Olen tässä muutaman viikon ajan paininut kaapelilaajakaistan jatkuvien ongelmien kanssa. Yhteys katkeaa säännöllisesti lyhyeksi 30 sek - 1 min, jonka jälkeen se taas toimii hetken. Tämä aiheuttaa kuitenkin isoja ongelmia esim. etätöiden kanssa kun VPN-yhteys katkeaa.
Kuulostaa äkkiseltään ajoittaiselta verkon kohinalta. Kohina viat ovat tyypillisiä kaapeliverkon häiriöitä. Toki juurisyynä ongelmalle voi olla muukin häiriö. Varmuudella sanoa ilman tarkempaa tutkimista.
Asiakaspalvelusta kehotettiin hakemaan modeemi lainaan, mutta sellaista ei paikallisesta Telian liikkeestä löytynyt. Lupasivat olla yhteydessä kun laite palautetaan, mutta siitäkin nyt pari viikkoa aikaa.
Lainamodeemilla testaus on hyvä tapa varmistaa voiko häiriö johtua omasta modeemista. Samalla kannattaa vaihtaa antennikaapelia, poistaa ylimääräiset jatkokset antennikaapelista sekä vaihtaa antennipistoketta. Näin varmistetaan ettei ongelman tulisi jäädä asunnon sisälle.
Ikävä kuulla ettei liikkeestä löytynyt modeemia testausta varten. Tyypillisesti liikkeissä on useita lainamodeemeista ja niitä annettaan veloituksetta lainaksi noin 1-5vrk ajaksi.
Kyseltyäni asiasta enemmän väitettiin, että kyseessä on alueellinen vika, mutta voiko sellainen tosiaan jatkua jo yli kolme viikkoa?
Verkon kohina vika voi jatkua joissain tapauksissa tosiaan useita viikkoja. Näissä tapauksissa asentajan on vaikea löytää kohinan aiheuttajaa. Vian tulisi olla päällä korjauksen aikana, jotta asentaja voi helpommin paikallistaa häiriön aiheuttajan. Jos häiriöt ovat hetkellisiä ja niitä ei tapahdu säännöllisesti voi ongelman rajaaminen olla tuskallisen työlästä ja hidasta.
Saitko tiedon alueellisesta viasta asiakaspalvelustamme? Voit aina jättää yksittäisen vikailmoituksen asiaan liittyen. Tällöin saat kuittauksen viestillä, kun alueellinen vika korjataan.
Saitko tiedon alueellisesta viasta asiakaspalvelustamme? Voit aina jättää yksittäisen vikailmoituksen asiaan liittyen. Tällöin saat kuittauksen viestillä, kun alueellinen vika korjataan.
Ilmoitin häiriöstä chattiin ja he avasivat tiketin n. 3 viikkoa sitten. Olen välillä lisännyt tiketille kommentteja ajankohdista, jolloin ongelma on ilmennyt.
Täytynee vielä käydä liikkeessä kääntymässä jos kävisi onni ja saisi laitteen lainaan. Minulla ei ole toista modeemia tai antennikaapelia millä testata. Ethernet-kaapelin olen vaihtanut ja ongelma ilmenee myös muilla verkkoon kytketyillä laitteilla (puhelin, tv jne.).
Saitko tiedon alueellisesta viasta asiakaspalvelustamme? Voit aina jättää yksittäisen vikailmoituksen asiaan liittyen. Tällöin saat kuittauksen viestillä, kun alueellinen vika korjataan.
Ilmoitin häiriöstä chattiin ja he avasivat tiketin n. 3 viikkoa sitten. Olen välillä lisännyt tiketille kommentteja ajankohdista, jolloin ongelma on ilmennyt.
Täytynee vielä käydä liikkeessä kääntymässä jos kävisi onni ja saisi laitteen lainaan. Minulla ei ole toista modeemia tai antennikaapelia millä testata. Ethernet-kaapelin olen vaihtanut ja ongelma ilmenee myös muilla verkkoon kytketyillä laitteilla (puhelin, tv jne.).
Lainamodeemilla tässä vaiheessa ei minusta hyödytä lähteä testaamaan. Tilanteesta on vikatiketti tehty ja sitä käsittelevä verkon asiantuntija on ilmeisesti havainnut pätkimisen liittyvän alueelliseen vikaan. Toisin sanottuna häiriö on jo havaittu johtuvan verkosta. Jos sinulla on 59- alkuista vikailmoituksen numeroa tiedossa. Niin sen avulla voin katsoa tarkemmin miltä tilanne näyttää.
Saitko tiedon alueellisesta viasta asiakaspalvelustamme? Voit aina jättää yksittäisen vikailmoituksen asiaan liittyen. Tällöin saat kuittauksen viestillä, kun alueellinen vika korjataan.
Ilmoitin häiriöstä chattiin ja he avasivat tiketin n. 3 viikkoa sitten. Olen välillä lisännyt tiketille kommentteja ajankohdista, jolloin ongelma on ilmennyt.
Täytynee vielä käydä liikkeessä kääntymässä jos kävisi onni ja saisi laitteen lainaan. Minulla ei ole toista modeemia tai antennikaapelia millä testata. Ethernet-kaapelin olen vaihtanut ja ongelma ilmenee myös muilla verkkoon kytketyillä laitteilla (puhelin, tv jne.).
Lainamodeemilla tässä vaiheessa ei minusta hyödytä lähteä testaamaan. Tilanteesta on vikatiketti tehty ja sitä käsittelevä verkon asiantuntija on ilmeisesti havainnut pätkimisen liittyvän alueelliseen vikaan. Toisin sanottuna häiriö on jo havaittu johtuvan verkosta. Jos sinulla on 59- alkuista vikailmoituksen numeroa tiedossa. Niin sen avulla voin katsoa tarkemmin miltä tilanne näyttää.
Vikailmoitukseni numero on 5994421.
Kiitos @Skuuge tikettinumerosta. Kyseinen tiketti on liittynyt laajempaan verkkovikaan ja se on ratkaistu tammikuun lopussa.
Kyseisellä alueella häiriö on ollut kuitenkin haasteellisempi. Oletimme, että häiriö oli korjattu, mutta sitä esiintyy kuitenkin yhä satunnaisesti.
Suosittelen sinulle olemaan yhteydessä uudelleen ja tekemään häiriöilmoituksen aiheesta, niin saisit kuittauksen häiriön korjaannuttua.
Kiitos @Skuuge tikettinumerosta. Kyseinen tiketti on liittynyt laajempaan verkkovikaan ja se on ratkaistu tammikuun lopussa.
Kyseisellä alueella häiriö on ollut kuitenkin haasteellisempi. Oletimme, että häiriö oli korjattu, mutta sitä esiintyy kuitenkin yhä satunnaisesti.
Suosittelen sinulle olemaan yhteydessä uudelleen ja tekemään häiriöilmoituksen aiheesta, niin saisit kuittauksen häiriön korjaannuttua.
Ok, kiitos. Olen uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun.
Minulla vastaavat ongelmat CGA2121-modeemin kanssa katosivat, kun vaihdoin modeemin mukana toimitetun antennihaaroittimen toiseen.