Skip to main content

Outlook sähköposti ei toimi kun VPN on kytkettynä

  • November 23, 2015
  • 3 kommenttia
  • 107 katselukertaa

Sähköposti ei toimi jos VPN on päällä.

Sekään ei auta, että ensin käynnistän VPN:n ja vasta sitten avaan sähköpostin.

Voiko Outlookin määrittää jostain toimimaan VPN:n kautta?

Ilmeisesti yhteys katoaa koska VPN yhteys muuttaa koneen IP-osoitteen 192.168.1X --> 10.0.0.X?

Kiitos avusta.

 

3 kommenttia

  • Ex-telialainen
  • November 24, 2015

Pääseekö käyttämäsi VPN:n kautta ulkoverkkoon eli nettiin vai onko VPN mahdollisesti vain sisäiseen intranet-käyttöön? Onko sulla Soneran vai jonkun toisen palveluntarjoajan sähköpostitili määritettynä Outlookiin? Minkälaista virheilmoitusta Outlook tarkalleen antaa? Onko ongelma viestien saapumisessa, lähetyksessä vai molemmissa?


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • December 1, 2015

Terve,

Nyt on taas tullut testailtua monenlaista.

Kaikki toimii hyvin ilman VPN:ää. Heti kun laittaa VPN päälle niin lähtevät sähköpostit ei enää lähde.

Postit tulee itselle perille hyvin ja nettikin toimii. Tehtiin myös speedtest VPN on/off.

VPN kytkettynä netin download nopeus putoaa 66.47Mbps --> 2.28Mbps ja pingi kasvaa 8ms --> 70ms.

Sähköposti on DNA / Welho ja sen asetuksia ei ole muutettu, koska toimii ilman VPN:ää.

 

Sähköposti antaa virheilmoituksen:

Viesti ei tavoittanut kaikkia vastaanottajia tai osaa heistä.

Palvelimen virhe: 554 5.7.1

Client host rejected: Access denied

 

Kun laittaa VPN off niin kaikki toimii jälleen.

Kiitos avusta.

 


Kimppikoo
  • Uusi jäsen
  • December 9, 2015

Vpn päällä ollessa et ole enää siinä verkossa, jossa lähettävä postipalvelin sijaitsee. Eli vaihda postipalvelin käyttämään autentikointia ja suojattua yhteyttä niin toimii myös vpn:n kautta.