Otin juuri Telian kuidun Valokuitusen kautta. Kuitu pätkii ja on lähes käyttökelvoton. Telian tekninen tuki katsoo vain onko kuitupääte online ja sen jälkeen pyytää laittamaan koneen kiinni suoraan kuitupäätteeseen. Nettihän toimii tottakai, koska kuitupääte on konffattu päästämään kaikki roskaliikennettä myöten läpi. Tämän jälkeen syytetään asiakkaan laitteita ja pestään kädet.
syy on nähtävästi kuitenkin siinä, että verkossa kulkee ajoittain (voi olla myös Valokuitusen vika) niin paljon roskaliikennettä, että tavallinen kuluttajatason reititin Asus AX58U ei enää kykene suoriutumaan tästä ja netti jumiutuu. Tekninen tuki on siis täysin peukalo keskellä kämmentä tämän ongelman kanssa.
Ongelmat alkoivat täsmälleen sillä hetkellä, kun Telian uusi liittymä aktivoitui.
ja ihan varoituksena, älkää kytkekö niitä laitteita kuituboksiin suoraan, sillä tuota roskaliikennettä on niin jumalattoman paljon ainakin Valokuitusen verkossa.