Skip to main content

Asiakaspalveluun nyppiintynyt kaverini pyysi apuani mutta bitti ei lähtenyt kulkemaan. Asunto on Tampereen Epilässä ja www-sivun mukaan siellä on Telia 50 VDSL2. Laite on Xyzel VMG1312-B10D. Resetoinnin jälkeen ei suoraan pelannut. Onko tähän klikkaa-näin -apinaohjetta tai edes listaa asetuksista VPI, VCI, VLAN tag jne?

 

VPI ja VCI ovat ADSL-tekniikan asetuksia, joilla ei ole merkitystä VDSL2-yhteyksien kanssa.

 

VLAN ID:n suhteen kannattaa ensin kytkeä virtuaalikanavat, VC, kokonaan pois käytöstä. Jos tämä ei ole modeemissa mahdollista, Telian VDSL2 VLAN ID asetus on 255.


Tämä on jäänyt vastaamatta. Kävin joku aika sitten paikan päällä, mutta ei auttanut. Telian sivulla on ihan suoraan ohjekin, ja pitäisi järkeni mukaan mennä automaagisesti.

 

Onko mitään maksutonta ja tolkullista keinoa saada varmuus siitä, että yhteys on operaattorin päästä avattu myös tähän asuntoon? Ko. käyttäjä valitti, että asiakaspalveluun oli jonoa ja taisi se olla maksullinenkin numero? Naapureita ei kuulemma tunne, joten ei oikein voi mennä pyytämään testausta ristiin naapurin laitteen kanssakaan.



@jm58660  kirjoitti:

Onko mitään maksutonta ja tolkullista keinoa saada varmuus siitä, että yhteys on operaattorin päästä avattu myös tähän asuntoon? Ko. käyttäjä valitti, että asiakaspalveluun oli jonoa ja taisi se olla maksullinenkin numero? Naapureita ei kuulemma tunne, joten ei oikein voi mennä pyytämään testausta ristiin naapurin laitteen kanssakaan.






Asiakaspalvelumme kautta voidaan varmistaa linjatestillä, että onko talojakamolla porttiin kytketty sisäverkon kaapelointia ja onko modeemi kytketty linjan perään. Joissain vanhemmissa talokytkimissä testiä ei voida suorittaa. Toista VDSL2-modeemia testaamalla myös näissä vanhemmissa kohteissa saada varmuus onko vika modeemissa/puhelinjohdossa vai ei. Lainamodeemia on mahdollista lainata Telia kaupasta.



 



Naapureilta kysymällä ei sinäänsä saada tämän yksittäisen yhteyden toiminnasta lisätietoa. Jos naapureilla ei toimisi yhteydet olisi silloin koko talojakamo pimeänä ja näistä tilanteista operaattori saa automaattiset hälytykset. 



 



Asiakaspalvelumme numeroon 020690400 soittaminen maksaa liittymähinnaston mukaisen mpm/pvm maksun verran.



 


Linjatesti on kuulemma tehty useampaankin kertaan.



@jm58660  kirjoitti:


Linjatesti on kuulemma tehty useampaankin kertaan.






Linjatesti tosiaan antaa vastauksen siitä onko talojakamolla porttiin kytketty sisäverkon kaapelointia ja onko modeemi kytketty linjan perään. Tiedätkö, mikä tehtyjen linjatestien lopputulos on ollut? Vianrajausta voidaan suorittaa myös maksuttoman chattimme kautta, jossa palvelemme ympäri vuorokauden. Chattiimme pääsee liittymän omistaja Minun Telia sovelluksessa tai kirjautumalla Minun Teliaan Telia tunnuksilla, verkkopankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.


Vastaa