@Miraka00@ kirjoitti:
Viime torstaina taloyhtiöön avattiin telian taloyhtiönetti. Olen pitkäaikainen telian asiakas ja ajattelin tässä säästää kun hinta tippuu.. mitä sitä tyhjää, kytkin uuden reitittimen torstaina ja siitä lähtien netti ei olekaan toiminut. Viikko menty kohta jo.
Olen soittanut helppiin 70€ edestä ja asentaja on käynyt taloyhtiön sähköpääkeskuksessa kytkemässä piuhoja eikä toimi edelleenkään.. telia sössi niin täydellisesti kaiken että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa kaikki ja vaihtaa operaattoria.
Luulisi nykypäivänä että telia huolehtii taloyhtiöön kaikki kuntoon kun kerran tulee taloyhtiönetti. Kaiken kukkuraksi uuden reitittimen mukana ei tullut kytkentä ohjeita. Kytkin sen niinkuin edellisen koska en muusta tiedä. Ilmeisesti meni kuitenkin väärin kun kuulemma tekniikka on muuttunut. No piuhoja on veivattu ees taas eikä toimi. Asentaja on tulossa uudelleen mutta enpä usko että saa enää toimimaan tuota *******aa. En uskonut että näin vaikeaksi menee 😞>
Reklamaatiota on lähtenyt ja lähtee lisää, en aio maksaa puheluita enkä toimimattomasta netistä.
Hei,
Onpas harmi, että ongelmia on tullut. Kytkentäohjeita ja muita ohjeita löytyy ilmaiseksi täältä https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/taloyhtionetti
Eihän ongelmatilanteissa ole pakko soittaa helppiin. Tuota kyllä mainostetaan joka käänteessä, mutta vikatilanteet ja ihan basic käyttöönotto pitäisi onnistua kyllä tuon kautta. Syvempi käytön opastus sitten on Helpin kautta tai aspa/vikapalvelu opastaa etsimään tiedon Telian tukisivuilta.
Käsittääkseni kun olet avannut liittymän, tulee tekstiviesti, joka pyytää vastaamaan mikäli yhteys ei lähde toimimaan toimituspäivän jälkeen.
Onko yhteys millä tekniikalla toteutettu? Vaihtoehtoja: Valokuitu, Ethernet, Kaapeli, VDSL2 ?
@Purnipsi@ kirjoitti:
Hei,
Onpas harmi, että ongelmia on tullut. Kytkentäohjeita ja muita ohjeita löytyy ilmaiseksi täältä https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/taloyhtionetti
Eihän ongelmatilanteissa ole pakko soittaa helppiin. Tuota kyllä mainostetaan joka käänteessä, mutta vikatilanteet ja ihan basic käyttöönotto pitäisi onnistua kyllä tuon kautta. Syvempi käytön opastus sitten on Helpin kautta tai aspa/vikapalvelu opastaa etsimään tiedon Telian tukisivuilta.
Käsittääkseni kun olet avannut liittymän, tulee tekstiviesti, joka pyytää vastaamaan mikäli yhteys ei lähde toimimaan toimituspäivän jälkeen.
Onko yhteys millä tekniikalla toteutettu? Vaihtoehtoja: Valokuitu, Ethernet, Kaapeli, VDSL2 ?
Asentaja (eri ihminen tällä kertaa) kävi torstaina. Edellinen asentaja oli kytkenyt taloyhtiön sähkökaapissa piuhat väärin. Nyt toimii netti. Viikon olin ilman yhteyttä. Reklamaatio lähtee telialle, kaksi aspaa neuvoi kumpikin eri tavalla kytkemään reitittimen ja vasta asentaja tajusi, että kytkennät on taloyhtiön päässä väärin sekä sen, että reitittimen paketista puuttui oleellinen piuha... sen kun kytki niin lähti toimimaan.
Reititin tuli ensin postissa ja viestit siitä muutaman päivän kuluttua, että netti on kytketty. En arvannut siinä, että pitää odotella viestit yms ennenkuin voi tehdä mitään. Joku vika kuitenkin oli jo viikko sitten koska edellinen reititin ei enää toiminut. No, tämä meni niin pieleen kuin olla ja voi. Soitan siinä vaiheessa helppiin, kun en itse osaa enää tehdä mitään eikä toimi. Ja vähän pakko soittaa kun netti ei toimi mistä näkisi ohjeet reitittimen mukana ei tullu kytkentäohjeita enkä älynnyt etukäteen tulostaa niitä valmiiksi.
Edit HannaSu: lyhennetty lainausta
Morjesta @Miraka00 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Harmillinen tilanne kun asentajaa on jouduttu käyttämään noinkin useasti paikan päällä. Hyvä, että netti on kuitenkin saatu nyt toimimaan.
@Purnipsi onkin linkannut ohjeet kuinka laitteet tulisi kytkeä riippuen tekniikasta joka on otettu käyttöön.
Laitteiden matkassa pitäisi tulla pikaohje kuinka laite kytketään verkkoon. Tässä ei kuitenkaan mainita tarkemmin miten laite kytketään sinne sisäverkon puolelle jos käytössä on huoneistojakamo. Tämä johtuu siitä että taloyhtiö vastaa siitä sisäverkon rakentamisesta ja kytkennät voivat erota aina eri taloyhtiöiden välillä. Riippuen siitä minkälaista sisäverkko tekniikkaa käytetään.
Häiriöilmoituksiin pääset ottamalla yhteyttä joko puhelimitse asiakaspalveluun tai chatin kautta.