Skip to main content

Onko mitään tehtävissä?

Tätä on jatkunut nyt siitä asti, kun tilasin liittymän (1 1/2 kk) ja reititin käynnistynyt ajalla 3 kertaa itsestään.

Ainoastaan klo 03:00-08:00 välillä yhteys toimii täysillä. Kuka hemmetti nyt keskellä yötä tarvitsee täys nopeutta?

Puoliso kyttää netin kautta telkkarilla ohjelmia ja jos itse katsoo esim. youtubesta jotain ja lataa edes megan nopeudella samaan aikaan niin kohta kuuluu huuto et netti ei toimi! Laita se toimiin!

Nopeustestit näytti tälläistä (ei netti ohjelmaa telkkarista samaan aikaan) näin ehtoolla ja tämä on jokapäiväistä.

Yhteys Kotiin L on nopeus.

 

Alkaa tulemaan sellainen olo että tässä ollaan aivan toisarvoisia asiakkaita. Ei mitään vastausta, voisitte edes tutkia ja selvittää. Asiakaspalveluun on oltu puhelimitse yhteydessä monta kertaa jo samasta asiasta.



@Mersukolari  kirjoitti:


Alkaa tulemaan sellainen olo että tässä ollaan aivan toisarvoisia asiakkaita. Ei mitään vastausta, voisitte edes tutkia ja selvittää. Asiakaspalveluun on oltu puhelimitse yhteydessä monta kertaa jo samasta asiasta.






Pahoittelut vastaukset puuttumisesta. Tarkistelin nyt tätä asiaa uudestaan ja muistaakseni tämä "DSL only, vaikka mobiilin merrkivalot päällä" on korjattu ohjelmistopäivityksissä. Me kyllä otamme vastaan palautteet ongelmista ja korjaamme ohjelmiston ongelmia yhdessä laitevalmistajan kanssa.

Onko aiemmin kuvailemaasi ongelmaa siis esiintynyt vielä tai onko muita ongelmia ollut Hybrid -modeemin kanssa?


Saaga jatkuu. Pahoittelen viivästynyttä vastausta sairastapauksen johdosta.

 

Pitkästä aikaa kokeilin taas pöytäkonetta kytkeä suoraan tuohon, jolloin käytössä on hybridi:

Down: 20-50Mbps, Up: 10Mbps

 

Wifillä puhelin antaa nätisti 50-90Mbps down. Toiseen suuntaan en ole paljoa testaillut, koska sille ei juurikaan käyttöä ole wifissä.

 

Jos kytken pöytäkoneen toiseen modeemiin, joka siis jakaa ainoastaan sitä DSL:ää, nopeus on juuri tasan 50/10Mbps mitä se DSL kykenee antamaan.

 

Liittymän pitäisi olla kuitenkin 100/10Mbps, ja tähän se ei ole pöytäkoneella ikinä päässyt lähellekään.

 

Soittivat tuossa loppuvuodesta ja tarjosivat 5G:tä. Jos täällä ei 4G edes toimi kunnolla niin tuskin toimii 5G myöskään.

 

Resetoinnit ja uudelleenkäynnistykset jne on tietty testattu. Samat vaivat siis jatkuvat.



@Mersukolari  kirjoitti:


Saaga jatkuu. Pahoittelen viivästynyttä vastausta sairastapauksen johdosta.



 



Pitkästä aikaa kokeilin taas pöytäkonetta kytkeä suoraan tuohon, jolloin käytössä on hybridi:



Down: 20-50Mbps, Up: 10Mbps



 



Wifillä puhelin antaa nätisti 50-90Mbps down. Toiseen suuntaan en ole paljoa testaillut, koska sille ei juurikaan käyttöä ole wifissä.



 



Jos kytken pöytäkoneen toiseen modeemiin, joka siis jakaa ainoastaan sitä DSL:ää, nopeus on juuri tasan 50/10Mbps mitä se DSL kykenee antamaan.



 



Liittymän pitäisi olla kuitenkin 100/10Mbps, ja tähän se ei ole pöytäkoneella ikinä päässyt lähellekään.



 



Soittivat tuossa loppuvuodesta ja tarjosivat 5G:tä. Jos täällä ei 4G edes toimi kunnolla niin tuskin toimii 5G myöskään.



 



Resetoinnit ja uudelleenkäynnistykset jne on tietty testattu. Samat vaivat siis jatkuvat.






Mikäli modeemille on asennettu tuo kollegan mainitsema korjauspäivitys ja ongelma siltikin jatkuu, suosittelen olemaan ihan asiakaspalveluun yhteydessä, jotta voidaan kirjata tuosta tikettiä eteenpäin! Tosin jos puhelimella on päässyt wifillä Hybridiin yhdistettynä normaalinopeuksiin ja toisella modeemilla yhteys myöskin toimii normaalisti, liittymä vaikuttaisi olevan itsessään kuosissa. Mutta kyllä tuohon vastaus saadaan! 


Vastaa