@turbomarsuRovaniemellä on nyt ollut hiukkasen kaapeliyhteyksien kanssa haastetta. Että saisimme tilannettasi tutkittua, niin suosittelen jättämään meille vikailmoituksen . Alueella on tehty huoltotöitä ja haluaisimme tietää kohdaltasi, onko kyseessä minkälainen vika tarkemmin, niin osaisimme rajata ongelmasi.
Vikailmoituksia on tehty kymmeniä viimisten vuosien aikana ja sama virsi on aina se että omissa laitteissa vika, eikä kuulemma verkossa näy mitään ongelmia. Vai onko Telialla tapana laittaa viat maton alle piiloon ja toivoa ettei kukaan asiakas valita? Hirveästi ei motivaatiota ole tehä uutta vikailmoitusta kun tietää jo ettei sille tapahdu mitään, edes tässäkään asiassa.
@turbomarsu Uskon että turhauttaa, mutta emme pääse tästä pidemmälle ennenkuin saamme asiakastietojen kautta tilanteesi käsittelyyn. Vika voi olla esim. laitteen ohjelmistopäivityksessä, mistä toivomme olevan sinun meihin yhteydessä. Ei me lakaista roskia maton alle, vaan siivotaan siististi ja asiallisesti siten, että homma rokkaa - usko pois.
Oli taas vaihteluksi Rovaniemellä verkkohuolto ja yhteys meni huonompaan suuntaan. Vikailmoituksia tehty jo muutama ja Telia ei ole tähän mennessä onnistunut arvailemaan missä vika on.
Joko sen valokuidun saisi tänne pikkuhiljaa?
Tässä on nyt pari viikkoa kulunut viime postauksesta, mutta tilanne ei ole muuttunut, vaikka vikailmoituksia on tehty. Ymmärrän että kaapelinetti ei ole mikään stabiilein, mutta ei sen pitäisi joka ikinen päivä pätkiä. Eikö teidän huoltomiehillä ole saatavilla laitteita joilla voisi edes todeta että alueella on kohinaa?
Aika paljon on erinäisiä kohinavikoja ympäri rovaniemeä tutkinnassa edelleen, asentajilla kyllä mittarit näiden havaitsemiseen on mutta rajaaminen on sitten se probleema. Kohina kun saattaa ilmestyä yht'äkkiä ja asentajan saapuessa paikalle sitä rajaamaan --> puff, kohina häviää ja kohinan alkuperä jää selvittämättä. Muutamassa alueessa ongelmaa on aiheuttanut kiinteistöstä tuleva kohina ja sillon ei tietenkään ihan helposti päästä jokaisesta asunnosta sitä mittaamaan erikseen. Jossain pahoissa tapauksissa sitten joudutaan paluusuunta ko. kiinteistöstä sulkemaan kokonaan ja selvitys täytyy tehdä taloyhtiön toimesta --> tämä tarkoittaa ko. kiinteistössä asuville että netti lakkaa kokonaan toimimasta eli tämä on aika vihoviimeinen vaihtoehto mitä vain harvoissa tapauksissa tehdään.
Vaikka nyt tuossa avasinkin ongelman selvityksen haasteita niin en tarkoita että tämä olisi käyttäjän (ja maksajan) osalta hirveän olennaista. Palvelun tulisi toimia kuten palvelukuvauksessa lukee siinä määriteltyä kuukausimaksua vastaan. Korjaukset kuitenkin alueella jatkuu ja lisäpaukkuja selvitykseen on hankittu.
Tällä erää myös Pöykkölän suunnalla vaikuttaa jäidenlähdön aiheuttama kaapelivaurio mutta tämä on paikallistettu jo vioittuneeseen kaapeliin eikä niinkään ole ollut syyllinen näihin aiempiin oireisiin.
Itsellä samaa ongelmaa. Nyt netti toimii, mutta 300-750mbps XXL-yhteydestä saan harvoin edes tuosta 300 rikki. Yleensä tulee 150, mut aluks kun otin yhteyden käyttöön niin tuli se 700 reippaasti... Näiden pätkimisten (paikallinen vika) jälkeen ei oo ollu kovin stabiili toi yhteys, tai lähellä ainakaan sitä mistä maksan. Eilen tuli firmwarepäivitys modeemiin, mut ei muuttunut homma paremmaksi sillä.
Täällä kans ollut kaapeliyhteyksien pätkimistä jo pääsiäisestä asti! Softat päivitetty Telian toimesta ja Eltelin kaveri kävi mittailemassa paikan päällä. Ei vikaa Telian yhteyksissä kuulemma. Kehottivat ottamaan yhteyttä isännöitsijää että kutsuu sähkömiehen paikalle mittaamaan sisäisen verkon?? Kaikki toimi kun unelma ennen kuin tuo technicolorin modeemi tuli tai sitten jotain verkostotöitä tehty ja homma ei sen jälkeen pelitä
Moro Althir.
Nopeudet mitattu ihan verkkokaapelin kautta speedtest.net testillä? Jos se kokoajan meinaa jäädä alle tuon vaihteluvälin niin siinä kannattaisi kokeilla vielä toista antennirasiaa asunnosta ja modeemin resettiä mutta jos nuilla ei vaikutusta niin sitten pitää tehdä vikailmoitus tutkintaan.
Kohinaa vielä on paikoitellen mutta jos pätkiminen on loppunut ja ongelmana vain nopeus niin voi olla jotakin muuta.
Hei mmtt22 ja tervetuloa Yhteisöön :smileyhappy:
Rovaniemellä on edelleen kohinavikoja auki vaikka korjauksia on saatu tehtyä. Kuten AnttiLi avasikin että vikapaikan rajaus voi olla haastavaa ja välillä joudutaan taloyhtiöitä sulkemaan verkosta kun niistä tulee häiriötä, jolloin joko sisäverkko on rikki tai siellä on kiinni viallisia asiakkaiden päätelaitteita.
Jos asentaja on käynyt mittaamassa että yhteys on ok mutta sisäverkossa vikaa niin silloin kannattaa olla isännöitsijään yhteydessä asiasta kun sisäverkko on taloyhtiön vastuulla ja korjattavissa.
Normaalisti siitä menee ilmoitus meidän kautta myös isännöitsijälle. Isännöitsijältä voi kysyä lisätietoja ja saada painetta korjaukselle :smileyhappy:
Tässä on taas pari viikkoa seurailtu tilannetta.
Pätkimistä on edelleen, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Katsoin tuossa huvikseni milloin on viimeksi ollut päivä jolloin ei pätkässyt kertaakaan: 9.4. Nyt lähipäivinä pätkinyt huomattavasti enemmän.
Onko tällä hetkellä minkälainen tilanne Telialla etelärinteen alueella?
Hei! Rovaniemen alueella on ollut erinäisiä vikoja verkossa vuoden alusta asti. Olemme saaneet vihdoin uuden ohjelmiston modeemeille jota testaamme parhaillaan. Parannuksia siis on tiedossa lähiaikoina.
Pari viikkoa kohta taas takana. Tilanne pysynyt samanlaisena, muutamana päivänä huomattavasti enemmän pätkintää. Huomasin että yleensä pätkimistä ilmenee 20-23 aikoina ja satunnaisesti muina aikoina.
@EmmaTe@ kirjoitti:
Hei! Rovaniemen alueella on ollut erinäisiä vikoja verkossa vuoden alusta asti. Olemme saaneet vihdoin uuden ohjelmiston modeemeille jota testaamme parhaillaan. Parannuksia siis on tiedossa lähiaikoina.
Mitenkä tämä on edennyt teillä?
Hei @turbomarsu, olitkin tuolla jo aiemmin kertonut, että olit jättänyt liittymästäsi häiriöilmoituksen. Onko sinulla tällä hetkellä avoin häiriöilmoitus tutkinnassamme? Mikäli sinulla on tallessa tekstiviesti, joka on tullut Telialta, niin vastaisitko siihen viestiin, jotta saisimme vikasi uudelleen tutkintaan. Jos sinulla ei ole viestiä tallessa, niin voisitko olla yhteydessä meihin vaikkapa chatin kautta, niin saisimme liittymäsi tiedot ja saisimme ongelman tutkintaan. Etelärinteellä ei tällä hetkellä vielä ole alueellista vikaa tutkinnassamme.
@AnneAn@ kirjoitti:
Hei @turbomarsu, olitkin tuolla jo aiemmin kertonut, että olit jättänyt liittymästäsi häiriöilmoituksen. Onko sinulla tällä hetkellä avoin häiriöilmoitus tutkinnassamme? Mikäli sinulla on tallessa tekstiviesti, joka on tullut Telialta, niin vastaisitko siihen viestiin, jotta saisimme vikasi uudelleen tutkintaan. Jos sinulla ei ole viestiä tallessa, niin voisitko olla yhteydessä meihin vaikkapa chatin kautta, niin saisimme liittymäsi tiedot ja saisimme ongelman tutkintaan. Etelärinteellä ei tällä hetkellä vielä ole alueellista vikaa tutkinnassamme.
30.5. olen laittanut tekstiviestin, josta ei tähän mennessä ole tullut kuin automaattinen vastaus.
@turbomarsu, Laittaisitko viestin uudelleen ja kirjoitatko siihen lisätiedon, jossa pyydät viantutkijaa olemaan yhteydessä sinuun. Valitettavasti en täältä Yhteisöstä pysty näkemään vikailmoituksesi tilannetta.
Homma näyttää taas toivottomalta. Viimeisen kuukauden aikana on vikailmoituksia tehnyt, kokeiltu eri merkkistä lainamodeemia, sekä asentaja käynyt paikan päällä. Näistä huolimatta tilanne ei ole muuttunut. Kohinaahan se luultavasti on, mutta Telialla ei ole joko kiinnostusta tai osaamista korjata vikaa.
Tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin odottaa että joku vetää valokuidun tälle alueelle. Toivottavasti se ei ole Telia, koska luultavasti epäonnistuvat senkin ylläpidossa.
Ompas harmillinen tilanne, ettei yhteytesi ole vieläkään tullut kuntoon. Ikävä kyllä en täältä yhteisöstä näe asiakastietojasi enkä pääse katsomaan liittymäsi viankorjauksen tietoja. Olet saanut viantutkinnasta viestin, joten voisitko sillä numerolla laittaa vielä viestin meille uudelleen, niin tutkitaan ja ollaan yhteydessä sinuun. Voit laittaa lisätiedoksi, ettei yhteys toimi vieläkään.