Joko ongelmaan on löytynyt ratkaisua? Vikapalvelu pystyy tarkastamaan yhteyttä meidän verkosta modeemillesi asti ja jos tämä väli näyttää meidän suuntaan toimivalta, niin aika usein ongelma on jossain omassa laitteessa tai wlan-yhteydessä. On myös mahdollista, että vika voi olla jossain verkon puolella, mutta laitetestaukset on erittäin tärkeä tehdä vian rajaamiseksi.
Eli mitä itse voi tässä tilanteessa vielä koittaa:
-Jos käytät Wlania, testaa miten yhteys toimii, kun tietokone on verkkokaapelilla yhdistetty modeemiin
-Toisen tietokoneen testaaminen liittymässä (wlan ja verkkokaapeli)
-Toisen modeemin testaaminen liittymässä
Jos näistä huolimatta vika jatkuu, niin silloin suosittelen vielä ottamaan vikapalveluumme yhteyttä, että saadaan vika täällä päässä tarkempaan tutkintaan ja korjaukseen.
Itselläni tänään putosi kiinteän netin yhteys ihmeellisesti. Asun itä- turku ja nopeus ollut aina ennen 9-11 megaa todella tasaista ja laadukasta( 10 megan kuitu yhteys), ei ole ennen tosiaan nopeus tippunut lainkaa ja toiminut kunnolla. Nyt pelatessa netti yhteys alkoi hidastella ja kokeilin nopeustestiä niin antaa nopeudeksi vain 3-7 megaa ja lähetys vain 0.02 megaa. Keskimäärin mittaukset tosiaan n.5 megaa. Kokeillut kahdella eri koneella, kummassakin sama. Johtojen kanssa yheys( ei wlan). Modeemi ja tietokoneet välillä sammutettu ja sekä modeemin virtajohto otettu välillä pois sekä välillä reboot painanut modeemista. Mikää ei ole toiminut.
Aikaisemmin tosiaan ei vikoja, joskus reboot mutta tämä on aina auttanut ja silloinkin kyse, ettei ole päässyt nettiin ollenkaa, mutta nyt radikaali nopeuden pudotus ihmetyttää. Onko laajemmin vikaa itä-turussa tai vain tässä taloyhtiössä. Toivon mukaan vika selviää jotenkin.
Vika korjautunut. Nyt on toiminut tass normaalisti, joku häiriö kesti melkein koko eilisen päivän