Olen ohjelmistoalan opiskelija ja harrastan paljon ohjelmointia myös vapaa-aikanani. Olen ohjelmoinut paljon erilaisia ohjelmistoja, joissa tarvitaan sockettien avulla luotavaa client-server yhteyttä. Kyseisten yhteyksien luominen toimi moitteettomasti parin vuoden ajan, mutta noin 4 kuukautta sitten internet-yhteytemme katkesi hetkellisesti, jonka jälkeen en ole onnistunut saamaan palvelimia toimimaan. Kyseisen katkoksen aikana myös routerin portforwardaus-asetukset olivat kadonneet. Esimerkiksi canyouseeme.org näyttää tätä nykyä myös portforwardatuilla porteilla "I could not see your service on My.Ip.Address.Here on port (PortNumber) Reason: Connection timed out" -viestiä. Tietokoneen palomuurin asetuksissa ei ole tapahtunut muutoksia, eikä koneelle ole asennettu uusia porttien toimintaan vaikuttavia ohjelmistoja. Soitin asiasta Soneralle kuukausi sitten. Virkailija ei tainnut oikein ymmärtää, mitä hänelle selitin ja sanoi laittavansa palvelupyynnön. Mitään ei ole sen jälkeen tapahtunut, eikä tilanne ole miksikään muuttunut. Mikä avuksi?
Teen ohjelmistoja omaksi ilokseni, enkä ole saanut minkäänlaista taloudellista hyötyä serverien ylläpitämisestä. Tiedonsiirtomäärä ei myöskään ole ollut järisyttävän suuri, sillä palveluita on käyttänyt minun lisäkseni vain muutama ystäväni.
Portit lakanneet toimimasta, eivätkä enää aukea?
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.

Tarkoitatko resetoimisella restarttaamista vai tehdasasetuksiin palauttamista? Mietin myös mahdatko tarkoittaa modeemin asetuksissa olevia painikkeita (Kuvassa 7.2 ja 7.3) vai reset painiketta, joka löytyy modeemin kyljestä? Joskus on nettiongelmista johtuen reset-nappia modeemin kyljestä painettu, ja jouduttu ongelmiin. :smileyvery-happy: Line rate ei tosiaan ole mikään maailman mainioin ison serverin pyörittämiseen, mutta omaan käyttöön ihan riittävä. :)