Nyt on Huawei WLAN otettu käyttöön. Laitan noita pätkimisiä ylös jos/kun niitä ilmaantuu.
Noniin... Eli vika on selvästi wlanin käytössä. Tänään pätkimistä on ollut ainakin seuraavina aikoina:
9:55
12:04
14:53
15:21
16:15
17:18
Nyt laitoin Huawein wlanin pois ja otin käyttöön zyxelin tukiasemaksi, niin ongelma on taas kadonnut. Koska vikaa ei ole kaikilla, uskoisin että vika on Huawein ja jonkun muun wlan-laitteeni yhteensopivuudessa, joka saa Huawein aina kaatumaan. Kun katko alkaa, niin mode-valo näkyy punaisena ja laite käynnistää itsensä kokonaan uudelleen. Laite ei tunnu lämpimältä, eli en usko että kyseessä on ylikuumeneminen, johon tuo punainen mode-valo viittaa. Uudelleenkäynnistyminen tapahtuu n. 30 sekunnissa, mutta Netflix ja nettipelit ovat sinä aikana jo ehtineet katketa.
@JLUOT kirjoitti:
Noniin... Eli vika on selvästi wlanin käytössä. Tänään pätkimistä on ollut ainakin seuraavina aikoina:
9:55
12:04
14:53
15:21
16:15
17:18
Nyt laitoin Huawein wlanin pois ja otin käyttöön zyxelin tukiasemaksi, niin ongelma on taas kadonnut. Koska vikaa ei ole kaikilla, uskoisin että vika on Huawein ja jonkun muun wlan-laitteeni yhteensopivuudessa, joka saa Huawein aina kaatumaan. Kun katko alkaa, niin mode-valo näkyy punaisena ja laite käynnistää itsensä kokonaan uudelleen. Laite ei tunnu lämpimältä, eli en usko että kyseessä on ylikuumeneminen, johon tuo punainen mode-valo viittaa. Uudelleenkäynnistyminen tapahtuu n. 30 sekunnissa, mutta Netflix ja nettipelit ovat sinä aikana jo ehtineet katketa.
Mulla muutes oli käytössä tuo Huawei + Zyxel NBG6515 sitten WIFI AP:na toisella puolella taloa. Juuri ihan randomisti heitti tuota punaista Mode-valoa.
Nyt ollut ZTE MF 286, ei ole enää pätkinyt ollenkaan.
Pitäisi kai kokeilla Huaweita taas, miten pätkii.
Mutta outoa, että ongelmat loppuivat kokonaan, kun Huawein laittoi eläkkeelle.
Mutta sinulla oli siis myös Huawein WLAN päällä? Itselläni se oli pois päältä ja pätkimistä ei tapahtunut.
Hei! Totta kait on wlan päällä...laittehan pitää toimia niin kuin sen on tarkoitettu...äkkiseltään katoin niin
n. kerran vuorokaudessa nyt käynyt laskuri nollilla la 16.30 ja tänään 16.15...aikaisemmin jo kerroin että entisellä mokkulalla pätkimistä ei esiintynyt...(satoja tunteja laskurissa)...enkä halua eri purkkia wlan:lle ...pitänee soittaa Soneran tukeen kun vaan kerkiäis...tuskin mitään voivat, ennen kuin purkkiin tulee muutosta
@JLUOT kirjoitti:
Mutta sinulla oli siis myös Huawein WLAN päällä? Itselläni se oli pois päältä ja pätkimistä ei tapahtunut.
Joo, mulla oli Huawei WLAN päällä, verkko vain 4G, ja manuaalinen verkonhaku (Sonera).
@Purnipsi kirjoitti:
@JLUOT kirjoitti:
Mutta sinulla oli siis myös Huawein WLAN päällä? Itselläni se oli pois päältä ja pätkimistä ei tapahtunut.
Joo, mulla oli Huawei WLAN päällä, verkko vain 4G, ja manuaalinen verkonhaku (Sonera).
Sama täällä, mutta verkko on 4G 1800Mhz ja automaattinen verkonhaku.
Käytössä ainoastaan 2.4GHz Wi-Fi-yhteys (kanava 1 ja Wi-Fi kaistanleveys automaattinen) ja 5GHz Wi-Fi-yhteys pois käytöstä :)
@JLUOT kirjoitti:
Noniin... Eli vika on selvästi wlanin käytössä. Tänään pätkimistä on ollut ainakin seuraavina aikoina:
9:55
12:04
14:53
15:21
16:15
17:18
Nyt laitoin Huawein wlanin pois ja otin käyttöön zyxelin tukiasemaksi, niin ongelma on taas kadonnut. Koska vikaa ei ole kaikilla, uskoisin että vika on Huawein ja jonkun muun wlan-laitteeni yhteensopivuudessa, joka saa Huawein aina kaatumaan. Kun katko alkaa, niin mode-valo näkyy punaisena ja laite käynnistää itsensä kokonaan uudelleen. Laite ei tunnu lämpimältä, eli en usko että kyseessä on ylikuumeneminen, johon tuo punainen mode-valo viittaa. Uudelleenkäynnistyminen tapahtuu n. 30 sekunnissa, mutta Netflix ja nettipelit ovat sinä aikana jo ehtineet katketa.
Laitteen ei kuuluisi käynnistää itsekseen. Kuulostaa enemmän vialliselta laitteelta, joka kannattaisi kiikuttaa Soneran huoltoon. Oletko palauttanut tehdasasetuksiin vai onko tuo automaattinen uudelleenkäynnistyminen ollut alusta saakka?
@JLUOT kirjoitti:
Mutta sinulla oli siis myös Huawein WLAN päällä? Itselläni se oli pois päältä ja pätkimistä ei tapahtunut.
Ainakin itselläni katkaisee yhteyden molemmista samaan aikaan :)
Tarvitsen langatonta yhteyttä, koska käytössäni on monia eri laitteita puhelimista pelikonsoleihin. Nyt katkokset ovat harventuneet noin kerran päivässä ja joskus toisen n. minuutin katkoksella. Välillä on kestänyt jopa 4 minuuttia. Kun tekee lukitukset, niin se vähentää selvästi katkoksia.
Tiedän kyllä että WLANin kuuluu toimia ja tiedän myös, ettei laitteen kuulu käynnistellä itseään uudelleen. Olen hakenut vian aiheuttajaa ja siksi käyttänyt laitetta ilman wlanina ja wlanin kanssa.
Itseltäni myös katkeavat molemmat yhteydet, luonnollisesti, kun laite kerran itsensä käynnistää uudelleen. Jos teillä ei tätä uudelleenkäynnistymistä tapahdu, niin ilmeisesti oma vikani ei ole sama mitä teillä muilla ja voisin kuin voisinkin toimittaa laitteen huoltoon.
Pitänee vielä koittaa jos jätän WLANin päälle Huaweista, mutten yhdistä siihen yhtään laitetta, niin jatkuuko pätkiminen silti.
edit. piti vielä kirjoittaa, että vika on ollut uudesta asti. Ostin laitteen joulukuun alusta ja kerran olen palauttanut tehdasasetukset, mutta se ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. :)
Hei! Ei kannata viedä huoltoon ..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...
@Morkank kirjoitti:
Hei! Ei kannata viedä huoltoon ..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...
Huawei E5186s-22a -reitittimen ei kuulu sammua ja käynnistyä uudelleen itsekseen. Jos on paljon käyttäjiä tai myrskyisä sää niin se ainakin hidastaa jonkin verran internet-yhteyttä etenkin illalla. Mitä ne tästä sanoivat huollossa? Itselläni on tuosta uusin firmware 21.310.01.00.07.
Minulla tulee ainoastaan punainen valo, kun yhteys verkkoon katkeaa esim. tilapäinen katkos Soneran verkossa tai liittymä on päivitetty :)
@Morkank kirjoitti:
Hei! Ei kannata viedä huoltoon ..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...
Nuo kellonajat ovat myös tärkeitä ottaa ylös ja miten tai missä vaiheessa tuo ongelma esiintyy
Ostin joulukuussa sonerasta tuollaisen reitittimen. Yhdellä käyttäjällä toimii hyvin. Kun kaksi pelaa netissä samaan aikaan samaa peliä, purkki katkoo yhteyden ja käynnistää itsensä uudelleen (noin parin tunnin pelaamisen jälkeen). Kaksi purkkia olen palauttanut liikkeeseen ja nyt kolmas teki saman.
Purkki on pöydällä avoimessa paikassa, kaksi ulkoista antennia kiinni (Iskra P-56 Unicom MIMO). Voiko olla niin huono tuuri että vikaisia purkkeja vaan tulee ja tulee, vai teenkö itse jotain väärin?
18.55 eilen yhdistettiin uudella boxilla, uudella sim-kortilla ja 20.44 kaatui ja käynnisti itsensä automaattisesti itsestään.
@Erbo1 kirjoitti:
Ostin joulukuussa sonerasta tuollaisen reitittimen. Yhdellä käyttäjällä toimii hyvin. Kun kaksi pelaa netissä samaan aikaan samaa peliä, purkki katkoo yhteyden ja käynnistää itsensä uudelleen (noin parin tunnin pelaamisen jälkeen). Kaksi purkkia olen palauttanut liikkeeseen ja nyt kolmas teki saman.
Purkki on pöydällä avoimessa paikassa, kaksi ulkoista antennia kiinni (Iskra P-56 Unicom MIMO). Voiko olla niin huono tuuri että vikaisia purkkeja vaan tulee ja tulee, vai teenkö itse jotain väärin?
18.55 eilen yhdistettiin uudella boxilla, uudella sim-kortilla ja 20.44 kaatui ja käynnisti itsensä automaattisesti itsestään.
Hei @Erbo1,
Laitan vielä tähän ketjuun tiedoksi, että tällä hetkellä vikailmoitukset ovat lähteneet eteenpäin ja asia on @EsaPi:n käsittelyssä.
Vielä muutama kysymys esittäisin...
- Oletko tehnyt verkkolukitukset?
- Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa?
- Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan.
- Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla?
Muutamilla käyttäjillä saattavat yhteydet katketa 2 kertaa päivän aikana 8 tunnin välein. Minulla tosin vähän useammin, mutta reititintä ei tarvinnut käynnistää uudelleen vaan palasivat automaattisesti mutta muutaman kerran yhdistin uudelleen hallintapaneelista kun kesti yli 4 minuuttia :)
Minulla käytettiin tuo aikoinaan SCF-huollossa, mutta se ei edistänyt asiaa. Ongelmat katosivat hankittuani ZTE MF286 -reitittimen. Muutamia hyviä puolia nousi esiin siitä:
- Signaalin vahvuus nousi 4:stä > 5:een pykälään
- Tiedonsiirtonopeudet kasvoivat enemmän
- Pätkiminen loppui kokonaan
- Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
- Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
- Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
- Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172
Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15
@Erbo1 kirjoitti:
- Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
- Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
- Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
- Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172
Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15
Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? :)
@Purnipsi?
@Sekunti kirjoitti:
@Erbo1 kirjoitti:
- Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
- Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
- Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
- Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172
Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15
Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? :)
@Purnipsi?
Kahdella eri soneran liittymällä ja sim-kortilla koitettu. Liikkuva laajakaista ja kodin netti m.
@Erbo1 kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
@Erbo1 kirjoitti:
- Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
- Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
- Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
- Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172
Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15
Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? :)
@Purnipsi?
Kahdella eri soneran liittymällä ja sim-kortilla koitettu. Liikkuva laajakaista ja kodin netti m.
Testaan parhaillaan Liikkuva Netti Etu Plus 100 Mbit/s -liittymällä "vain 4G"-tilassa kotona. Tabletti on reitittimen 2.4 GHz:n langattomassa verkossa ja kannettava tietokone kaapelilla LAN1-portissa. Myöhemmin sitten tulee toisen operaattorin liittymä. Raportoin eteenpäin sitä mukaan täällä, jotta saavat poissuljettua eri skenaarioita. Tällä hetkellä 2 tuntiin ei ole tapahtunut yhteyksien katkeamista, mutta mitään ei pitäisi tapahtuakaan vielä moneen tuntiin :)
Viimeisin 23h sitten...näitä nyt on vaihtelevasti..voi mennä useampi päivä...riippuu varmaan käyttämisestä koska jos antaa olla ihan rauhassa ilman surffailuja niin saattaa mennä pitempään...uusin firmis
Tästä täällä kitjoitellut jo aiemmin..purkki mullakin kolmas ainakin menossa..samaa vikaa..että ei auta lukitukset..firmistä ei vaan uutta ilmaannu
@Morkank kirjoitti:
Tästä täällä kitjoitellut jo aiemmin..purkki mullakin kolmas ainakin menossa..samaa vikaa..että ei auta lukitukset..firmistä ei vaan uutta ilmaannu
Oletko Yhteisverkon alueella? Onko käytössäsi Soneran SIM-kortti?
Sammuuko/syttyykö palamaan jotkin merkkivalot, kun pätkäisy tapahtuu?
@Purnipsi kirjoitti:
@Morkank kirjoitti:
Tästä täällä kitjoitellut jo aiemmin..purkki mullakin kolmas ainakin menossa..samaa vikaa..että ei auta lukitukset..firmistä ei vaan uutta ilmaannu
Oletko Yhteisverkon alueella? Onko käytössäsi Soneran SIM-kortti?
Sammuuko/syttyykö palamaan jotkin merkkivalot, kun pätkäisy tapahtuu?
Yhteisverkon kunnat:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/muut/parempi+verkko
@Purnipsi kirjoitti:
@Morkank kirjoitti:
vastaampa jälleen...heti kun kommentoin että 96h ylhäällä..rupesin kattomaan Viaplay:ltä elokuvaa 10 min ja nurin ...modeemiin punanen valo...ja odotusta...nousi taas sitten henkiin..lämpeneeköhän tuo...kiva homma ..toimii kun ei käytä..toivottavasti äkkiä tulee uus
firmis...
Ymmärtääkseni tuossa tilanteessa voisi olla jopa kaupan purku mahdollinen, kun laitetta on jo vaihdettu eikä ongelma ratkea. Pura kauppa ja osta vaikka ZTE MF286 , jota kilpailijat myyvät. Ei ole mistään kotoisin, jos laitteen vaihdosta huolimatta vika toistuu aina uudelleen ja uudelleen estäen käytön.
Ei nyt pitäisi tuo kaatuilla lämmön takia, jos se sulla nyt ei oo jonkin patterin päällä ja muuten ilma pääsee kiertämään. Kyllähän tuo Huawei lämpenee enemmän kuin esim. ZTE tai Huawei B593s-22 , mutta ihan normaalia aika voimakaskin kuumeneminen.
KKV:n sivuilta:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaaminen/
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/hinnanalennus-ja-kaupan-purku/
Kaupan purkuKaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.
VaihtaminenJos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa. Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.
---
Itse vetoaisin:
- Vikaa on yritetty korjata tuloksetta, joten virhettä ei ole voitu hyvittää. Jo 2 kertaa laite vaihdettu. Myöskään valikoimissa ei ole toista vastaavaa LTE CAT 6 -tason ja WIFI AC -tason laitetta.
- Vika ei ole myöskään vähäinen, sillä laitteen käyttö käyttötarkoitukseensa estyy täydellisesti, eikä korjaamiselle ole osoitettu selkeää, kohtuullista aikataulua
- Vikaa ei ole saatu korjattua
Tuo kaupan purkuhan ei olekaan niin helppoa. Itsellä viides ja kuudes reititin talossa. Liikkessä voivat vain lähettää huoltoon. Asiakaspalvelun chatissä kun haluaa yhteyden henkilöön joka voi tehdä purun, niin käsketään soittamaan joko helpsoniin tai viemään huoltoon. Jätin kaksi viikkoa sitten yhteydenottopyynnöllä reklamaation, vastauksena vie huoltoon. Huomenna voin jättää kuluttajaneuvonnan hoidettavaksi asian.
Kyllä se purku pitää onnistua. Sanot, että on nyt riittävän monta kertaa (kuluttajaviranomaiset pitävät 2 tai 3 kertaa riittävänä) vaihdettu tuloksetta. Jos ei onnistu, niin tosiaan kuluttajaneuvonnan kautta lisäpontta vaateeseen. Et suostu Telian ehdotuksiin vaihdosta.