Skip to main content

Tässäpä tuli pitkästä aikaa testattua Telian taloyhtiölaajakaistan aktivointia suoraan huoneistossa. 

 

Pitkän odottelun jälkeen sivu avautuu, tunnistaa osoitteen oikein ja tarjoaa oikeat vaihtoehdot. Pääsee valitsemaan perusnopeuden ja voi asiakastiedot täyttää ja tunnistautua verkkopankilla onnistuneesti. Mutta sitten jää latailemaan aivan yhtä pitkään kuin jokaisessa muussakin välivaiheessa ja avautuu sivu: https://www.telia.fi/ssa/Temporaryproblem

Modeemin uudelleen käynnistyksen jälkeen taas voisi aloittaa homman alusta. No sitten yhteys tilattu toimivalla netillä suoraan Telian sivuilta niin alkoi pelittämään. Ja nyt latautuu Telian sivu murto osa ajassa.

 

Kysymys kuuluukin, miksi tuo aktivointi sivu on todella hidas? Miksi sen kautta ei aktivointi onnistu, ei ole onnistunut vuosiakaan sitten kun sen ulkoasu oli erilainen, sama ongelma kävi.

 

Niin joo ja testattu EDGE selaimella Windows 10 koneella, OP-verkkopankkitunnuksilla tunnistauduttu.

Hmm, selvästi jotain on tilauspalvelussa ollut jumissa kun ei ole mennyt loppuun saakka. Tällaisesta häiriöstä ei ole tietoa, että sitä esiintyisi laajemmin. Oliko nyt kyseessä sama osoite kuin oli vuosia sitten samassa tilanteessa?

Välitän tästä tietoa eteenpäin, mutta korjaus voi vaatia vielä tarkempaa osoitetta. Täällä Yhteisössä emme käsittele osoitteita, joten häiriöstä olisi tärkeää ilmoittaa myös suoraan asiakaspalveluumme. Tuossa linkissä oleva aukioloaikakin näyttäisi olevan vanhaa tietoa, nykyisin asiakaspalvelumme on puhelimitse auki arkisin klo 9-17 välillä.

Hienoa kuulla kuitenkin, että sait yhteyden tilattua ja itse nettiyhteys toimii hyvin!


Hmm, selvästi jotain on tilauspalvelussa ollut jumissa kun ei ole mennyt loppuun saakka. Tällaisesta häiriöstä ei ole tietoa, että sitä esiintyisi laajemmin. Oliko nyt kyseessä sama osoite kuin oli vuosia sitten samassa tilanteessa?

Välitän tästä tietoa eteenpäin, mutta korjaus voi vaatia vielä tarkempaa osoitetta. Täällä Yhteisössä emme käsittele osoitteita, joten häiriöstä olisi tärkeää ilmoittaa myös suoraan asiakaspalveluumme. Tuossa linkissä oleva aukioloaikakin näyttäisi olevan vanhaa tietoa, nykyisin asiakaspalvelumme on puhelimitse auki arkisin klo 9-17 välillä.

Hienoa kuulla kuitenkin, että sait yhteyden tilattua ja itse nettiyhteys toimii hyvin!

Aivan eri osoite ETH-yhteys tälläkertaa. Vanhaan ketkuun oisin laittanut, mutta ei silmiin osunut. Myöskin eri koneella testattu.

Jotenkin tuntuu että joku yhteyden aktivointi epäonnistuu kun reitittimen takaa yrittää tai sitten Telian päässä jotain outoa. Reitittimen takaa kyllä pitäisi kaikki onnistua ellei Telia satu käyttämään omalla sivullaan esim. 192.168.11.1 avaruutta. Eniten epäilen, että joku sivun javascript ottaa yhteyttä sellaiseen osoitteeseen joka estetty Telian päästä tai sitten yhteyden muodostus kestää liian kauan. Mitä jos sallisitte Telia kaupan palomuurista niin voisi sen kautta jatkossa tehdä tilauksen jos aktivointisivulla tilaus epäonnistuu → virhesivulle linkki tavalliseen kauppaan, josta voisi koittaa sitten.


Kiitos tarkentavista tiedoista, välitin ne myös eteenpäin. Vielä ei ole löydetty syytä, miksi tilaus ei ole onnistunut, eikä laajempaa ongelmaa tilauksissa ole havaittu. Kerkesitkö vielä ilmoittaa aiheesta asiakaspalveluumme tarkempien osoitteiden ja asiakastietojen kanssa?

Hyvä idea tuo linkki verkkokauppaan, vien ehdotuksen eteenpäin. Onneksi tuo asiakaspalvelun kautta tilaaminen/ liittymän aktivointi onnistuu myös, eli ei joudu kuitenkaan umpikujaan.


Kiitos tarkentavista tiedoista, välitin ne myös eteenpäin. Vielä ei ole löydetty syytä, miksi tilaus ei ole onnistunut, eikä laajempaa ongelmaa tilauksissa ole havaittu. Kerkesitkö vielä ilmoittaa aiheesta asiakaspalveluumme tarkempien osoitteiden ja asiakastietojen kanssa?

Enpä joutanut soittelemaan, mutta nyt lomakkeella laitettu tiedot.