Izmoo1 kirjoitti:
Sitä vielä ihmettelen kun minulla on täällä palvelussa https://www.dynu.com/ www alias IP:lle, ja se kyllä osaa IP:n vaihtaa, en silti pääse siihen kiinni.
Oletusarvoisesti Telian matkaviestinliittymät ovat osoitemuunnoksen eli NAT:in takana.
176.72.3x.xx osoite, jonka Dynu on päivittänyt verkkotunnuksellesi, ei ole Sagemcomin reitittimesi osoite. Se on Telian CGNAT-reitittimen osoite.
Sagemcomillasi on nyt käytössään yksityinen IP-osoite, 10.0.0.0 – 10.255.255.255 tai 100.64.0.0 – 100.127.255.255. Tämän pitäisi näkyä Sagemcomin hallintasivuillakin, etsi tietoa wan ip address.
Jotta yhteydenotot sisäänpäin reitittimeesi onnistuisivat, tarvitset julkisen ip-osoitteen.
Kuten edellisessä viestissäni totesin, ei ole varmaa, onnistuuko tämä Sagemcomilla vai ei. Voi myös olla, ettei se onnistu hybridiliittymällä.
Oletko käynyt jo Sagemcomin valikot läpi? Löydätkö Failover APN asetuksen sieltä?
Onko sinulla toista reititintä, jolla voisit kokeilla, vaihtuuko reitittimen wan ip-osoite yksityisestä julkiseksi vaihtamalla apn prointernet:iksi? Vanha 2G- tai 3G-reititinkin riittää testaamiseen.
Entä onko sinulla toista Telian liittymää? Sillä voisit testata, onko ongelmana sittenkin hybridiliittymän sim-kortti.
─══─
Vinkki: mikäli et löydä Sagemcomista wan ip address-tietoa, voit kiertäen tutkia asiaa tarkastamalla yhteytesi verkkotunnuksen. Käy esimerkiksi myip.fi-sivulla ja rullaa alas kohtaan isäntänimi.
Jos isäntänimi on muotoa mobile-access-??????-???.dhcp.inet.fi
, käytössäsi on yksityinen ip-osoite. Kotiautomaatio ei toimi.
Mikäli isäntänimi on muotoa mobile-user-??????-???.dhcp.inet.fi
, käytössäsi on julkinen ip-osoite. Kotiautomaatio toimii.