Skip to main content

Moikka, ajattelin nyt tänne kirjoittaa, koska mistään muualta en tähän liittyen ole saanut konkreettista apua..

 

Kyseessä on v. 2002 rakennettu asunto, jossa on tähtiverkko. Ainoana kiinteänä yhteysvaihtoehtona oli ottaa Telian taloyhtiölaajakaista. Alkuperäinen 100/10 pätki vanhalla Ciscon modeemilla, joten ajattelin pienen päivityksen ottaa, jotta samalla saisi uuden CGA 2121 modeemin ja liittymä vaihtui 100/10 > 1000/100.

Itse ongelmana on ollut se, että vasteajat nousevat pelatessa aivan sietämättömiksi ja pelaaminen on miltein mahdotonta aikavälillä 14-22, sekä samalla yhteys alkaa pätkimään useaksi minuutiksi. Yöaikaan tuntuu, että jostain syystä “kaistaa” riittää enemmän ja pystyy jopa suht. koht siedettävästi pelaamaan ilman isompia pätkimisiä. Myös Wifi yhteyden kanssa on ollut ongelmia, ja yhteys saattaa pätkäistä useammaksi minuutiksi jopa päivittäin.

Tähän mennessä on vaihdettu seuraavat:

- Uudet antennirasiat (TV/Radio vaihdettiin > TV/Data/Radio rasiaan - tämän myötä jopa vähän enemmän pätkinyt)
- Antennihaaroitin (Eteisestä löytyvä 8-paikkainen haaroitin, sekä ennen uutta antennirasiaa käytetty TV/Data jakajia muutamia erilaisia testattu)
- Modeemi (Cisco EPC3825 > CGA2121 2x - ei toiminnassa eroa juurikaan)
- Koaksaalit ja muut kaapelit
- Testattu eri tietokoneella (Pätkii silti, joten ei raudasta kiinni.)

Telia on sanonut, että heidän päässä mitään vikaa ei näy, mutta itseltä alkavat keinot ja ideat loppua. Vikapalvelusta on mainittu seuraavaa..

 

“Vikailmoituksesi on käsitelty, vikaa Telian verkko-osuudesta ei löytynyt. Telian vastuulla oleva vahvistin on kunnossa ja taloyhtiösi muut kaapelimodeemit toimivat hyvillä signaaliarvoilla. Sinun modeemisi ei muododosta yhteyttä normaalisti, resetoi modeemisi palauttamalla siihen tehdasasetukset...”

 

Loppuviestissä kehoitetaan hakemaan lainalaite telian myymälästä, mutta minulla on jo tällä hetkellä käytössä kolmas modeemi, jolla tämä sama vika jatkuu, joten en jaksaisi uskoa, että kyse on modeemista..

 

Tässä vielä n. 6kk sitten otettu kuva modeemin arvoista, näissä ei kuitenkaan nykypäivään ole mitään eriskummalista kehitystä tapahtunut. 

 

E: Myös taloyhtiön puolelta on tosiaan tätä verkko tutkittu, ja tämän myötä vaihdettu edellämainittuja rasiota, myös jakamon puolelta oli tsekattu ja todettu, että kaikki näytti päällisin puolen hyvältä..

 

 

Ja mikäli täältä joku Telian puolelta katsoo näitä läpi, niin vikailmoituksia on tehty 60 -loppuisesta numerosta, jos tätä kautta saatte jotain lisätietoa.


Tervetuloa Yhteisöön @joonappp 

Ongelman rajauksen eteen olet tehnyt isosti ainakin työtä laitteiden vaihtojen ja sisäverkon puolesta ja kuulostaa että ongelma ei ainakaan ole niistä kiinni.

 

Suosittelenkin siis vielä tekemään häiriöilmoituksen uudelleen asiasta, vaikka se turhalta tuntuisikin. Tällä tavoin saamme tuon vian selvitykseen uusin mahdollisimman tarkoin tiedoin. Voisitko kirjata mahdollisimman tarkat tiedot tilanteesta sekä toimenpiteistä tälle lomakkeelle, “häiriöilmoitus” valinnalla. Voisit myös liittää vapaaseen tekstikenttään linkin tähän Yhteisö-keskusteluun, ja tiedon siitä että sinulle on kerrottu että tästä tulee tiketti kirjata. Näin lomakkeen vastaanottavalle asiakaspalvelijalle on selkeää, että tämä tulee siirtää suoraan häiriöpuolelle jotta saadaan tikettiä eteenpäin.

 

Olisiko sinulla antaa vielä vanhan vikailmoituksen numeroa? Voidaan sen avulla tarkemmin tutkia tilannetta.


Tervetuloa Yhteisöön @joonappp 

Ongelman rajauksen eteen olet tehnyt isosti ainakin työtä laitteiden vaihtojen ja sisäverkon puolesta ja kuulostaa että ongelma ei ainakaan ole niistä kiinni.

 

Suosittelenkin siis vielä tekemään häiriöilmoituksen uudelleen asiasta, vaikka se turhalta tuntuisikin. Tällä tavoin saamme tuon vian selvitykseen uusin mahdollisimman tarkoin tiedoin. Voisitko kirjata mahdollisimman tarkat tiedot tilanteesta sekä toimenpiteistä tälle lomakkeelle, “häiriöilmoitus” valinnalla. Voisit myös liittää vapaaseen tekstikenttään linkin tähän Yhteisö-keskusteluun, ja tiedon siitä että sinulle on kerrottu että tästä tulee tiketti kirjata. Näin lomakkeen vastaanottavalle asiakaspalvelijalle on selkeää, että tämä tulee siirtää suoraan häiriöpuolelle jotta saadaan tikettiä eteenpäin.

 

Olisiko sinulla antaa vielä vanhan vikailmoituksen numeroa? Voidaan sen avulla tarkemmin tutkia tilannetta.

 

Moikka,

 

Kiitos nopeasta vastauksesta - täytin tuon vikailmoituslomakkeen näillä ohjeilla.

 

Vanhojen vikailmoitusten numeroita on tässä alla muutama:

5986886

5988804

5993663

5007330

5007536


Kiitos nopeasta vastauksesta - täytin tuon vikailmoituslomakkeen näillä ohjeilla.

 

Vanhojen vikailmoitusten numeroita on tässä alla muutama:

5986886

5988804

5993663

5007330

5007536

Kiitos lisätiedoista ja hyvä että sait ilmoituksen tulille uusilla tarkoilla tiedoilla ja lisädatalla. Toivottavasti homma saadaan näillä tiedoilla tarkemmin selvitykseen. Päivittelethän vaikka tänne miten tilanne etenee.


Telialta loppuu kapasiteetti verkosta. Ei muuta tarvitse ja nopeudet matelevat. 


Kiitos nopeasta vastauksesta - täytin tuon vikailmoituslomakkeen näillä ohjeilla.

 

Vanhojen vikailmoitusten numeroita on tässä alla muutama:

5986886

5988804

5993663

5007330

5007536

Kiitos lisätiedoista ja hyvä että sait ilmoituksen tulille uusilla tarkoilla tiedoilla ja lisädatalla. Toivottavasti homma saadaan näillä tiedoilla tarkemmin selvitykseen. Päivittelethän vaikka tänne miten tilanne etenee.

Moikka,

 

Ikävä vaivata taas täällä, mutta eipä ole vielä Telian puolelta kuulunut mitään vaikka tein vikailmoituksen viikko sitten.

 

Telialta loppuu kapasiteetti verkosta. Ei muuta tarvitse ja nopeudet matelevat. 

 

Tältä se tuntuu, kun melkein poikkeuksetta ruuhka-aikoina pätkiminen lisääntyy..


Kiitos nopeasta vastauksesta - täytin tuon vikailmoituslomakkeen näillä ohjeilla.

 

Vanhojen vikailmoitusten numeroita on tässä alla muutama:

5986886

5988804

5993663

5007330

5007536

Kiitos lisätiedoista ja hyvä että sait ilmoituksen tulille uusilla tarkoilla tiedoilla ja lisädatalla. Toivottavasti homma saadaan näillä tiedoilla tarkemmin selvitykseen. Päivittelethän vaikka tänne miten tilanne etenee.

Moikka,

 

Ikävä vaivata taas täällä, mutta eipä ole vielä Telian puolelta kuulunut mitään vaikka tein vikailmoituksen viikko sitten.

 

Telialta loppuu kapasiteetti verkosta. Ei muuta tarvitse ja nopeudet matelevat. 

 

Tältä se tuntuu, kun melkein poikkeuksetta ruuhka-aikoina pätkiminen lisääntyy..

Ilmoitus on saapunut meille käsittelyyn, ongelma vaikuttaa johtuvan kiinteän verkon alueellisesta viasta. Pahoittelen heikkoa väliaikatiedottamista tämän suhteen. Asentaja on useampana päivänä tehnyt suodatuksia alueen verkkoon, jotta saadaan häiriön aiheuttaja poistettua verkosta. Alueellisella tasolla häiriön arvioitu valmistumisaika on päivän loppuun mennessä.