Kyllä se mahdollista on, että modeemikin olisi sanonut sopimuksensa irti. Koitiko myös resetoida tuon modeemin siitä laitteen takaa löytyvästä reset-reiästä?
Varmimmin laitevian pystyy toteamaan sillä, että testaa omassa liittymässä toista modeemia. Jos toisellakaan laitteella ei lähde toimimaan niin silloin ongelma ei modeemista pitäisi johtua. Jos vika kaikesta huolimatta jatkuu, niin sitten vaan tekemään vikailmoitusta Omien sivujen kautta tai soittelemalla suoraan vikapalveluun puh. 0206 90101 (mpm/pvm).
Moro, olen resetoinut ja yrittänyt kahdella eri modeemilla. Lisäksi vaihdoin kaikki narut, johdot ja liittimet välistä, mutta pysyy mykkänä.
Päädyin tekemään asiasta vikailmoituksen ja häröä löytyi sitten jostain muualta kuin modeemista. Parhaillaan nyt sitten selvityksessä missä vika. Mutta modeemi itsessään menee myös vaihtoon, sen joutuu resetoimaan kerran viikossa ja wlan pätkii miten sattuu. Ihmettelen myös sitä että myöskään modeemin kirjautumissivu ei toiminut, ei resetointia ennen eikä sen jälkeenkään. Investoin tässä siis omiin hermoihin ja mielenrauhaankin.
Hyvä, että on selvityksessä nyt.
Oliko puhetta vikapalvelun kanssa tuosta modeemin kunnosta? Pyydettiinkö odottelemaan kunnes se härö on löytynyt sekä korjattu ja sen jälkeen tarkistamaan mikä korjauksen vaikutus on yhteyden pätkimiseen? Vai jotain muuta?
Arvostan tuota sinun investointiasi Se on tarpeen tässä joulun alla muutenkin, tai ainakin itselläni on se tilanne :)
Moro, ei siinä ollut puhetta tuosta että oltaisiin se modeemi jätetty ns lepäämään vian selvittämisen ajaksi. Se ontuminen on varsin helppo kapseloida tuohon modeemiin, sillä paahtaa ns satasella pitkään ja sen jälkeen vaan yhtäkkiä kaatuu ja leviää kun jokisen eväät. Modeemin sivu (192....) ei vastaa - ja kaikki pelittää heti resetoinnin jälkeen taas. ZyXEL on todennäköisesti tässä ainakin osittaisen maineensa veroinen, toimii hyvänä päivänä. :)
Mielelläni investoin hieman omaan mielenrauhaan, varsinkin jos kirjoittaa jotain isompaa juttua pilveen ja yhtäkkiä näytön oikeaan alakulmaan hyppää keltainen huutomerkki... Nostaa pulssia joka kerta aika tavalla ja aiheuttaa pientä tykytystä. Tän uuden modeemin pitäis olla sellanen ettei lopu potku kesken vaikka enemmänkin kaistaa luukuttaisi.
Ja juuri tätä kirjoittaessa tuli asentajalta puhelu, talojakamosta purkki jumissa ja nyt buuttauksen jälkeen modeemi vastaa talojakamoon, joten pitäisi toimia. Täytyy katsella kunhan kotiin pääsee.
Kun pääset kotiin testailemaan niin tulethan kertoilemaan tähän ketjuun miten testit etenee siellä ja mitä huomioita teet modeemin sekä yhdeyden kanssa. Jään odottelemaan mielenkiinnolla :)
Noniin, nyt näin parin tunnin testailulla voidaan sanoa seuraavaa:
1) netti toimii. Eli kyse oli jumittaneesta purkista talojakamossa.
2) Modeemi toimii paremmin kuin edellinen. Pingit laskenu huomattavasti (!!!) vanhasta uuteen vaihdettaessa, sekä langalla että langatta. Joku pullonkaula siinä laitteessa oli.
3) Wlan ei pätki, vaan vastaa nopeasti ja moitteetta. Lisäksi kantama on parempi, nyt toimii jopa keittiössä asti moitteetta ;P
Päivitellään mikäli uutta ilmenee.
Tähän hetkeen voimme siis huutaa yhteen ääneen: Voitto! Ja loistavaa myös tuo pingien lasku! Riemastuin täällä päässä näihin testituloksiin ja kyllä, laita uutta päivitystä tulemaan jos jotain uusia huomioita teet :)
Tässä jäi vähän epäselväksi mihin se modeemi oikein vaihtui ? Uuteen samanlaiseen vai johonkin muuhun ?