Skip to main content

Tervehdys

 

Ystävälläni on tämä modeemi ja verkkosalasana saatiin kyllä vaihdettua/resetoitua mutta Administrator-salasana ei nollautunut. Se pysyy vanhana-onneksi koneen muistissa vielä.

 

Valot välähti nollauksessa mutta silti ei nollautunut.

Reitittimelle palautetaan tehdasasetukset painamalla laitteen reset-painiketta 10s laite käynnissä. 

 

Hallinnan oletussalasana on painettu laitteen taakse, Web Access Key: xxxxxx.

Salasana ei ole tällä hetkellä tuo laitteeseen painettu?


10 sekuntia ei riittänyt Administratorin salasanan nollaukseen MUTTA se nollasi kyllä verkon salasanan. Administratorin salasana on siis sama kuin ennen ja sitä ei kyetty vaihtamaan. Unohtanut sen, onneton.


Onko se salasana varmasti vaihdettu joskus eikä ole sama kuin laitteen taakse painettu Web Access Key?

 

Testasin tuota ongelmaa meidän hybridillä ja administratorin salasanan pystyi vaihtamaan mutta se kyllä nollautui oletukseksi resetin yhteydessä. 


Ikävä kyllä vaihdettu. Ja kannettavan koneen muistissa toistaiseksi. Ja ei nollautunut.



@morgooni@  kirjoitti:


Ikävä kyllä vaihdettu. Ja kannettavan koneen muistissa toistaiseksi. Ja ei nollautunut.






Hyvää huomenta @morgooni! Jos kerta pääset hallintasivulle 192.168.1.1/2.0/gui/, niin mikset vaihda sieltä järjestelmänvalvojan ja/tai wifi-verkkojen salasanoja tai palauttamalla tehdasasetuksille modeemi kokonaan? Onnistuisiko tällä tavalla esimerkiksi..



 





  • Administrator salasanan vaihtaminen: Access > User




 







  • Tehdasasetuksille palauttaminen (suositus): Router > Maintenance > Resets > Factory Settings






 



Lisätiedot:



https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-zone-hybrid-reititin


Sori pitkä tauko. Tuon tein-ei auttanut.

@morgooni@  kirjoitti:
Sori pitkä tauko. Tuon tein-ei auttanut.


Onpa hassua! Tuleeko tuohon jotain virheilmoituksia tms @morgooni? Ruudunkaappaus tms. voisi auttaa ymmärtämään vähän paremmin miksi esim. Administratorin salasanaa ei voi vaihtaa. Kannattaa tämän jälkeen käynnistää modeemi uudelleen ja testata eri laitteella kirjautumista sisään.


Vastaa