Reitittimen asettelusivulle kirjautuminen

  • 20 December 2019
  • 10 kommenttia
  • 382 katselukertaa

Minulla käytössä reititin Technicolor CGA2121 Euro DOCSIS 3.0. Haluaisin päästä muuttamaan sen asetteluja sivun 192.168.0.1 kautta. En kuitenkaan onnistu kirjautumaan sinne. Olen resetoinut laitteen ja käynnistänyt sen uudelleen monta kertaa. Mitkä ovat tehdasasetukset joihin ohjeissa viitataan eli mistä löydän usernamen ja passwordin jotka kelpaavat?


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Tervehdys @TKHML! Onko tästä Telian tukisivuston käyttöohjeista mitään hyötyä...



 



https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-CGA2121-kaapelimodeemi



 



Hyviä joulun odotuksia sinnepäin! ☃️

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Ethän yrittänyt avata yhteyttä modeemin hallintaan https-protokollalla?

 

Käytä http-protokollaa, eli käytä osoitetta http://192.168.0.1/

 

Ja onhan tuo modeemi Telialta hankittu? Jos modeemi on hankittu muualta, yritä etsiä tavarantoimittajan ohjeet. Tai kokeile paria muuta yleistä modeemien hallintaosoitetta:

 


@Sekunti@  kirjoitti:

Tervehdys @TKHML! Onko tästä Telian tukisivuston käyttöohjeista mitään hyötyä...

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-CGA2121-kaapelimodeemi

 

Hyviä joulun odotuksia sinnepäin! ☃️


Kiitos. Tämä sivu on ollut tiedossa ja olen noiden ohjeiden mukaisesti toiminut. Epäselvää on ehkä ainoastaan hieman että mitä tarkoitetaan resetoinnin jälkeisillä tehdasasetuksilla.


@irritus@  kirjoitti:

Ethän yrittänyt avata yhteyttä modeemin hallintaan https-protokollalla?

 

Käytä http-protokollaa, eli käytä osoitetta http://192.168.0.1/

 

Ja onhan tuo modeemi Telialta hankittu? Jos modeemi on hankittu muualta, yritä etsiä tavarantoimittajan ohjeet. Tai kokeile paria muuta yleistä modeemien hallintaosoitetta:

 


Kiitos. http-protokollaa olen käyttänyt ja pääsen kyllä kirjautumissivulle mutta mitkään käyttämäni username ja password eivät päästä minua sisälle. Kuten sanoin niin olen yrittänyt erilaisia kombinaatioita, koska on epäselvää mitä ohjeiden tarkoittamat tehdasasetukset tässä tapauksessa tarkoittavat. 

 

Reititin on Telian toimittama. Tosin se on toimitettu kun minulla oli vielä henkilökohtainen laajakaistaliittymä. Se on nyt päivitetty taloyhtiönettiin ja samalla otin käyttöön Telia TV:n. Kyseessä on kaapelilla toimitettu liittymä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Jos et muista aikaisemmin luotuja tunnuksia, niin laitteen voi aina palauttaa tehdasasetuksille painamalla RESET-painiketta vähintään 10 sekunnin ajan. Pelkkä painallus uudelleen käynnistää laitteen.



 



Nollauksen jälkeen sisään kirjaudutaan jättämällä käyttätunnus ja salasana kentät tyhjiksi. Sivusto ohjaa luomaan käyttäjätunnukset :) 


@Sekunti@  kirjoitti:

Jos et muista aikaisemmin luotuja tunnuksia, niin laitteen voi aina palauttaa tehdasasetuksille painamalla RESET-painiketta vähintään 10 sekunnin ajan. Pelkkä painallus uudelleen käynnistää laitteen.

 

Nollauksen jälkeen sisään kirjaudutaan jättämällä käyttätunnus ja salasana kentät tyhjiksi. Sivusto ohjaa luomaan käyttäjätunnukset :) 


Näin minäkin oletin vaan ei toiminut 😞 Sitten tuli mieleeni kokeilla toisella selaimella eli vaihdoin Chromen Edgeen niin sittenpä toimi! Tämä siis tiedoksi muillekin!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Hyvä, että sait toimimaan. Luultavasti Chromessa toimisi. Tyhjensitkö siitä kaikki selaintiedot eli auttaisiko se ongelmaan? 


@Sekunti@  kirjoitti:

Hyvä, että sait toimimaan. Luultavasti Chromessa toimisi. Tyhjensitkö siitä kaikki selaintiedot eli auttaisiko se ongelmaan? 


Todennäköisesti kyse juurikin jostain Chromen historiatiedoista. No ongelma nyt sikäli ratkaistu että pääsin reitittimen asetuksiin. Kiitos paljon! Seuraavaa kysymystä pukkaa mutta teen siitä uuden ketjun :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +18

Tietojen tyhjentämistä ei silloin tarvita, jos käyttää incognito/yksityisen selauksen tilaa. Nyt on ollut jotain ongelmia useilla chromen ja hallintasivujen kanssa, joka on hieman outoa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Tuo incognito / yksityinen selaus tilan käyttäminen on hyvä vinkki. Selaimen muistiin voi nimittäin jäädä vanhan modeemin jäljiltä uudelleenohjauksia ja tyylitiedostoja, jotka modeemin vaihdon jälkeen aiheuttavat virheitä.

 

Microsoft Edgestä sen verran, että he vaihtavat selainmoottorin EdgeHTML:stä Blinkkiin ensi vuonna. Tämän jälkeen Chromen ja Edgen sivujen näyttämisen toiminnallisuus tulee olemaan sama.

 

Mikäli ongelma ei ollut välimuistiin jääneistä roskista, vaan modeemin hallintasivuston tuottamasta rikkinäisestä html-koodista, jatkossa Chromen ja Edgen välillä vaihtaminen ei tule auttamaan kirjatumisongelmaan.

 

Tällöin kannattaa kokeilla toista selainmoottoria käyttävällä selaimella, kuten Mozilla Firefox.

Vastaa