Technicolor CGA2121

  • 28 April 2020
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moi

Montako upstreamiä tällä CGA2121 pitäisi näkyä kaapelissa Helsingissä. Nyt löytää vain neljä. Downstreameja on ne 24.

Toinen kysymymys. Tässä modemissa on asetuksissa Telian DNS-palvelimet. Meneekö sisäverkon laitteiden yhteydenotot näiden  Telian DNS-servereiden kautta vaikka itse pceessä on valittu esim Googlen DNS-serverit?

Jos näin tapahtuu niin millä kieroudella noi Telian DNS-osoitteet voi vaihtaa?


Edit JoonasLam: Muokattu hieman otsikkoa


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4

@Pallokala00@  kirjoitti:

 

Toinen kysymymys. Tässä modemissa on asetuksissa Telian DNS-palvelimet. Meneekö sisäverkon laitteiden yhteydenotot näiden  Telian DNS-servereiden kautta vaikka itse pceessä on valittu esim Googlen DNS-serverit?

Jos näin tapahtuu niin millä kieroudella noi Telian DNS-osoitteet voi vaihtaa?

 


Jos sisäverkon laitteille on määritelty DNS-osoitteet , niin silloin ne käyttävät niitä. Vain siinä tapauksessa , että sisäverkon laitteilla on automaattinen DNS , ne käyttävät modeemin DNS:ää.

Kiitos @kustaa1967 . Näin toivoinkin mutta halusin varmistaa. Viime viikonlopun ongelmien jälkeen käytän Telian omista jutuista ja asetuksista niin vähän kuin suinkin. Enkä suinkaan ole onnellinen 2121sen pätkimisestä enkä sen toipumisesta vioista.

 

Edit JoonasLam: Muokattu nimimerkki

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

Hei @Pallokala00, @kustaa1967 kustaa sinulle vastauksen antoikin DNS osalta. Kaapeliverkossa upstream kanavia on neljä kappaletta.

Mistähän johtuu että downstream powerissa on noin isoja heittoja kanavien välillä?

Viime aikoina on ollut reilusti packet lossia. Liekö tuo sitten syynä?

 

Asentaja on käynyt jo useamman kerran kadulla ruuvaamassa vahvistimia korkean US powerin takia.

Olisiko tuo DS ongelma korjattavissa kadulta kanssa, vai Telian päästä?

 


@Ollilei  kirjoitti:

Mistähän johtuu että downstream powerissa on noin isoja heittoja kanavien välillä?

Viime aikoina on ollut reilusti packet lossia. Liekö tuo sitten syynä?

 

Asentaja on käynyt jo useamman kerran kadulla ruuvaamassa vahvistimia korkean US powerin takia.

Olisiko tuo DS ongelma korjattavissa kadulta kanssa, vai Telian päästä?

 


DS power heittely ei ole vakavaa kunhan se pysyy raja-arvojen sisällä. Tämä ei myöskään selitä packet lossia. Miten tämä packet loss ilmenee tai miten olet sitä mitannut?

Moikka,

 

Ongelmaa on ollut nyt noin viikon ajan joka päivä. Mittailut on ollu nyt lähinnä pelien netgraphilla ja Teamspeakista connection infolla.

Teamspeakissa tarkastettu myös muiden yhteyksiä ongelman aikana, eikä kenelläkään ole esiintynyt packet lossia.

Näyttää hyppivän ihan randomisti yleensä alle 1%, mutta välillä käy näyttää kadottavan jopa lähelle 10%, jolloinka pelaamisesta ei tule enää mitään.

 

Tänään tuli viestiä että vikailmoitukseni on käsitelty. Ei tainnut olla mitään muutosta, kun juuri kirjoitushetkellä näyttää välillä käyvän + - 0,50% tienoilla.

Tuota jo käsiteltyä vikailmoitusta tehdessäni huomasin että upstreamin modulaatio tippuu välillä QAM64->QAM32. ja tuon myötä uppi olikin hetken aikaa noin 40Mbps pienempi kuin normaalisti. Täytyy seurailla, jos tuo edes olisi korjaantunut.

Vastaa