Moi. Netti ei toimi ollenkaan kotona ( taloyhtiölaajakaista) ollut pois käytöstä kohta vuorokauden.. Mistä mahtaa johtua. Laskut olen maksanut ajallaan joten siitä ei voi olla kiinni.
Hei @Sajaka82!
Onko netin toiminnassa vielä ongelmaa? Jos on, niin oletko ollut yhteydessä tästä meidän asiakaspalveluun? Sitä kautta voidaan selvittää, mistä moinen häiriö johtuu.
Moi, Homma toimii jo, Otin jo eilen yhteyttä Telian asiakaspalveluun.
Ok! Hyvä, että asia hoitui. Mukavaa alku syksyä!
Taloyhtiön netti ei toimi Masalassa
Taloyhtiön netti toimii "kaappiin asti - ei huoneisiin," Mikä voisi olla syy?
Moikka @OutiRooma ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan kanssamme!
TP-Link TL-SF 1005D on kytkin, johon vasemmanpuoleiseen reikään 5 tulee kytkeä siihen saapuva yhteys, jonka pistoke jakamossa voi olla merkitty esim. runko, nousu tai tms. Tämä kuulostaakin olevan oikein kytketty, jos tietokoneesi toimii tuon kytkimen porteista 1-4.
Voisit kokeilla yhteyttä ilman kytkintä, mikäli se on mahdollista. Voit irroittaa TP-link kytkimen rasiasta 5 kaapelin ja liittää sen suoraan rasiaan 3.2. Tämän jälkeen voit kytkeä tietokoneesi rasiaan 3.2. ja kokeilla yhteyttä.
Tarkistathan että kaikki kytkennöissä käytetyt johdot ovat ethernet-kaapeleita. Puhelinjohdon ethernet-kaapelista erottaa helpoiten sillä että johto on usein ohuempi ja liitin on neliö. Ethernet-kaapeleissa liitin on suorakulmio. Kannattaa kokeilla myös että kaikki johdot ovat ehjiä.
Mikäli yhteys ei toimi huoneesta rasiasta 3.2 tai jos kokeilet huoneiston muita rasioita muuttamalla kytkentää jakamosta, kannattaa pyytää taloyhtiötä tarkistamaan asunnon sisäverkko. Sisäverkko on taloyhtiön vastuulla.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.