Sain noin viikko sitten asennettua kotiini Soneran toimittamat laitteet (Inteno DG301AL, motorolan digiboksi, sekä laitteet jotka mahdollistivat langattoman yhteyden koti-tv:n kanssa). Asennus ja käyttöönotto onnistui ongelmitta, mutta netti on pätkinyt alusta asti enemmän tai vähemmän. Välillä ongelma on korjaantunut modeemin ja koneiden boottaamisella ja joskus on pitänyt manuaalisesti hakea uusi ip. Parin viime päivän aikana tuo ongelma on kuitenkin pahentunut entisestään ja esimerkiksi tänään tuo Inteno ei ole suostunut yhteistyöhön lainkaan.
Olen useaan kertaan irrottanut ja uudelleenkytkenyt kaikki johdot, käynnistänyt laitteet uudestaan, resetoinut modeemin yms. ja mikään ei ole auttanut. Modeemi ei edes muodosta internet-yhteyttä enää, pelkkä status-valo palaa keskellä. Mikään koneistamme ei saa enää yhteyttä verkkoon Intenon boksin kautta (ei verkkopiuhalla, tai langattomasti). Olen tänään testannut verkon toimivuutta myös toisella (Zyxel) boksilla ja sen kanssa netti toimii ongelmitta.
Eilen huomasin myöskin ongelman koti-tv:n kanssa, sillä kuvaa ei näy millään kanavalla. Kanavan ohjelmatiedot tulee ruudun alaosaan, mutta ääni ja kuva puuttuu.
Tarkastaisitteko sieltä käsin tuon verkon tilan ja selvittäisittekö onko vika yhteydessä, vaiko mahdollisesti tuossa Intenon boksissa? Vaikuttaisi ainakin siltä, että tuo boksi ei toimi niinkuin pitäisi, ellei verkossa sitten ole jotain isompaa vikaa Turun alueella?
Asiakasnumero pitäisi löytyä tiedoistani.
![:) 🙂](https://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f642.png?v=2.2.7)