Skip to main content

Olen 4.4.2021 käynyt Turun keskustan Telia-myymälässä kertomassa Wifi/TeliaTV ongelmista. Myyjä kuultuaan asiani lupasi laittaa viestn eteenpäin Telian huoltoammattilaisille, jotka sitten soittaisivat minulle ja käytäisiin läpi ongelmaa. Ongelmana on reitittimen yhteyden katkominen useasti päivittäin. Ongelma alkanut kiihtyä maaliskuun alusta saakka. Tästä aiheutuu sitten mm. se ettei Telia-TV:tä voi katsoa ja puhelimet sekä iPad on käytettävä SIM-kortilla sekä tietokonetyö katkeaa.



 



Onko siis mentävä Elisalle tai Dna:lle, kun maksaa palveluista eikä saa vastinetta - kuluttaja-asiamieheltä pyydettävä neuvoa.



 



Edit HannaSu: tarkennettu hieman otsikkoa


@Lehtira1@  kirjoitti:


Olen 4.4.2021 käynyt Turun keskustan Telia-myymälässä kertomassa Wifi/TeliaTV ongelmista. Myyjä kuultuaan asiani lupasi laittaa viestn eteenpäin Telian huoltoammattilaisille, jotka sitten soittaisivat minulle ja käytäisiin läpi ongelmaa. Ongelmana on reitittimen yhteyden katkominen useasti päivittäin. Ongelma alkanut kiihtyä maaliskuun alusta saakka. Tästä aiheutuu sitten mm. se ettei Telia-TV:tä voi katsoa ja puhelimet sekä iPad on käytettävä SIM-kortilla sekä tietokonetyö katkeaa.



 



Onko siis mentävä Elisalle tai Dna:lle, kun maksaa palveluista eikä saa vastinetta - kuluttaja-asiamieheltä pyydettävä neuvoa.



 



Edit HannaSu: tarkennettu hieman otsikkoa






Suosittelen olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, jonka kautta voidaan vielä tarkistaa mikä on häiriön selvityksen tilanne. Oletko koettanut modeemin resetoimista? Telia.fi Asiakastuki-sivustolta löytyy myös lisää ohjeita nettiyhteyden vikatilanteisiin.


Yhteys pätkii usein ja pyydetty huolto ei ota yhteyttä. Odottanut nyt 8 vrk



@Lehtira1@  kirjoitti:


Yhteys pätkii usein ja pyydetty huolto ei ota yhteyttä. Odottanut nyt 8 vrk






Harmillista kuulla, että yhteydenottoa on joutunut odottelemaan näin kauan. Koskeeko netin toimimattomuus kiinteää- vai mobiilinettiä? Jos olet käyttänyt nettiä vain langattomalla yhteydellä, kannattaa kokeilla toimivuutta verkkokaapelin avulla jos vain mahdollista. Tosiaan tätä olisi hyvä selvittää vielä tarkemmin asiakaspalvelumme kautta, jotta nähdään missä tuo häiriö piilee. 


Ongelma ei ratkennut. Asiakaspalvelun teknisen tuen mukaan linja Telialta on kunnossa.

Modeemi/reititin tai telia-tv:n digiboksi tai niiden yhteys aiheuttaa jotakin. Yhteyden pätkiminen jatkuu edelleen. Täytyy harkita muita vaihtoehtoja tai operaattoreita.



@Lehtira1@  kirjoitti:


Ongelma ei ratkennut. Asiakaspalvelun teknisen tuen mukaan linja Telialta on kunnossa.



Modeemi/reititin tai telia-tv:n digiboksi tai niiden yhteys aiheuttaa jotakin. Yhteyden pätkiminen jatkuu edelleen. Täytyy harkita muita vaihtoehtoja tai operaattoreita.






Yhteyden ollessa kunnosa asuntoon saakka, tulee laitteiden asetuksia ja yhteyksia tarkistella. Oletko kokeillut käyttää verkkokaapelia langattoman yhteyden sijasta digiboksilla? WiFi-verkon asetuksia muuttamalla yhteys voi parantua paljonkin. Tämä WiFi -verkko on omien laitteiden yhteystapa, johon operaattori ei voi vaikuttaa. Esim. naapureiden käyttämät WiFi -kanavat voivat häiritä myös sinun WiFi -yhteyttä (varsinkin kerrostaloissa). Asiakastuessamme on tarkemmin ohjeita, mitä voi tehdä pätkivän langattoman verkon osalta.


Vastaa