Myyntisteessä tehtiin vielä yks kikka..sim-kortin vaihto uuteen niin saadaan tuokin pois suljettua..
@Morkank kirjoitti:
Myyntisteessä tehtiin vielä yks kikka..sim-kortin vaihto uuteen niin saadaan tuokin pois suljettua..
Odotan kiinnolla lopputulosta :)
@Mike3039 on samanlainen ongelma, joten tägään sen tähän ketjuun luettavaksi.
Windows 10 -käyttöjärjestelmän verkkokortin ohjaimessa oli bugi. Muissa laitteissa ei ollut verkko-ongelmaa. Joudun palauttamaan aiemman version takaisin laitehallinnasta. Windowsin verkon raportti auttoi ongelman paikantamiseen :)
Jos haluat raportin niin tässä lyhyesti ohjeet:
- Avaa Komentokehote (järjestelmänvalvojan oikeuksilla)
- Kirjoita netsh wlan show wlanreport
- Avaa HTML-tiedosto. Voit avata verkkoselaimeesi komentokehotteen alla näkyvästä sijainnista eli C:ProgramDataMicrosoftWindowsWlanReport (huom.! sijaitsee piilotetuissa kohteissa)
Katso tarkat ohjeet yllä olevasta "verkon raportti"-linkistä.
Mulla ei liity win 10 mitenkään..chromecast purkki jolla elokuvia kattelen..
@Morkank kirjoitti:
Mulla ei liity win 10 mitenkään..chromecast purkki jolla elokuvia kattelen..
Joko pelittää? :)
Yhdellä kaverilla oli ongelmana, että Chromecast ei enää yhdistänyt 5GHz wifiin ollenkaan, vaan käytti vain 2,4GHz. Eli onkohan jompi kumpi kytketty pois päältä?
Ongelma ratkaistu...nyt toimii ja kukkuu tosin normaalisti joskus vähän hidastelee..uus sim-kortti...oli pari vuotta vanha..ei boottaa enää huawei...tämä oli hyvä joululahja...hyvää joulua kaikille !
OIin taas vähän aikaa tyytyväinen..meni toista sataa tuntia..nyt kaks boottia vuorokauden sisään :-(
@Morkank kirjoitti:
OIin taas vähän aikaa tyytyväinen..meni toista sataa tuntia..nyt kaks boottia vuorokauden sisään :-(
Minulla ei ole enää ongelmia laitteen kanssa. Muutin uuteen asuntoon ja yhteydet toimivat erinomaisesti.
Esimerkiksi pöytätietokoneeni on kiinni kaapelilla ja nopeudet ovat suurin piirtein tätä luokkaa:
Langattomassa yhteydessäkään ei ole esiintynyt häiriötä moneen päivään :)
Täysin sama ongelma täällä. Katkoksia päivässä 2-10 kpl. Aina menee samalla alas myös wifi, joten ei luulisin olevan pelkkä 4G-verkon häiriö.
Onkohan mahdollisessa tulevassa laitteen päivityksessä otettu tämä vika huomioon, vai kannattaisiko suosiolla aloittaa jo laitteen palautusrumba?
@JLUOT kirjoitti:
Täysin sama ongelma täällä. Katkoksia päivässä 2-10 kpl. Aina menee samalla alas myös wifi, joten ei luulisin olevan pelkkä 4G-verkon häiriö.
Onkohan mahdollisessa tulevassa laitteen päivityksessä otettu tämä vika huomioon, vai kannattaisiko suosiolla aloittaa jo laitteen palautusrumba?
Minulla on loppunut kokonaan pätkiminen @JLUOT. En tiedä johtuiko, koska muutin toiselle alueelle. Oletko tehnyt tuon taajuuslukituksen? Entä loppuuko pätkiminen, jos käytät vain 3G-verkkoa?
Tällä hetkellä on jotain paikallisia häiriötä mobiiliverkossa:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet :)
Windows 10 -käyttöjärjestelmän päivityspaketissa oli verkko-ongelma, johon auttoi monella tietokoneen uudelleen käynnistys. Tähän ongelmaan oli tullut jokin aika sitten uusi korjaava paketti Windowsilta.
Verkko-ongelman tiedot kannattaa ottaa ylös:
- Milloin se alkoi ja päättyi (päivämäärä ja kellonajat)
- Kuinka pitkään meni ennen kuin yhteys palasi
- Yhteystyyppi (langaton verkkoyhteys ja/tai lähiverkkoyhteys)
- Käytössä ollut verkko (esim. 4G)
Vikapalvelu tulee kysymään tuollaisia asioita, jos sinne ottaa yhteyttä :)
Olen tehnyt lukitukset 3G ja 4G erikseen ja yhdessä. Verkkokin on valittu manuaalisesti. Täällä ei ole häiriötiedotteita, ja käytössä on muita laitteita kuin Windows 10.
Tämä ongelma-aikojen kirjaus oli hyvä neuvo! Keräilen logia itselleni muutaman päivän ja otan sitten yhteyttä tukeen.
Kiitoksia!
Ps. On myös mukava tietää, että ilmeisesti vika ei ole laitteessa, jos kerran sinulla ongelma on korjaantunut! :)
@JLUOT kirjoitti:
Olen tehnyt lukitukset 3G ja 4G erikseen ja yhdessä. Verkkokin on valittu manuaalisesti. Täällä ei ole häiriötiedotteita, ja käytössä on muita laitteita kuin Windows 10.
Tämä ongelma-aikojen kirjaus oli hyvä neuvo! Keräilen logia itselleni muutaman päivän ja otan sitten yhteyttä tukeen.
Kiitoksia!
Ps. On myös mukava tietää, että ilmeisesti vika ei ole laitteessa, jos kerran sinulla ongelma on korjaantunut! :)
Eipä kestä @JLUOT! Toimii se ainakin vielä, mutta toivottavasti tuo tuleva päivitys korjaisi wifi-yhteyden pätkimisen eli lainaan vielä @PiaJo vastausta:
"Oletko laittanut taajuuslukituksen laitteeseen? Tämä ei suoranaisesti yhteyden katkeamista tee, vaikka taajuudelta toiselle siirtyminen saattaa hidastaa nettiyhteyttä.
Suosittelisin ottamaan meidän tekniseen asiakaspalveluumme yhteyttä, niin voisimme tarvittaessa tarkistaa alueen 4G-verkon ja katsoa syytä tilanteeseen, mikä yhteyttä laittaa poikki."
Epäilen, että tässä laitteen mallissa on vahvasti tyyppivika kuten esimerkiksi @qatar-käyttäjällä viimeisimmässä kirjoituksessa kysyi samaa asiaa! :smileyvery-happy:
Käytännössä tämä sama kysymys pyörii viikosta toiseen täällä Klaanissa. Itselläni käytettiin huollossa tuo laite, mutta muistaakseni se meni puhtaasti läpi.
Soneralla ei ole mitään sivustoa mistä näkisi kyseisen laitteen huollot ja palautukset niin kuin verkkokauppa.comilla. Onko kenelläkään tietoa milloin uusi firmware tulee saataville? :)
@JLUOT kirjoitti:
Olen tehnyt lukitukset 3G ja 4G erikseen ja yhdessä. Verkkokin on valittu manuaalisesti. Täällä ei ole häiriötiedotteita, ja käytössä on muita laitteita kuin Windows 10.
Tämä ongelma-aikojen kirjaus oli hyvä neuvo! Keräilen logia itselleni muutaman päivän ja otan sitten yhteyttä tukeen.
Kiitoksia!
Ps. On myös mukava tietää, että ilmeisesti vika ei ole laitteessa, jos kerran sinulla ongelma on korjaantunut! :)
Vielä pari täydennystä tuohon aiempaan. Etsin tietoa miten voi eri lokeja seurata niin löysin Windowsin verkon raportti ja se auttoi Windows 10 -käyttöjärjestelmän verkko-ongelman paikantamiseen. Raportissa verkkokortti sulki yhteyttä eniten kuin esimerkiksi käyttäjä itse tai modeemi
Jos haluat raportin niin tässä pikaohjeet:
- Avaa Komentokehote (järjestelmänvalvojan oikeuksilla)
- Kirjoita netsh wlan show wlanreport
- Avaa HTML-tiedosto. Voit avata verkkoselaimeesi komentokehotteen alla näkyvästä sijainnista eli C:ProgramDataMicrosoftWindowsWlanReport (huom.! sijaitsee piilotetuissa kohteissa)
Katso tarkat ohjeet yllä olevasta "verkon raportti"-linkistä.
Hei! Ei ole vika ratkennut...en nyt lähde kolmatta purkkia vaihtaan...yks iltakin se tuossa pimeässä meni nurin..näkee heti ku valot rupes kajastaan..ja tietenki kaikki yhteydet poikki...firmistä oottelen...
@Purnipsi kirjoitti:
@Morkank kirjoitti:
vastaampa jälleen...heti kun kommentoin että 96h ylhäällä..rupesin kattomaan Viaplay:ltä elokuvaa 10 min ja nurin ...modeemiin punanen valo...ja odotusta...nousi taas sitten henkiin..lämpeneeköhän tuo...kiva homma ..toimii kun ei käytä..toivottavasti äkkiä tulee uus
firmis...
Ymmärtääkseni tuossa tilanteessa voisi olla jopa kaupan purku mahdollinen, kun laitetta on jo vaihdettu eikä ongelma ratkea. Pura kauppa ja osta vaikka ZTE MF286 , jota kilpailijat myyvät. Ei ole mistään kotoisin, jos laitteen vaihdosta huolimatta vika toistuu aina uudelleen ja uudelleen estäen käytön.
Ei nyt pitäisi tuo kaatuilla lämmön takia, jos se sulla nyt ei oo jonkin patterin päällä ja muuten ilma pääsee kiertämään. Kyllähän tuo Huawei lämpenee enemmän kuin esim. ZTE tai Huawei B593s-22 , mutta ihan normaalia aika voimakaskin kuumeneminen.
KKV:n sivuilta:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaaminen/
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/hinnanalennus-ja-kaupan-purku/
Kaupan purku
Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.
Vaihtaminen
Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.
---
Itse vetoaisin:
- Vikaa on yritetty korjata tuloksetta, joten virhettä ei ole voitu hyvittää. Jo 2 kertaa laite vaihdettu. Myöskään valikoimissa ei ole toista vastaavaa LTE CAT 6 -tason ja WIFI AC -tason laitetta.
- Vika ei ole myöskään vähäinen, sillä laitteen käyttö käyttötarkoitukseensa estyy täydellisesti, eikä korjaamiselle ole osoitettu selkeää, kohtuullista aikataulua
- Vikaa ei ole saatu korjattua
@Morkank, laitoin tuosta reitittimen päivityksestä kysymyksen eteenpäin. Toki tuota kaupan purkua kannattaa harkita jota @Purnipsi kirjoitti edellä :)
@Morkank, millaisia arvoja LTEWatch-työkalu antaa? Minulla näyttäisi olevan normaalit arvot paitsi SINRin keskiarvon osalta 4G 1800 MHz -verkossa :)
Tiedän ettet minulta kysynyt, mutta omani näyttää tältä. Luvut eivät kerro itselleni paljon mitään. Taajuusalueeni on tällä hetkellä lukittuna 1800 MHz.
@JLUOT kirjoitti:
Tiedän ettet minulta kysynyt, mutta omani näyttää tältä. Luvut eivät kerro itselleni paljon mitään. Taajuusalueeni on tällä hetkellä lukittuna 1800 MHz.
Ainakin signaalin voimakkuus on sinulla heikko 1800 MHz taajuudella, mutta yhteys toimii normaalisti. Tällä saadaan rajattua noita muuttujia eli tässä tapauksessa vika kohdistuu edelleen laitteeseen eikä verkkoon :)
Tässä lyhyesti noista arvoista...
Signaalin voimakkuusasteikko (RSSI):
-51 dB -61 dB = erinomainen
-62 dB -73 dB = hyvä
-74 dB -85 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-86 dB -97 dB = heikko, toimiva
-98 dB -109 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -113 dB = ei signaalia
Signaalivoimakkuuden vertailuarvo (RSRP):
> -78 dB = erinomainen
-79 dB -86 dB = hyvä
-87 dB -94 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-95 dB -102 dB = heikko, toimiva
-103 dB – 110 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -115 dB = ei signaalia
Signaalin häiriötason vertailuarvo (RSRQ):
-1 dB -4 dB = erinomainen
-5 dB -9 dB = hyvä
-10 dB -13 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-14 dB -16 dB = heikko, toimiva
-17 dB -19 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -20 dB = käyttökelvoton
Signaali-(häiriö+kohina) -suhde (SINR):
(Laskennallinen kaistan kapasiteetti alueen häiriö+kohina huomioiden)
> 21 dB = erinomainen
20 dB – 16 dB = hyvä
15 dB – 11 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
10 dB – 6 dB = heikko, toimiva
5 dB – 1 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< 0 dB = käyttökelvoton
Jos RSRQ ja SINR ovat tasaisesti noilla main, niin ihan hyvä. Laatu on jopa signaalinvoimakkuutta tärkeämpi parametri. Antennit tuovat lisävarmuutta, hyvä niin.
Hei! En nuo omat lisäantennit tee kun haittaa...arvot ei ihan ok mutta mikä sen purkin boottaa...
Sen verran tilannepäivitystä, että otin omasta Huaweistani WLANin kokonaan pois päältä ja tein vanhasta Zyxelin ADSL-modeemista WLAN-tukiaseman, jonka yhdistin johdolla Huaweihin. Samalla lukitsin taajuuden Huaweista LTE-Advanced"-kohtaan. Huawei ei ole nyt kolmeen päivään käynnistynyt uudelleen. En usko että tuo taajuuden lukitseminen on sitä saanut aikaan, sillä muille taajuuksille olen laitteen jo ennen lukinnut. Veikkaan WLANin sammuttamisen auttaneen.
Olisikohan Huaweilla ristiriitaa jonkun muun langatonta verkkoa käyttävän laitteeni kanssa? Teen lähiaikoina uuden testin ottamalla WLANin takaisin käyttön Huaweissa ja katson palaako pätkiminen. Sen jälkeen voisi testata minkä laitteen yhdistäminen saa tuon pätkimisen aikaan, vai onko se vain tuo WLAN-moduulin käyttöön ottaminen.
Mites testit menny...just kurkkasin purkkia ..oli 2h sitten käyny alhaalla..joku puhu että ois sitä firmistä tulossa...tämä juttu näköjään hautautuu ja vika ei ainoastaan mulla...pitää rueta isommelle joukolle puhumaan tämän purkin toimimattomuudesta..
Tuo Huawein wlanin käyttöönotto on vielä tekemättä, mutta tähän asti kaikki on toiminut moitteetta! Otan tänään tuon Huawein wlanin käyttöön kun pääsen kotiin ja katson mitä alkaa tapahtua.
@Morkank kirjoitti:
Mites testit menny...just kurkkasin purkkia ..oli 2h sitten käyny alhaalla..joku puhu että ois sitä firmistä tulossa...tämä juttu näköjään hautautuu ja vika ei ainoastaan mulla...pitää rueta isommelle joukolle puhumaan tämän purkin toimimattomuudesta..
On kuulema tulossa firmware, mutta vielä ei ole aikatauluarviota Soneralla. En usko, että mitään mullistavaa uudistusta on luvassa.
Olen ryhtynyt selvittämään tuota ongelmaa tai vikaa. @EsaPi tarvitsee tarkkoja katkeamisajankohtia. Näistä olisi hyvä saada parikin esimerkki, että saataisiin Huaweille tätä eskaloitua :)
...
Itselläni menee tähän malliin kun olen laitteiden äärelle...
24.1.2017
1. klo 15:53: yhteydet palasivat 1 minuutin kuluessa. Reitittimen valot paloivat normaalisti.
25.1.2017
1. klo 17:08: yhteydet palasivat takaisin 30 sekunnissa. Reitittimen valot paloivat normaalisti.
28.1.2017
1. klo 20:03: yhteydet palasivat takaisin n. 240 sekunnissa (n. 4 minuutissa). Reitittimen valot paloivat normaalisti.
Yhteydet katkeavat molemmista: verkkokaapelista että Wi-Fistä. WLAN-kanavan vaihto ja verkon lukitus ei vaikuta.
---