Ongelmatilanteet Telian asiakaspalvelussa ja palveluissa

  • 9 February 2024
  • 1 kommentti
  • 102 katselukertaa

Kunniamerkki
  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Telian toiminta on viime aikoina vähän ihmetyttänyt. Laitan pari esimerkkiä näistä kyseistä toimista.

  1. Vaihdoin määräaikaisen nettiliittymäni nopeampaan tuossa vuoden sisällä chatin kautta. Seuraavaan laskuun oli laitettu useamman sadan euron sakkomaksu sopimuksen purkamisesta ja uusi liittymä oli sitten lätkäisty jatkoksi. Kun otin yhteyttä niin asia hyvitettiin, mutta mitä jos en olisi ottanut?
  1. Tämän viikon tiistaina ennen puolta päivää katkesi kaapelinetti- ja tv ilman mitään ilmoituksia. Telian yhteyskatkoksiin tottuneena en tietenkään heti alkanut kysellä mitä täällä tapahtuu vaan ihan itse yritin torstaihin asti ratkaista ongelman. Yllätys oli suuri, kun torstaina (3 tunnin chatissa vatvomisen jälkeen) selvisi että liki kahden vuoden ajan, jonka olen tässä asunnossa asunut, on liittymä ollut edellisen asukkaan nimissä. Tämä edellinen asukas oli telian kanssa hoitanut asian aikoja sitten, mutta asia ei nähtävästi ollut hoidettu. Minulla kun on kaikki keskitetty teliaan, niin millä ihmeen logiikalla yhteydet vain katkaistaan osoitteesta jossa ihan selvästi asuu ihmisiä, ja sitten sanotaan että uudelleen kytkemisestä tulisi maksaa 139 euroa :D Tässä nyt odotellaan milloin näinkin perusasia kuin televisio alkaa toimia, sekä kaapelinetti josta kuitenkin kuukausimaksu peritään.
  2. Kolmantena asiana vain sen verran, että asiakaspalvelu on itsessään asiallista. Asiantuntevuus ja ammattitaito tuntuu kuitenkin puuttuvan. Asiakkaaseen pitää ehdottomasti olla yhteydessä muutenkin kuin mainoksia lähettäessä, eikä lisämaksuja peritä omista töppäyksistä. Toivottavasti tämä asia selviää ilman lisäkuluja ja turhaa ajan haaskausta, vaikka nyt ainakin presidentin vaalit jää katsomatta.

 

----

Muokkaus: Muokattu otsikko kuvaamaan tarkemmin aihetta. //Sakumik


1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Hei @Kimbo ja tervetuloa Yhteisöön!

Telian toiminta on viime aikoina vähän ihmetyttänyt. Laitan pari esimerkkiä näistä kyseistä toimista.

  1. Vaihdoin määräaikaisen nettiliittymäni nopeampaan tuossa vuoden sisällä chatin kautta. Seuraavaan laskuun oli laitettu useamman sadan euron sakkomaksu sopimuksen purkamisesta ja uusi liittymä oli sitten lätkäisty jatkoksi. Kun otin yhteyttä niin asia hyvitettiin, mutta mitä jos en olisi ottanut?

Tämä kuulostaisi siltä, että sopimuksen tehnyt asiakaspalvelija on inhimillisen erehdyksen vuoksi unohtanut tai kohdistanut hyvityksen väärin tulevalle laskulle, jolloin olet saanut vanhasta sopimuksesta “sakkomaksun”. Onneksi asia on kuitenkin jälkikäteen selvinnyt. 😊👍

 

 

  1. Tämän viikon tiistaina ennen puolta päivää katkesi kaapelinetti- ja tv ilman mitään ilmoituksia. Telian yhteyskatkoksiin tottuneena en tietenkään heti alkanut kysellä mitä täällä tapahtuu vaan ihan itse yritin torstaihin asti ratkaista ongelman. Yllätys oli suuri, kun torstaina (3 tunnin chatissa vatvomisen jälkeen) selvisi että liki kahden vuoden ajan, jonka olen tässä asunnossa asunut, on liittymä ollut edellisen asukkaan nimissä. Tämä edellinen asukas oli telian kanssa hoitanut asian aikoja sitten, mutta asia ei nähtävästi ollut hoidettu. Minulla kun on kaikki keskitetty teliaan, niin millä ihmeen logiikalla yhteydet vain katkaistaan osoitteesta jossa ihan selvästi asuu ihmisiä, ja sitten sanotaan että uudelleen kytkemisestä tulisi maksaa 139 euroa :D Tässä nyt odotellaan milloin näinkin perusasia kuin televisio alkaa toimia, sekä kaapelinetti josta kuitenkin kuukausimaksu peritään.

Emme pääse Yhteisössä asiakastietoihin käsiksi, jonka vuoksi en pääse tätä tapausta tarkemmin tarkastamaan, mutta onko sopimus siis ollut jonkun toisen nimillä? Asukkaan muuttaessa pois osoitteesta täytyisi hänen purkaa oma sopimuksensa ja sitten uusi asukas tekee itse oman sopimuksen itselleen. Ilmeisesti hän on siis toiminut näin muttei sopimusta ole kuitenkaan irtisanottu? Ja oletko sinä tehnyt sopimuksen muuttaessasi vai ovatko vanhat yhteydet olleet käytössäsi? 

 

Kolmantena asiana vain sen verran, että asiakaspalvelu on itsessään asiallista. Asiantuntevuus ja ammattitaito tuntuu kuitenkin puuttuvan. Asiakkaaseen pitää ehdottomasti olla yhteydessä muutenkin kuin mainoksia lähettäessä, eikä lisämaksuja peritä omista töppäyksistä. Toivottavasti tämä asia selviää ilman lisäkuluja ja turhaa ajan haaskausta, vaikka nyt ainakin presidentin vaalit jää katsomatta.

Toivottavasti tuo sopimus asia saataisiin ratkaistua pian. Kuulostaisi myös oudolta, että kytkennästä perittäisiin noinkin suuri hinta jos yhteydet ovat jo ennestään olleet toiminnassa. Pahoittelut vielä puolestani tästä koituneesta vaivasta.

 

Vastaa