue lisää: www.nordea.fi
Ystävällisin terveisin
---tämänkin toistaiseksi snippaan pois----
Nordea 24/7
0200 3000 (pvm/mpm)
Ulkomailta soitettaessa +358 200 3000 (ulkomaan puhelun hinta)
ma-su 24h/vrk
On 21.12.2016 12:11 customer wrote:
> lähdin kyselemään asiaa soneralta aluksi ja
> vain antoi aika lailla perusvastauksia.
>
> eli siis maksoin soneran (teliasonera)
> laajakaista laskun jonka saajana pitäisi olla
> IBAN FI33 8000 1601 0166 95 BIC DABAFIHH eli
> siis danskebank. teliasoneralla on vielä
> jonkin aikaa vanhat tilit käytössä mutta ne
> ovat osuuspankissa (ehkä pohjola).
>
> hoidin laskun nopeasti ja mielestäni
> copy/pastesin tiedot oikein mutta kun
> katselin tietoja jälkikäteen huomasin
> ongelman ja saajana on nordea tili jonka
> sanotaan olevan teliasonera.
>
> tietoja jälkikäteen
>
---snippailen tietoja pois mutta voin antaa privaatti viestissä--
>
> onko nordealla joku tilinkorjausasia joka on
> mennyt pieleen jollakin tavalla ja jos tili
> ei ole teliasoneran miten tuota lähden korjailee.
---------------------------------------------
Saimme tiedon, että joissain tilanteissa verkkopankissa on tullut herja "Maksu ohjataan saajan Nordeassa olevalle tilille", mutta itse maksukentässä on maksun jälkeen näkynyt kuitenkin aivan oikein Danske Bankin tilinumero.
Tarkistatko vielä maksutapahtumista tilinumeron, jonne maksu on mennyt. Jos se ei ole tämä Danske Bankin numero, laita meille vaikkapa Facebookin kautta yksityisviesti, tai ota yhteyttä Omien Sivujen chatin kautta, tarkistetaan maksujen tilanne.
hoidin asiaa chat:in kautta ja tällä erää lasku on maksettu, jolloin voin paljastaa mysteerisen tilinumeron.
Tilille: FI23 2220 1800 0001 33
BIC: NDEAFIHH
Saaja: TELIASONERA FINLAND OYJ (nordean ilmoittama)
yleisohje: älkää maksako laskuja tähän tilinumeroon tai lähettäkö rahaa!
@lasselusse kirjoitti:
hoidin asiaa chat:in kautta ja tällä erää lasku on maksettu, jolloin voin paljastaa mysteerisen tilinumeron.
Tilille: FI23 2220 1800 0001 33
BIC: NDEAFIHH
Saaja: TELIASONERA FINLAND OYJ (nordean ilmoittama)
yleisohje: älkää maksako laskuja tähän tilinumeroon tai lähettäkö rahaa!
Tuo tilinumero on meidän vanhoja tilinumeroitamme. Jos maksu ohjautuu sille, se tulee ohjautumaan viiveellä eteenpäin tälle uudelle Danske Bankin tilille.
Oliko niin että ehdit maksaa jo toistamiseen saman laskun? Nyt molemmat maksut tulevat siirtymään tänne meille, ja kuittaamaan nimissäsi olevia laskuja. Jos haluat tilillepalautuksen tästä toisesta suorituksesta, se onnistuu kyllä. Ota asiakaspalveluun yhteyttä niin laitetaan palautus matkaan.
tuli maksettua lasku vain kerran, joten palautuksiin ei tarvitse lähteä.
lähdin selvittämään asiaa heti huomattuani, ja alkoi toi eräpäiväkin siintää horisontissa.
jatkan mahdollisesti seuraavassa laskussa jos ongelmia ilmenee.
Siitä sähköpostilaskun virtuaaliviivakoodista ainakin tulee oikea tilinumero ja on muutenkin kätevä käyttää.