Moi,
Löytyiskö apua mitä vielä voin yrittää ennenkö luovutan taloyhtiönetin yhteyden kanssa ja heitän koko modeemin roskiin?
Nyt siis jo useamman kuukauden ollut asunnossa käytössä kilpailijan langaton versio kun tämän taloyhtiönetin käytön aloitus ei vain onnistu. Ajattelin kuitenkin kerran vielä yrittää.
Edelliseltä asukkaalta hänellä käytössä ollut reititin (toimivuusoletus). Sopimus tehty Telian kanssa tosiaan jo kuukausia sitten. on haettu johto, ja johdon ja läppärin väliin sovitin, jotta päästy yrittämään langallisella kun langaton yhdistäminen ei onnistunut. On yritetty sekä kannettavalla että puhelimella, sekä QR-koodilla, että salasanalla. Reititin resetoitu ja buuttailtu johtoja irrottamalla. Reitittimen asetuksiin pääsy ok, mutta siinä on mahdollista etten osaa/ymmärrä päivittää sieltä kaikkea.
Modeemissa palaa kaikki valot vihreänä ja langattoman tietoliikenteen valot jopa vilkkuvat kuin jotain dataa liikkuisi vaikkei minun laitteisiin saakka tulekaan. Oletan siis, että varsinainen verkkoyhteys on ok reitittimen ja internetin välillä, mutta reitittimeltä eteenpäin ei nyt lähde pelittämään.
Sekä langallisena, että langattomana yhteydenmuodostusyrityksen kohdalla päädyn nettisivulle www.telia.fi/ssa/ ja kun siitä yritän painaa "jatka" niin joka kerta saan sivulle herjan "HUPS! PALVELUSSA ON HÄIRIÖ" (jota sitten alla olevassa tekstissä väitetään tilapäisesti, mutta melko pitkä on tuo tilapäisyys kun sama viesti tullut tosiaan jo kuukausia sitten ensimmäisen kerran).
En aio soittaa maksullisiin helpparinumeroihin, koska a) tähän astiset ikivanhan ADSL:n/langattomat reitittimet/valokuidun olen saanut asennettua vaivattomasti (oletan, että kunnollisilla ohjeilla ja/tai toimivilla sivustojen automaattiohjauksilla osaan ja pärjään kyllä) ja b) työnantajan puhelinliittymästä on kielletty maksulliset palvelunumerot (enkä nyt lähde haalimaan jostain vielä toista puhelinliittymääkin)
Joten arvostaisin kovasti nyt apuanne tämän viimeisen yhdistämisyritykseni kanssa.