Kysellään nyt täältä ensin, palstan etusivun aiheet ikävä kyllä ei anna tällä hetkellä ainakaan kovin hyvää kuvaa asiakaspalvelun/chatin toimivuudesta.
Ongelma on nyt seuraava. Muutimme viime viikonloppuna taloon, jossa Telian kuituyhteys, ennen muuttoa jo nostin nopeuden tuohon L pakettiin, eli ~100mbit yhteyteen. Yhteydenhän nopeus on loistava, siitä pisteet - mutta samalla kuitenkin käytännön tasolla käyttökelvoton. Packet loss on järjestään tauotta 100% parin minuutin välein, tehden mm. Nettipeleistä käytännössä mahdottoman pelata, Netflix jne. bufferoi vähän väliä sekä kuvanlaatu seilaa.
Asunnossa oli valmiina Zyxelin VMG3625-T20A jonka paketissa Telian tarrat päällä, yhteyttä testattu tällä. Packet loss tapahtuu langattomana sekä langallisena.
Oma reititin on ASUS RT-AC66U B1, ongelma esiintyy sekä langallisena että langattomana.
Tiputin reitittimen pois välistä, ongelma esiintyi myös suoraan verkkokaapelilla sähkökaapista koneeseen. Eli vika EI ole laitteissani.
Myös suoraan Asuksen purkista ajaessa testin reitittimen ja talon yhteyden välillä, tuloksena on liki kokoajan 100% packet loss. Testattu myös muut packet lossia mittaavat sivut, sama tulos koneella.
Mikä on nyt helpoin tapa lähteä purkamaan tätä ongelmaa? Jättämällä ilmoitus omasta Teliasta chattiin ja vastailemalla kysymyksiin että laitteet on käynnistetty uusiksi sekä kaapelit on kiinni? Vai saako ilmoituksen jätettyä muuta kautta? Jotenkin ei valitettavasti ole kovin suuri luotto asiaan selostamaan chatissa packet lossista.
edit Merja_J: kuva upotettu