Skip to main content

Hei, pe 13.1.2017 oli Rovaniemen alueella laajasti häiriöitä kaapeliverkossa ja tuolloin aamupäivällä Technicolor EPC3928 modeemini ei saanut yhteyttä nettiin moneen tuntiin, mutta iltapäivällä sitten sai. Nyt viime la 21.1.2017 oli taas ollut häiriöitä Soneran kaapeliverkossa Rovaniemellä, mutta ainakin välillä n. 12.00 - 16.00 modeemini sai yhteyden, mutta sen jälkeen en sitten tiedä, kun lähdin reissuun -> tämä la häiriö on näemmä korjattu myös, mutta tänään ei ole saanut modeemi yhteyttä ollenkaan -> DS syttyy, mutta US jää vilkkumaan ja sitten alkaa aina alusta ja sama homma on jatkunut 8.00 -16.15. Onko Rovaniemen verkossa edelleen jotakin viella vaikka häiriökartassa ei mitään luekkaan? Ja onko tietoa mikä nuo 13. ja 21. päivän häiriöt on aiheuttanut?

 

Sähkömies kävi tänään lukijalla testaamassa signaalin voimakkuuden kaapelipistokkeista ja se oli hyvä 67dB (terve signaali on välillä 50-80dB), jotta talon kaapeleissa ei ole ainakaan vikaa (talon kaapelit uusittu kokonaan n. 5v. sitten). Soitin vikapuhelimeen ja kaikki tavanomaiset resetoinnit ja pistokkeiden/kaapelien uudelleen kytkennät on tehty tuloksetta -> seuraavaksi käski sitten hakea Soneran toimipisteestä testausmodeemin, jotta voidaan varmistaa ettei modeemini ole rikki, mutta yllättäen kaikki liikkeen 40 modeemia olivat jo ties missä käytössä, joten soittavat sitten kun sinne sellainen ilmaantuu. Epäilen kyllä vahvasti, että n. 2 viikon ikäinen modeemini olisi rikki, mutta ajattelin nyt testata vanhalla Cisco EPC3000:lla, joka on vielä ihan toimiva peli. Jos päivitän nyt tällä tuttavan koneella sen MAC-osoitteen vanhan EPC3000 osoitteeksi, niin tuleeko uusi MAC saman tien voimaan vai onko viivettä ennen kuin päivittyy Soneran päähän?

 

Kiitos!

@RoiK100   Pientä viivettä siinä on, kun aktivoi omien sivujen kautta tuon kaapelimodeemin.

Nopeiten uuden modeemin saa valtuutettua suoraan vikapalvelusta 0206 901 01(ma–pe 8–20, la 9–16.30).

 

Laite testaus on aina hyvä tehdä, varsinkin jos kotoa löytyy vanha modeemi, sillä se nopeuttaa huomattavasti viankorjausta ja rajausta.

Testauksen jälkeen voi vikailmoituksen tehdä mm. omien sivujen kautta: http://bit.ly/1OCeDSJ.


Hei, eilen illalla sitten 21.00 jälkeen modeemi sai taas yhteyden, eli modeemi on kyllä kunnossa kuten arvelinkin. Tänä aamuna testasin taas 5.30 ja sai taas yhteyden ja Speedtest.net Oulun serverille (tätä Oulun pistettä käytän aina) nopeus näytti Download 43-46 Mbs ja Upload sen normaalin reilu 5 Mbs. Sitten resetoin tuon modeemin painamalla 10s nappia pohjassa ja sen jälkeen Download näytti 110-116 Mbs ja Upload sen saman reilu 5 Mbs kuten aina. Useimmiten Download on näyttänyt sen n. 42-46 Mbs (eli vaikuttaa kuin minulla olisi 50 Mbs yhteys, joka rajautuu alle 50 Mbs, eikä tämä 100Mbs yhteys) ja Upload on aina ja ikuisesti sen reilu 5 Mbs riippumatta mistään.

 

Nyt kun testailen niin Download heiluu välillä 9-30 Mbs ja näyttää pätkivän koko ajan (internetyhteys ei siis pätki vaan latausnopeus "pätkii") Uploadin ollessa normaalin reilu 5Mbs. Eli selvästi näyttää olevan häiriöitä/pulsseja/kohinaa joko Soneran kaapeliverkossa tai muualla.

 

Seuraavaksi hieman historiaa: Ostin tämän Soneran 100/5 Mbs kaapeliyhteyden ensimmäisen kerran vuonna 2010 tähän samaan asuntoon, jossa asun nytkin. Silloin yhteys toimi erittäin huonosti, eli katkesi säännöllisesti ja oli hidas toimiessaan (modeemina Cisco EPC3000, joka on vielä toimivana tallessa siis). Soneran päästä yhteys näytti pelaavan hyvin, mutta sähkömiehen mitattua kaapelipistokkeiden desibelit näytti ne alle 40dB, joten talon vanhat kaapelit ja systeemit nykyaikaistettiin loppuvuodesta 2010. Kaapeliremontin jälkeen yhteys rupesi toimimaan moitteettomasti ja täsmälleen samoilla Speedtest.net:in asetuksilla Download näytti käytännössa aina +/- 95 Mbs ja Upload reilu 5 Mbs, eikä yhteys katkeillut käytännössä ikinä käytössä. Näin hyvin yhteys toimi aina 2015 kesään saakka (lähes 5 vuotta) jolloin muutin ulkomaille noin 1.5 vuodeksi.

 

Nyt sitten tammikuun alussa muutin takaisin Suomeen ja tähän samaan asuntoon ja ostin Soneralta saman 100/5 Mbs kaapeliyhteyden. Päätin jatkaa vanhalla Cisco  EPC3000 modeemillani, mutta Download yhteys olikin nyt jotain ihan muuta Speedtest.net:issä, eli joko erittäin hidasta 9-30 Mbs, 42-46 Mbs tai joskus harvoin näytti 110-116 ja internetyhteys katkeili säännöllisesti (Upload sama kuten aina). Noh ajattelin, että ongelma olisi nyt vanha modeemini ja ostin uuden Technicolor EPC3928:n, jolla Download nopeudet näyttivät ihan samoja edellä olevia lukemia kuin mitä ne näyttävät yhä edelleenkin olevan, mutta yhteyden pätkimistä tapahtuu nyt selvästi harvemmin.

 

Tästä tervaisesta yhteydestä pitää nyt kyllä tehdä vikailmoitus, mutta onko Soneran kaapeliverkko nykyään jotenkin "häiriöisempi" kuin ennen?

 

Kiitos!

 


Tänään koko yhteys on pätkinyt aamusta lähtien EPC3928:lla varmaan vähintään sata kertaa niin, että on ollut yhteydessä->katkennut->taas yhteyteen->katkennut jne. kerrallaan minuutista reiluun 10 minuuttiin ollut nettiyhteydessä. Speedtest.net:in Downloadit ovat olleet yhteyden aikaan suurimmaksi osaksi alueella 10-30 Mbit/s ja vain hetkellisesti käyneet 40-46 Mbit/s.

 

Tämä yhteys on ollut nyt 3.1.2017 lähtien ja kertaakaan tähän mennessä Downloadit eivät ole olleet alueella 50-99 Mbit/s (?) vaan suurimmaksi osaksi alle ja vain muutaman kerran ovat olleet 100-116 Mbit/s. Upload edelleen hieman vajaasta 5 Mbit/s reiluun 5 Mbit/s.

 

Vaihdoin tänään omien sivujen kautta noin klo 13.00 MAC:in vanhaan EPC3000:aan, mutta vielä ainakaan se ei ole päivittynyt, jotta pääsen silläkin testailemaan. Päivittyy ilmeisesti vain arkisin? Soneran paikallisesta liikkeestä eivät ole edelleenkään ilmoittaneet käytettävissä olevasta varamodeemista, jolla pitäisi myös testata. Huomenna käyn taas liikkeestä kyselemässä.


Tänä aamuna sai taas hyvin yhteyden EPC3928:lla ja aluksi Speedtest.net:issä Download rajoittui 45-46 Mbit/s ja nopeuden kuvaajan yläosa oli hyvin tasainen, eli yhteys ei "pätkinyt" kuten Downloadin ollessa n.10-30 Mbit/s jolloin kuvaaja pomppii ylös ja alas epätasaisesti. Resetoin modeemin kerran ja edelleen vakaat 45-46 Mbit/s. Resetoin modeemin toisen kerran ja sitten pääsi taas 110-116 Mbit/s (kuvaaja edelleen tasainen) mikä pitäisi olla normaali nopeus tälle 100/5 Mbit/s kaapeliyhteydelle ilman internetyhteyden pätkimistä säännöllisesti.

 

En tiedä onko vika tuossa modeemiyksilössä vai missä .. No tänään MAC varmaankin jossain vaiheessa vaihtuu tuohon vanhaan EPC3000:aan, jotta voin silläkin kokeilla.

 

..Jaahas! Justiin äsken yhteys pätkäisi hetkeksi valijen kuitenkin paleassa ja tippui taas 43-46 Mbit/s! Mitä ihmettä..


Pyydä vikapalvelua valtuuttamaan se EPC3000, ei se Omilta sivuilta tehtynäkään pitäisi vuorokausia kestää.


Minulla on myös ollut samaa ongelmaa viimeisen parin viikon aikana. Yhteys katkennut, sitten palautunut. Eilen sunnuntaina tätä tapahtui kymmenkunta kertaa. Modeemina Ciscon EPC3928. 

 

Onkohan kyseessä laitekohtainen vika vai verkossa jotain häiriötä? Laiton asiasta yhteydenottopyynnön.

 

T: Rovaniemeläinen kohtalotoveri


@RoiK100, voisit tosiaan olla yhteydessä vikapalveluun vielä erikseen, niin saadaan tuo EPC3000 valtuutettua ja tarvittaessa vikailmoituskin tehtyä, jos et sellaista ole jo ehtinyt tekemäänkin.

 

@Appalakki, hyvä että jätit yhteydenottopyynnön, niin saadaan asia selvitykseeen! Rovaniemellä on havaittu jonkun verran häiriötä kaapeliverkossa lähipäivinä, mutta aivan tarkkaa vaikutusaluetta ja sitä, kuinka se vaikuttaa yhteyksien toimintaan en pysty suoraan sanomaan. Mutta yhteydenottopyynnön kautta saadaan asiaa kyllä eteenpäin.


Hei taas! Eilen kävin paikallisliikkeessä valtuuttamassa EPC3000:n, koska omilta sivuilta pystyy kyllä MAC:in vaihtamaan, mutta se ei silti valtuuta sitä modeemia. Noh EPC3000 kokeilu jäi lyhyeen, koska se toimi vielä huonommin kuin 3928 -> Downloadit 5-25 Mbit/s, yhteys pätkii herkästi, mutta Upload normaali n. 5 Mbit/s. Menin takaisin liikkeeseen selittämään tätä hitautta/vikaa ja myyjä teki suoraan siellä tekniikkaan vikailmoituksen. Itse käytän modeemin ja koneen välillä rj45:sta, kaapeli menee suoraan seinään (multimediapistoke) modeemista ja kaikki modeemin siltaukset,firewallit, IP-floodit ja selainten asetukset on käyty läpi tuloksetta.

 

Tänä aamuna 10.00 jälkeen valtuuttivat takaisin tuon uudemman EPC3928:n ja lähtivät tutkimaan tämän hitauden/vian alkuperää (tuli tekstari tekniikasta klo 7.14). Pitää pitää tuo modeemi päällä ja kytkettynä nyt koko ajan, jotta pääsevät tutkimaan linjoja pitkin. Voi mennä jopa päivä heillä etsiessä vikaa ja ilmoittavat varmaan sitten tuloksen kun löytyy/selviää.

 

Tällä hetkellä Download edelleen luokkaa 25-40 Mbit/s (ping = 10-12) ja "tipauttelee" download yhteyttä säännöllisesti, mutta itse nettiyhteys ei ole katkeillut. Tuo ping oli muuten luokkaa 4-5 vuosina 2010-2015, kun EPC3000 toimi tällä yhteydellä moitteettomasti, eli viive on kasvanut. Mielenkiinnolla odotellaan mitä selviää 🙂 Kirjoittelen tänne päiväkirjamaisesti sitä mukaa kun tilannne kehittyy.


Hei! Muillakin siis on samoja katkosongelmia, mutta oletko Appalakki testannut esim. Speedtest.net:issä Oulun pisteestä/serveriltä Download/Upload nopeuksia eri vuorokaudenaikoihin?

 

Eilen illalla 21.00 jälkeen Download oli välillä 25-40 Mbit/s. Tänä aamuna näytti suhteellisen vakaata 43-46 Mbit/s, joten aiemman kokemuksen perusteella resetoin modeemin ensimmäisen kerran n. klo 7.13, jonka jälkeen Download melko epävakaa 35-40 Mbit/s sitten resetoin toisen kerran n. klo 7.19, jonka jälkeen se näytti ja näyttää edelleen vakaata 113-116 Mbit/s Download nopeutta (ping = 11ms). Kokeilen taas tätä nopeustestausta 15 min välein, jotta näen suurinpiirtein mihin kellonaikaan tämä yhteys romahtaa siihen rajoitettuun alle 50 Mbit/s. En enää resetoi tuota EPC3928:a jotta pääsevät tekniikasta taas esteettä linjoja pitkin perille.

 

Tekniikasta sanoivat siis pari päivää sitten, että tämän hitaus-/katkeiluvian löytäminen voi viedä useita päiviä eikä päivän verran kuten aiemmassa virheellisesti kirjoitin.


Eilen siis jatkoin tuota testailua aina 12.30 saakka jolloin lähdin töihin ja tuohon saakka Download oli edelleen 113-116 Mbit/s. Illalla 22.00 jälkeen näytti myös 113-116 Mbit/s. Tänä aamuna 5.50-6.25 näytti edelleen 113-116 Mbit/s. MUTTA nyt sitten Download on jälleen 9-24 Mbit/s ja lataus näyttää pätkivän koko ajan. Tämä yhteys näyttää tällä hetkellä vielä siltä, että se ei toimi niin kuin sopimuksessa luvattiin vaan on erittäin epäluotettava ja hidas. En tiedä sitten vieläkö tekniikasta tutkivat tätä yhteyden epävakautta ja hitautta? Noh jos tämä ei tästä korjaannu niin tämä sopimus pitää kyllä purkaa toimimattomana ja hommata liikkuva mobiiliyhteystikku, että josko se toimisi paremmin.


@RoiK100, saitko tekstiviestin vikailmoituksen jättämisen jälkeen? Siinä pitäisi olla ohjeet lisätiedon välittämiseksi viankäsittelijälle. Voisit pistää tuon epävakausasian lisätiedoksi tekstarilla.


Hei, sain kyllä tekstarin 31.1.2017, että vikailmoitus on siirtynyt asiantuntijan käsittelyyn ja että pidä modeemi päällä/kytkettynä ja lisätietoja voi lähettää viestillä: "Häiriö 5629593 - (lisätiedot)". Laitoin tuonne tekstarilla viittauksen tähän viestiketjuun, jotta näkevät mitä on tapahtunut tähän saakka ja tapahtuu edelleen. Vikailmoitushan tehtiin jo liikkeessä 30.1.2017 myyjän välityksellä ja siinä käytiin läpi tämä hitaus ja epävakaus sekä kaikki keinot mitä olin jo asetusten kautta kokeillut itse aina kaapeleiden vaihtoja myöten. Kokeilinpa kytkintäkin (Asus RX3041_B) modeemin ja tietokoneen välillä, mutta se itse asiassa hidasti Download yhteyttä n. 20 Mbit/s silloin kun yhteys oli 113-116 Mbit/s suoraan modeemista rj45:lla, eli tuon Asus-kytkimen kanssa Download tippui 95 Mbit/s kieppeille.

 

Tällä hetkellä Download on Speedtest.net:issä 10-23 Mbit/s välillä ja ping =12-14ms. Avovaimo tekee töitä kotona ja hommasin tämän yhteyden juuri sen takia, koska kaapelinhan pitäisi olla ns. varma yhteys. Aiemmin n. 5 vuoden ajan (2010-2015) tämä yhteys olikin vakaa ja koko ajan lähellä 100 Mbit/s. Nyt kun esim. työpalaverit Skypen kautta voivat yhtäkkiä katketa jopa tunneiksi niin tämä yhteys on tällä hetkellä täysin käyttökelvoton. Tuttavilla on täällä Rovaniemellä Soneran liikkuva netti M (max 50 Mbit/s)  ja se näyttää pitävän vakaasti kyllä Downloadin ja Uploadin 40-50 Mbit/s välillä ja maksaakin paljon vähemmän kuukaudessa kuin tämä kaapeli (100/5 Mbit/s). Tässä nyt odottelen, että koska tekniikasta tulee viestiä, että ovat korjanneet yhteysongelmat ja että yhteys rupeaa toimimaan taas normaalisti.


Keskiviikkona sain soneralta tekstiviestiä, että vika on korjattu. Noh kaikki näytti hyvältä, katkoksia ei tapahtunut ja vielä torstaina klo 18.00 asti mitään ongelmia ei näkynyt. Lähdin reissuun pariksi päiväksi ja kun palasin lauantaina ja käynnistin laitteet, niin yhteys toimi moitteetta aina klo 23 asti. Sitten alkoi taas pätkiminen ja tänään sunnuntaina on taas ollut useampi katkos.

 

Hieman alkaa palaa käpy tämän kanssa, ja vasta tein uuden 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen, niin ei tällainen toistuva yhteyden katkeilu ole hyväksyttävää.


Hei Appalakki ja aika ikävää, jos koko yhteys pätkii sulla taas. Itse en ole saanut vielä mitään viestiä, että hitausongelma olisi ratkaistu, koska edelleenkin ilmeisen hidasta on. En ole tosin omassa yhteydessä huomannut selvää katkeilua viime su 29.1. jälkeen, mutta Download nopeudet ovat olleet alakanttiin to iltapäivästä 2.2. lähtien (9-46 Mbit/s). Tilanne on vähän sama kuin ostaisi auton, jolle luvataan 100-120 km/h ajonopeus, mutta sitten sillä pääseekin keskimäärin vain n. 45 km/h.

 

Johtuuko tämä hitaus/epävakaus tästä Technicolor D-EPC3928 modeemista (huono laatu)? Technicolor osti siis Cisco:n marraskuussa 2015, eli onko modeemien laatu muuttunut tms. en tiedä. Nykyisellä Technicolorillakin on kyllä kalliimpiakin malleja ,mutta ovatko ne lähinnä suurempiin noin 0.5 - 1.2 Gbit/s nopeuksiin tarkoitettuja eivätkä sinällään auta tämän yhteyden hitaus-/epävakausongelmiin esim. korkeammalla laadullaan?

 

Olen netistä etsinyt kaikenlaista näistä kaapelinettiongelmista ja ilmeisesti, jos lähialueella on jokin viallinen laite/liitos/kytkentä tms. niin se voi lähettää kaapeliverkkoon häiriösignaaleja/kohinaa, jotka puolestaan kuormittavat/sotkevat/hidastavat/katkaisevat toistenkin talouksien yhteyksiä. Pystyisiköhän Soneran tekniikan puoli tälläisiä häiriöitä paikallistamaan esim. täältä Korkalovaaran alueelta?

 

Alla näkyy nopeus tällä hetkellä Speedtest.net:issä ja sitten kun laittaa selaimeen osoitteen 192.168.0.1 niin pääsee tuonne modeemin asetuksiin ja siellä: Status -> DOCSISWAN välilehdeltä näkee modeemin mittaamat desibelit (alla), en tiedä sitten näyttävätkö desibelit hyviltä?

 

 

 


Nyt kokeilin vielä tuolla modeemin mukana tulleella haaroittimella/adapterilla yhdistää tuohon pistokkeeseen missä TV:n kaapeli on normaalisti kiinni. Download näyttää välillä 17-35 Mbit/s. Modeemin desibelit ovat ainakin hieman erilaiset tästä TV-pistokkeesta.

 

Alla kuvat taas:

 

 

 


Hei taas! Äsken soittivat tekniikasta, että tilaavat asentajan paikalle, joka tutkii esim. pistokkeesta tulevaa signaalia tarkemmin kohinoiden/häiriöiden varalta.

 

Tällä hetkellä näyttää tältä:

 

 

 


Tälläista täällä 96200-alueella, netti ollut noin 1,5 tuntia poikki ja Soneran huoltomies totes tossa jokupäivä sitten, ettei vikaa Soneran ja mun kaapelireitittimen välillä ole (kaapelipistokkeen vanhuus oli ainoa huomautettava asia).

 

Edit: nettiyhteys oli yhteensä poikki 12.45-14.15


No niin justiin kävi Relacom:in asentaja tutkimassa tätä hitautta/epävakautta ja hänkin mittasi, että seinästä tuleva signaali on optimaalisella tasolla 60-70 dB (n. 67dB). Seuraavaksi tämä asentaja haki Soneralta rajoittamattoman testimodeemin (Cisco vanhempi malli) ja sillä testattiin nopeuksia niin edelleen Download heilui epävakaasti noin 10-35 Mbit/s välillä. Upload kyllä nousi ongelmitta n. 11-12 Mbit/s tuntumaan. Sitten Relacom:in mies soitti Soneran tekniikan puolelle ja sieltä rupesivat testailemaan eri asetuksia kaapeliverkossa, mutta mikään ei edelleenkään auttanut. Noin 30 minuutin testailujen jälkeen sitten alkoi pikku hiljaa selviämään, että täällä Rovaniemellä Kairatien kaapeliverkkosektorilta näyttäisi tulevan/vuotavan häiriötä tänne Korkalovaaran kaapeliverkkosektoriin, jonka pitäisi nyt ainakin olla kunnossa. Eli nyt sitten varmaan laittavat seuraavaksi Soneralta häiriönjäljitys/korjauskäskyn tuonne Kairatien suuntaan ja vian aiheuttaja toivottavasti löytyy mahdollisimman nopeasti :)

 

Relacom:in asentaja sanoi, että viimeksi täällä Rovaniemellä yksi ainoa viallinen digiboksi lähetti kaapeliverkkoon niin voimakasta häiriösignaalia, että se oli laittanut koko paikallisen kaapeliverkkosektorin polvilleen -> kun vika saatiin sitten häiriösignaalin perusteella jäljitettyä tähän ko. vialliseen digiboksiin niin koko kaapeliverkon ongelma ratkesi heti kun tämä viallinen digiboksi otettiin pois käytöstä. Asentajan mukaan Rovaniemen alueella saisi olla nykyisestä tuplamääräkin kaapeliverkon käyttäjiä ilman, että verkon kapasiteetti loppuisi kesken.


Eilen tuli tekstari vielä klo 17.28, että "Vikailmoituksesi on käsitelty, käynnistä laitteet uudelleen ja mikäli palvelu ei toimi tai on kysymyksiä viankorjauksesta, niin viestiä: 'Häiriö 5630769'. Tuohon aikaan aikaan siis Download nopeus oli edelleen hidas ja epävakaa  n. 10-35 Mbit/s ja jatkui sellaisena myöhään iltaan asti.

 

Tällä hetkellä näyttää pitkästä aikaa taas normaalia nopeutta:

 

 

 


Eilen illalla nopeus oli vielä hyvä  +/- 100 Mbit/s tuntumassa, mutta aavistuksen verran epävakautta oli vrt. iltapäivään.

 

Nyt näyttää edelleen hyvältä:

 


Siellä alueella oli häiriöitä juuri keskiviikkona 8.2. eli se on voinut vaikuttaa nopeuksiin. Tuo saatiin kuitenkin korjattua jo saman päivän aikana, joten nyt pitäisikin olla kaikki kunnossa.


Hei, joo niin tuntui olevan häiriöitä tosiaan NikoNo. Tapana on testailla nopeuksia aina kun netissä on, joten jos tipahtaa jälleen jossain välissä niin uutta vikailmoitusta laitellaan, jotta häiriöt saadaan taas paikallistettua. Laitan tähän ketjuun siis viestiä seuraavan kerran, kun ongelmia tällä Korkalovaaran seudulla ilmenee.

 

Nyt näyttää normaalilta edelleen:

 


Mukavasti pätkii yhteydet Rovaniemen Korkalovaarassa. Kolmatta päivää jo. Nyt on parin tunnin ajan kaatuillut yhteys ja packet lossit taivaissa. En sillä etteikö komentorivin pingaus komennon juoksutus olisi mukavaa ajanvietettä, mutta voisi jotain parempaakin koneella tehdä... Vikailmoitusta en ala tekemään - yhtä turhan kanssa. Soneran asiakkaana jo useamman vuoden, jonka aikana raapustellu kymmeniä ilmoituksia. Ikinä eivät ole vikoja korjanneet. Aina vain merkkaavat että vika korjattu, mutta sama rumba alkaa seuraavana päivänä uudestaan.

 

Packet lossia sen verta että voisi Sonerakin alkaa miettimään ruohonleikkuu hommia, kuten teki myös eräs toinenkin pakettien välitys firma. :smileywink:

 

 


Kello on 5 aamulla ja taas pukkaa yhteydet poikki ja packet lossia. En kehtaa mennä nukkumaan, joten seuraan tilanetta...


Hei tepeu, mulla näyttää vielä ainakin normaalilta nopeudet ja desibelit täällä, onneksi. Ilmeisesti näitä häiriöitä voi johtua muualta talo-/talouskohtaisestikin(?). Mutta ei taida Soneran kautta olla muuta vaihtoehtoa kuin nuo vikailmoitukset ja mullaki tuo ongelma selvis vasta asentajan käytyä paikan päällä testailemassa ja toteamassa tilanne..


Vastaa