Ratkaistu

Pätkiikö muilla kaapelinetti?


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Lapissa pätkinyt netti koko päivän ja Technicolor CGA2121 modeemi vilkuttaa vähän väliä virtavaloa ja sitä alempaa yhteysvaloa. Onko muilla ollut samaa vikaa vai onko tuo modeemi mennyt rikki?

icon

Ratkaisu jäseneltä VeraEk 26 June 2023, 17:01

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

22 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Lapissa pätkinyt netti koko päivän ja Technicolor CGA2121 modeemi vilkuttaa vähän väliä virtavaloa ja sitä alempaa yhteysvaloa. Onko muilla ollut samaa vikaa vai onko tuo modeemi mennyt rikki?

Ensimmäisenä toivotan sinut @harmittaa550 lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöön! Täällä pääset lukemaan ajankohtaisia artikkeleita ja osallistumaan mielenkiintoisiin keskusteluihimme! 

 

Tarkennatko Lappia hieman, että missä päin Pohjois-Suomea mennään? Suosittelen myös resetoimaan modeemin. Käytätkö yhteyttä langattomana? Pystytkö kokeilemaan nettikaapelin kanssa?  

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

En käytä wifiä ollenkaan eli johdolla mennään. Resetointi on tehty useamman kerran ja paikkakunta on Rovaniemi. 

 Monta kertaa tunnissa pätkäsee varottamatta ja  tietokone ei enään löydä verkkoa. Saattaa olla vartinkin mykkänä. Ei ole aikaisemmin tehnyt tälläistä 2 vuoden käytön aikana. Tietokoneen verkkoasetukset nollattu ja kokeiltu läppärillä johdon kanssa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

En käytä wifiä ollenkaan eli johdolla mennään. Resetointi on tehty useamman kerran ja paikkakunta on Rovaniemi. 

 Monta kertaa tunnissa pätkäsee varottamatta ja  tietokone ei enään löydä verkkoa. Saattaa olla vartinkin mykkänä. Ei ole aikaisemmin tehnyt tälläistä 2 vuoden käytön aikana. Tietokoneen verkkoasetukset nollattu ja kokeiltu läppärillä johdon kanssa. 

Rovaniemen Etelärinteen lähellä on tällä hetkellä häiriötilanne päällä. Alustava korjausaikataulu sille on lähelle puolta yötä. Osuuko paikkasi siihen? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Saarenkylässä asun. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Saarenkylässä asun. 

Okei, sitten ei taida tuo tiedossamme oleva verkkovika Etelänrinteen lähellä vaikuttaa sinun yhteyteesi. Tarkistin tilannetta, muttei asiakaskontakteja ole tullut meille asti Saarenkylän kaapeliyhteyksiä koskien. Tietenkin jos epäilyksissäsi on, että yhteyden katkominen voisi aiheutua modeemistasi, olisi hyvä kokeilla toista modeemia. Telia kaupoista saa hakea lainamodeemin maksutta henkilöllisyystodistusta vastaan.

Suosittelen kyllä häiriöilmoituksen kirjaamista jos yhteyden temppuilulle ei löydy syytä ja se jatkuu. Häiriöilmoituksen pääset kätevimmin tekemään asiakaspalvelumme kautta, soittamalla tai chatin kautta sisäänkirjautuneena. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@harmittaa550 voin sanoa, että on ollut samaa vikaa jo useamman kuukauden ajan. Mutta olen kuitenkin sen verran kaukana etelässä, ettei nuo Rovaniemen yhteyskatkot välttämättä tunnu täällä.

Kohtalontovereitasi on ympäri Suomea, joten et ole yksin ongelmasi kanssa. Laita vaan vikailmoitusta Telialle niin kauan kuin kaapelinettisi ei toimi. Ja päivitä tänne tilannettasi niin me muutkin voimme seurata noita Telian edesottamuksia.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Tämmöstä logia antaa missä vika?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Tämmöstä logia antaa missä vika?

 

Vaikuttaa siltä, että kaapelimodeemi lähettää pyynnön meille saada yhteyden verkkoon (ip-osoitteen), mutta saa vastaukseksi hylkyä jostakin syystä. Jos kaapelimodeemin uudelleenkäynnistäminen ei auta ongelmaan, suosittelen olemaan yhteydessä meihin laitteesi ääreltä. Saamme asiakaspalvelumme kautta tehtyä vianrajauksen kaapeliyhteydelle ja tarvittaessa vikailmoituksen kaapeliverkon viankorjaajille tutkintaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@mickem @harmittaa550 löytyikö tuohon ratkaisua?

Annoit @mickem hyvän kommentin ja koska minulla on melkein samanlaista virhelokia, niin olisi kiinnostavaa kuulla miten tilanne selvisi.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Taitaa olla henkimaailman juttuja nämä. Eilen kävi vain kerran netti poikki ja tänään kävi eltelin mies toteamassa, että signaali on liian vahva??. Asensi vaimentimen ja nyt seurataan, että katkeileeko netti vielä. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Taitaa olla henkimaailman juttuja nämä. Eilen kävi vain kerran netti poikki ja tänään kävi eltelin mies toteamassa, että signaali on liian vahva??. Asensi vaimentimen ja nyt seurataan, että katkeileeko netti vielä. 

@harmittaa550 aivan sama täällä. Muistaakseni yhteys toimi sen jälkeen hetken ja sitten taas ongelmat jatkuivat. Toivottavasti kohdallasi tuo auttaa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

No nyt on taas netti poikki. Kauan se kestikin. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

loki näyttää tällä kertaa eriltä kuin viimeksi. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

No nyt on taas netti poikki. Kauan se kestikin. 

Tässä kohtaa on erittäin tärkeä saada häiriö selvitykseen. Nyt näyttää tilanne siltä että kannattaa olla yhteydessä meihin tarkempaa vianrajausta varten niinkuin @mickem aiemmin jo mainitsi. Tällä tavoin saamme vian mahdollisimman nopeasti korjaukseen. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Telialle soitettu ja ilmoitettu tästä viasta tunti sitten. Äsken tuli viesti, että vikailmoituksesi on käsitelty. Pitää vissiin aloittaa prosessi alusta, kun netti ei vieläkään toimi. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Telialle soitettu ja ilmoitettu tästä viasta tunti sitten. Äsken tuli viesti, että vikailmoituksesi on käsitelty. Pitää vissiin aloittaa prosessi alusta, kun netti ei vieläkään toimi. 

Kerrottiinko vastauksessa, että vika olisi korjattu vai millaiset ohjeet sait jatkon kannalta?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@harmittaa550 Tuon osan jälkeen normaalisti tulee tekstiviestissä osio, jossa annetaan häiriöilmoituksen numero ja yhteysnumero. Tuohon numeroon voi tarvittaessa lähettää ilmoituksen esim. vian uusiutumisesta ja lisäkysymykset. Telia ottaa siinä tapauksessa sinuun yhteyttä; näin ainakin minun tekstarissa.

Kannattaa käyttää hyväksi tuota numeroa ja laittaa viestiä koska nettiyhteytesi ei vieläkään toimi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

@harmittaa550 Tuon osan jälkeen normaalisti tulee tekstiviestissä osio, jossa annetaan häiriöilmoituksen numero ja yhteysnumero. Tuohon numeroon voi tarvittaessa lähettää ilmoituksen esim. vian uusiutumisesta ja lisäkysymykset. Telia ottaa siinä tapauksessa sinuun yhteyttä; näin ainakin minun tekstarissa.

Kannattaa käyttää hyväksi tuota numeroa ja laittaa viestiä koska nettiyhteytesi ei vieläkään toimi.

Juurikin näin! 😊 Toivottavasti saataisiin yhteys sulle pian toimintaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3
  • Noniin päivitystä taasen. Vika löytyi seinästä tulevasta antennipistokkeesta. Ajattelin, että vika ei voi olla siinä koska olohuoneesta löytyy näitä 2kpl vastakkaisilta seiniltä      ja kumpikaan ei toiminut odotetulla tavalla. Löysin sitten  keittiöstä kolmannen pistokkeen ja virittelin modeemin siihen eikä mennyt kuin muutama minuutti, kun alkoi netti toimimaan eikä ole nyt pätkinyt yhtään. Seuraava ongelma on nyt se, että morsian tuskin arvostaa jos vedän keittiöstä pintavetona ethernet ja tv kaapelin olohuoneeseen, mutta se on tässä vaiheessa pienempi paha. 

 

Toivottavasti tästä on tulevaisuudessa jollekkin apua, joka painii näitten nettiongelmien kanssa. Mukavaa kesää!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@harmittaa550 No hyvä, että vika löytyi ja netti taas toimii. Ja kiitos päivityksestä. Tästä tiedosta on varmasti jollekin hyötyä.