Skip to main content

Pääsen kyllä kirjautumaan RAYn sivuille, mutta pelit vain alkavat käynnistymään vaan ei loppuun asti eli pelata ei voi. Silloin tällöin pääsee pelaamaan, mutta saattaa pätkäistä jonkin ajan kuluttua.

Käytössä pöytäkone ja kaapelimodeemi.  Samanlaista muillakin pelisivustoilla.

flash on päivitetty? itsellä vanhalla koneella oli kauheeta taistelua ray ja muiden firmojen pelit vaikka flash oli päivitetty.


eipä ole tuollaista ohjelmaa erikseen päivitetty eli vissiin flash player?


kyllä. explorerin kautta tee päivitys.kannattaa ainakin koittaa.


eipä ollut vaikutusta päivityksellä


Jos käytät Chrome-selainta, niin flash-liitännäinen päivittyy selaimen päivitysten kautta. Siksi olisi hyvä kertoa, mikä selain on käytössäsi. Ja yleisemminkin, millainen kone käytössäsi on (merkki, malli, komponentit) onko se jo itsessään niin nuhapumppu ettei selainpelit toimi. Onko siis pelit koskaan toimineet? Tahmaako jokin muukin käyttö? Oletko tarkistanut koneen haittaohjelmien varalta? Esim. https://www.malwarebytes.org/ saa ladata hyvän skannerin, tyrkyttää trialia, mutta käytä vain "free version" vaikka kuinka tyrkyttäisi.

 

Chromen päivtykset tarkistat menemällä selaimen valikkoon (yläpalkissa oikeassa reunassa kolme vaakaviivaa), ja menemällä "ohjeita ja tietoja" -> "tietoja Google Chromesta" ja sitten avautuvalla sivulla pitäisi ilmestyä tieto, onko selain ajan tasalla vai ei. Jos ei, niin päivitä se.

 

Muiden selainten ollessa kyseessä: https://helpx.adobe.com/flash-player.html ja noudattamalla sivuston antamia ohjeita, huomaa olla valitsematta mac afee paketti, jos et sitä halua koneellesi. Tuskin haluat.


Tarkista tästä onko uusin Flash versio käytössä: https://helpx.adobe.com/flash-player.html


On nyt uusin versio Flash Playeristä

 

Cellmapper ei toimi Windows Phone


Koneessa F-secure, ei viruksia. Pari viikkoa ovat pelisivut takkuilleet, nyt ei onnistu pelaaminen

kuin satunnaisesti.



@Joe62 kirjoitti:


On nyt uusin versio Flash Playeristä



 



Cellmapper ei toimi Windows Phone






 



Kyllä, Cellmapper ei toimi Windows Phone koska Microsoft rajoittaa pääsyä verkko API:in jota vaaditaan Cellmapperin käytössä. Tämä lukee selkeästi ohjeessakin... 



 



Androidilla siis voi vain käyttää Cellmapper sovellusta. Jos ei kenelläkään läheisellä Androidia löydy niin useimmat alueet on mitattu aika hyvin. 



 



Onko kartassa joku paikka joka vaatisi mittausta?



 



https://www.cellmapper.net/map



 



---



 



F-Secure ei ole vakuuttava haittaohjelmasuojaus vaikka onkin kotimainen ja ihan toimivakin... Vaikka koneellasi on haittaohjelma ei välttämättä F-Secure tunnista sitä. Haittaohjelmat ovat aina haittaohjelmasuojausta edellä.



 



Kertoisitko tietokoneesi merkki, malli, käyttöjärjestelmän versio, selaimen versio? Lisäksi hyvä kertoa internet yhteytesi liittymä ja sen toteutustapa? 


jokin flashin estävä juttu pompannut päälle.liian tiukat turvajutut on nyt sille flashille. esim siellä f-securessa tai sitten itse flashissä. yksi mitä voi kokeilla niin on poistaa flash kokonaan unistallilla tai clean install ja ladata uudestaan flash. voit myös ensin kokeilla,laskea turvaasetuksia tilapäisesti ja kokeilet rayn peliä. muista nostaa takasin sitten kuitenkin se.


clean install ohje tuossa http://forums.adobe.com/thread/928315


Dell, windows 7 professional, kaapeliverkossa


F-securen latasin uuden toissapäivänä, sitä ennen oli vain Avast ja kökköä koneessa.

Ei toiminut Avastin kanssakaan pelisivut. Olen kokeillut F-securella ilman suojaustakin, ei vaikutusta.


Eipä aukea tämäkään: Uninstaller for Windows

Jauhaa vaan ympyrää



@Joe62 kirjoitti:

Dell, windows 7 professional, kaapeliverkossa


Dell on valmistanut lukuisia eri malleja vuosien saatossa. Mikä on juuri sinun tietokoneesi malli? Paina Windows-näppäin+pause , ja kerro mitä avautuneessa ikkunassa on. Saman ikkunan saat auki myös kirjottamalla käynnistä-valikon hakulootaan "järjestelmä" ja klikkaamalla hakutuloksissa Ohjauspaneelin alla olevaa järjestelmä-kuvaketta. Älä kuitenkaan kerro henkilökohtaisia tietoja, kuten esim. Windowsin tuotetunnusta.

 

Tässä kuva, miten löydät järjestelmätiedot käynnistä-valikon kautta.

 

Olisi hyvä että kerrot nyt tietokoneesi tarkan mallin. Tämä löytyy kannettavissa tietokoneissa pohjasta ja pöytätietokoneessa yleensä kotelon kyljessä olevasta tarrasta.

 

EDIT:

"F-securen latasin uuden toissapäivänä, sitä ennen oli vain Avast ja kökköä koneessa.

Ei toiminut Avastin kanssakaan pelisivut. Olen kokeillut F-securella ilman suojaustakin, ei vaikutusta."

 

Kokeile aiemmin linkkaamaani Malwarebytesiä. Full scan.

 

Suosittelen lämpimästi Windowsin täydellistä uudelleenasennusta. Ota ennen sitä talteen henkilökohtaiset tiedostosi, sillä tietokoneen levyt alustetaan. Alustaminen on hyvin varma keino päästä eroon koneessa mahdollisesti väijyviltä haitakkeilta. Niiden poisto manuaalisesti/ohjelmallisesti voi olla erittäin työlästä ja jopa lähes mahdotonta.

 

Asiantuntevaa, henkilökohtaista tukea saa esim. paikkakuntasi ATK-huolloista ja monet kodintekniikan ketjut tarjoavat huoltopalveluita. Myös online-palveluna tarjottava Helpson on asiansa osaava: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Helpson-tukipalvelu?id=1406 Täältä foorumilta käsin on valitettavasti hankala neuvoa, kun emme voi päästä käsiksi tietokoneeseesi ja nähdä niitä kaikkia tietoja, jota ongelmanratkaisu edellyttäisi.

 


Onkos se tämä service tag : DX14Z4J System 960

 

Kone vuodelta 2011 ja ollut nyt kotikoneena vajaan vuoden.

Mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut paitsi kovasti pätkivä kaapeliverkko.


100 megan liittymä. Nyt ei aukea edes Soneran nopeustesti...


Nyt aukesi nopeustesti: n 94 megaa


kokeile nyt vielä se flashin toiminta. tuolla on ohjeita.onko se päällä,sekä,se poistaminen ja uudelleen lataaminen https://helpx.adobe.com/fi/flash-player/kb/installation-problems-flash-player-windows.html



@Joe62 kirjoitti:

Onkos se tämä service tag : DX14Z4J System 960

 

Kone vuodelta 2011 ja ollut nyt kotikoneena vajaan vuoden.

Mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut paitsi kovasti pätkivä kaapeliverkko.


Mistä tiedät, että juuri kaapeliverkko pätkii? Miten se ilmenee? Jos verkko on pätkivä, niin ei mikään muukaan internetin kautta toimiva palvelu toimi pätkinnän aikaan.

 

Avaa windowsissa komentokehoite, eli paina windows-painike+r . Kirjoita ikkunaan cmd ja paina enter. Sitten kirjoita komentokehotteeseen "ping www.google.fi -t"  ilman " -merkkejä.

 

Kone testaa yhteyttä googlen palvelimeen niin kauan, kunnes suljet komentoikkunan. Tavoitteena on, että ei tulisi yhtään epäonnistunutta yritystä.

 

Kovasti epäilen, että ongelma on haittaohjelmissa, joita koneellasi mahdollisesti on. Se, että Avast tai Fsecure ilmoittaa koneen puhtaaksi, ei tarkoita, että haitakkeita ei olisi. Siksi testaisin ainakin Malwarebytesiä.

 

ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKINÄ KOSKAAN lataa google hakutulosten perusteella löytyviä "free antivirus software" tms. löytyviä ohjelmia, taikka mitään mainoksissa olevia. Ne ovat 99,9% varmuudella haitakkeita.

 

Jos et itse osaa/ehdi/kykene selvittämään ongelmaa, tukeutuisin paikkakunnan ATK-liikkeisiin. Kenties voisi myös opiskelijatyönä paikkakunnan oppilaitoksissa tehdä tälläisiä operaatioita? 



@Purnipsi kirjoitti:



@Joe62 kirjoitti:


Onkos se tämä service tag : DX14Z4J System 960



 



Kone vuodelta 2011 ja ollut nyt kotikoneena vajaan vuoden.



Mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut paitsi kovasti pätkivä kaapeliverkko.






Mistä tiedät, että juuri kaapeliverkko pätkii? Miten se ilmenee? Jos verkko on pätkivä, niin ei mikään muukaan internetin kautta toimiva palvelu toimi pätkinnän aikaan.



 



Avaa windowsissa komentokehoite, eli paina windows-painike+r . Kirjoita ikkunaan cmd ja paina enter. Sitten kirjoita komentokehotteeseen "ping www.google.fi -t"  ilman " -merkkejä.



 



Kone testaa yhteyttä googlen palvelimeen niin kauan, kunnes suljet komentoikkunan. Tavoitteena on, että ei tulisi yhtään epäonnistunutta yritystä.



 



Kovasti epäilen, että ongelma on haittaohjelmissa, joita koneellasi mahdollisesti on. Se, että Avast tai Fsecure ilmoittaa koneen puhtaaksi, ei tarkoita, että haitakkeita ei olisi. Siksi testaisin ainakin Malwarebytesiä.



 



ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKINÄ KOSKAAN lataa google hakutulosten perusteella löytyviä "free antivirus software" tms. löytyviä ohjelmia, taikka mitään mainoksissa olevia. Ne ovat 99,9% varmuudella haitakkeita.






Tässä tuli kattavasti hyviä neuvoja, kiitos @Purnipsi .



 



---



 



Jos tietokoneen käytössä ongelmia, suosittelen juurikin ottamaan jo paikalliseen ATK - tukeen tai esimerkiksi Helpsoniin. Sieltä saat suoraan käyttäjätukea ja apua ongelmaasi. Yritimme auttaa parhaamme mukaan täälä foorumilla mutta koska emme tosiaan pääse koneellesi emmekä omista kristallipalloa joiden avulla näemme mitä tapahtuu koneellasi. 


"Mistä tiedät, että juuri kaapeliverkko pätkii"

 

modemin valothan tuon kertovat kun nettiyhteys ei toimi.

 

Tuo ping toimii kyllä nyt ihan ok.  Tuo modemiyhteys nettiin on usein varsinkin viikonloppuisin useamman

tunninkin hukassa. Tv kyllä silti toimii vaikka tulee samalla kaapelilla.


No nyt toimii RAY, mutta esim miniclip.com ei toimi

 

Antimalware löysi 2167 uhkaa  ja poisti ne.


Että 2166 uhkaa ja mitä muuta koneelta löytyy? Onko Ask toolbar asennettuna esimerkiksi? Tai MacAfee?



 



-> Vie koneesi vain huoltoon, ei tosta roskata muuten pääse eroon... Eikä niistä varmaan poistamallakaan jonkun ohjelman avulla riitä... Ne palautuu varmaan takaisin kun uudelleen käynnistät ja piiloutuvat vain paremmin. 



 



-> Sano terveiset salasanoillesi ja kaikelle muulle, varmaaan ovat jo ulkomailla... 



 



-> Heti huomenna vain jonnekkin ATK huoltoon tutkittavaksi ja haittaohjelma puhdistukseen kunnolla... 



@Joe62 kirjoitti:

No nyt toimii RAY, mutta esim miniclip.com ei toimi

 

Antimalware löysi 2167 uhkaa  ja poisti ne.


 

Tuskin kovinkaan moni uhka poistui lopullisesti. Yleensä uudelleenkäynnistyksen jälkeen tai vain ajan kuluessa haitakkeet palaavat takaisin, kun niistä on jäänyt "rippeitä" koneelle. Ja yksi huomaamatta jäänyt haitake saattaa ladata useita uusia lisää.

 

Kuten @olkitu mainitsikin, suosittelisin minäkin Windowsin täydellistä uudelleenasennusta. Mieluiten palvelevassa asiantuntijaliikkeessä.

 

Pätkivästä kaapelinetistä kannattaa tehdä vikailmoitus Soneran Omilta Sivuilta, jotta Sonera pääsee tutkimaan asiaa. Kannattaa tosin varmistua ensin, ettei vikaa ole omassa laitteistossa. Jotkin haittaohjelmat saattavat jopa tunkeutua verkkolaitteisiin, varsinkin jos niiden web-käyttöliittymän salasanaa ei ole vaihdettu ja sitten muutella kaikenlaisia asetuksia, kuten reitittää liikenteesi menemään haitallisten välityspalvelimien kautta taikka muuttamaan verkon asetukset viallisiksi. Aina ei haittaohjelma vaadi edes kirjautumista, sillä reitittimien ohjelmistoissa voi olla virheitä, joita haittaohjelma hyödyntää ja siten tunkeutuu käsiksi laitteeseen. Yleensä verkkolaitteissa on jokin reset-nappi, joka on laitteen kotelon reiässä niin, että sitä pitää jollain terävällä esineellä painaa, pitäisi palautua oletusasetukset laitteeseen. Löytyy yleensä muiden liittimien yhteydestä.


Vastaa