Elikkä onko mahdollista telialta saada käyttäjätunnus ja salasana, että tämä onnistuisi. Ennemmin käyttäisin PPPoE, entä DHCP
Elikkä onko mahdollista telialta saada käyttäjätunnus ja salasana, että tämä onnistuisi. Ennemmin käyttäisin PPPoE, entä DHCP
Yleensä käyttäjätunnus ja salasana määritellään itse. Monesti on siten, että saa tunnukset jotka voi sitten itse muuttaa mieleisikseen. Joissain tapauksissa taas tulee tunnukset joita ei voi muuttaa ja silloin ei saa sitä mitä haluaa eikä toiveita voi täyttää.
Mistä minä nämä tunnukset saan?
Modeemi on Technicolor CGA 2121 jos sillä on jotain merkitystä.
Mistä minä nämä tunnukset saan?
Nyt pitää jonkun tietävämmän tulla vastaamaan. Viimeistään maanantaina joku tulee sinulle kertomaan.
Meillä Suomessa ei taida PPoE:ta oikein käytössä olla joten et tarvitse tunnuksia.
Tuo Technicolor on kaapelimodeemi eli se kytketään TV-kaapelin kanssa ja pitää olla Mac-osoite Telialla tiedossa. Mikäli olet ostanut liittymän kanssa yhdessä niin pitäisi olla jo valmiina Telialla oikein. Jos yhteys ei toimi niin ei muuta kuin Telian asiakaspalveluun yhteyttä: https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot tarkistamaan onko liittymä toiminnassa jne…
Hei
Jos laitteen verkkoon yhdistämisessä esiintyy ongelmia, voi kyse olla Telian verkon valtuutusongelmasta. Voit tarkastaa, että kaapelimodeemisi CM-MAC -tunniste on merkittynä tilaamasi kaapelilaajakaistan laitetiedoissa kirjautumalla Omille Sivuille tai Minun Telia -sovellukseen. Jos yhteystunnus täsmää laitteesi kanssa eikä yhteys siltikään toimi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme laitteen ääreltä. Sitä kautta saamme tehtyä tarvittavan vianrajauksen mahdollista vikailmoitusta varten.
En ole varma onko laitteessa mahdollisuutta tätä vaihtaa, ja jos on, mistä väylästä se laitehallinnasta löytyy.
Hmmm….
PPPoE on verkkoprotokolla , jolla kirjaudutaan operaattorin verkkoon. Se tarkoittaa , että sekä päätelaitteessa että operaattorilla pitää olla tuki sille.
Siis ei riitä , että päätelaitteessa on tuki , vaan palveluntarjoajallakin pitää se olla. En ole kuullut , että mikään operaattori enää tarjoaisi PPPoE-yhteyksiä. Taisivat loppua jo parikymmentä vuotta sitten.
En ole varma onko laitteessa mahdollisuutta tätä vaihtaa, ja jos on, mistä väylästä se laitehallinnasta löytyy.
Hmmm….
PPPoE on verkkoprotokolla , jolla kirjaudutaan operaattorin verkkoon. Se tarkoittaa , että sekä päätelaitteessa että operaattorilla pitää olla tuki sille.
Siis ei riitä , että päätelaitteessa on tuki , vaan palveluntarjoajallakin pitää se olla. En ole kuullut , että mikään operaattori enää tarjoaisi PPPoE-yhteyksiä. Taisivat loppua jo parikymmentä vuotta sitten.
Vielä ainakin viisitoista vuotta sitten, eli vuonna 2008, ADSL-yhteyksissä, kuten Sonera Taloyhtiölaajakaista ADSL, tuo Point-to-Point over Ethernet oli kyllä käytössä.
Vielä ainakin viisitoista vuotta sitten, eli vuonna 2008, ADSL-yhteyksissä, kuten Sonera Taloyhtiölaajakaista ADSL, tuo Point-to-Point over Ethernet oli kyllä käytössä.
Kiitos täsmennyksestä.
Itselläni ei ole koskaan ollut Telian/Soneran kiinteää nettiä , joten arvelin Teliankin luopuneen PPPoE:sta samoihin aikoihin kuin kilpailijat. No ilmeisesti kuitenkin vähän myöhemmin.
No niin tai näin , niin enää ei sellaisia ole tarjolla oikein missään enkä jää kaipaamaan.
--
Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia
Monet kotimaiset operaattorit eivät ole PPPoE tekniikkaa käyttäneet alun perinkään.
Eli PPPoE on lähinnä poikkeuksellista. Siihen on voinut törmätä, jos käytti Soneran HomePNA taloyhtiölaajakaistaa tai Oulun Puhelimen LRE-liittymää.
Suomen sijaan Saksassa PPP:n käyttö on sen sijaan hyvin yleistä.
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.