Prikulleen sama ongelma Porvoossa, sama laite ja nopeus. Teeppä tässä nyt etätöitä:)
Häiriötiedotteessa 17.9 kerrotaan TECHNICOLOR CGA2121 ongelmista.
K
@Kaapeli69@ kirjoitti:
Prikulleen sama ongelma Porvoossa, sama laite ja nopeus. Teeppä tässä nyt etätöitä:)
Häiriötiedotteessa 17.9 kerrotaan TECHNICOLOR CGA2121 ongelmista.
Kävin paikallisessa Telian kaupassa ja syynä on ettei joku päivitys ole asentunut ja voi mennä parikin päivää ennenkuin tulee kuntoon.
Sama homma turun päässä. Ollu toi *******arakkine jo nyt 2 päivää epäkunnossa. Ennen vanhaa kun asiat oli paremmin pääsi vain hakemaan uuden modeemin (adsl), mut nyt jos uuden kaapelimodeemin haluat on markkinat tajuttoman suppeat noille ja maksaa sen pari hunttia ... voi pe.kele.
Kolmetoista tuntia oli netti poikki, nyt taas pelittää.
Meillä on tällä hetkellä häiriö joka vaikuttaa juurikin tuohon Technicolor CGA2121 modeemiin. @sasuma Kyse ei varmastikaan ole rikkoutuneesta modeemista. Tästä on avoinna @Kaapeli69 mainitsema häiriötiedote.
Häiriötä korjataan parhaillaan. Suosittelen pitämään modeemissa virtaa päällä. Tällöin se rekisteröityy automaattisesti verkkoon, kun häiriö saadaan korjattua.
Tämä on nyt merkattu korjatuksi: "Häiriö on saatu korjattua ja modeemi nousee linjoille, kun laitteessa pidetään virta päällä."
Työnteon kannalta olisi kiva tietää, että kestääkö tuo linjoille nouseminen edelleen monta tuntia eli pitääkö virrat pitää päällä yötä päivää?
@celtrix@ kirjoitti:
Tämä on nyt merkattu korjatuksi: "Häiriö on saatu korjattua ja modeemi nousee linjoille, kun laitteessa pidetään virta päällä."
Työnteon kannalta olisi kiva tietää, että kestääkö tuo linjoille nouseminen edelleen monta tuntia eli pitääkö virrat pitää päällä yötä päivää?
Viime viikon loppupuolella alkanut häiriö on korjattu tänään aamulla. Jos modeemissa yhteys ei ala toimimaan normaaliin tapaan uudelleen käynnistyksen jälkeen noin kymmenessä minuutissa, niin otathan yhteyttä häiriöilmoituksiimme esim. chatin kautta, koska todennäköisesti on kyse jostain muusta kuin tästä viikonloppuna vaikuttaneesta häiriöstä.
Mitenkähän Telia huomioi 3 vrk netin toimimattomuuden kiinteän laajakaistan kk -laskutuksessa?
Ihmettelen, jos asiaa ei huomioida ko asiakkaille mitenkään.
Moikka ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Hyvitys ja sen määrä katsotaan tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa. Tästä CGA2121 kaapelimodeemin häiriöstä ei ole yleistä linjausta hyvityksiin, joten pyytäisin olemaan meihin yhteydessä ja katsotaan yhdessä sopiva hyvitys.
Eilen tuli purkki kuntoon mutta nyt se ei löydä 5 gigan wifiä enää ollenkaan vaikka olen ne nimennyt erikseen ja laittanut asetuksista resetoinnin jälkeen erillisiksi. edit; löytyi mutta kesti eilisestä saakka ennenkuin kytki päälle.
Tuohon hyvitysasiaan liittyen: mielestäni kohtuullista olisi, että palveluntarjoaja tarjoaisi automaattisesti jonkinlaisen hyvityksen niille asiakkaille, joilla tämä modeemi on käytössä. Varmasti Telian päässä näette asiakkaat, joilla laite on. Esim. itselläni, joka teen etätöitä nyt korona-aikana, meni sekä torstai- että perjantaiaamuna muutama tunti työaikaa hukkaan toimimattoman yhteyden takia. Sunnuntaina yhteyden palautuminen kestikin sitten lähes kuusi tuntia.
Hyvityksiä katsotaan aina tilannekohtaisesti kuten @HenriLie onkin jo kertonut. @celtrix pyytäisin ottamaan yhteyttä meihin niin päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.
Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.
@Lare6@ kirjoitti:
Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.
Moikka @Lare6 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Harmillista kuulla, että uudella modeemilla yhteys on katkeillut enemmän. Oletkin näihin kysymyksiin varmasti vastannut jo häiriöilmoitusta jättäessäsi mutta varmistan vielä: Mikäli käytät yhteyttä langattomasti, niin katkeaako yhteys myös verkkokaapelilla olevista laitteista? Miten yhteyden katkeaminen näkyy esim. modeemin valoissa tai hallintaohjelmassa?
@AnneAn@ kirjoitti:
@Lare6@ kirjoitti:
Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.
Moikka @Lare6 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Harmillista kuulla, että uudella modeemilla yhteys on katkeillut enemmän. Oletkin näihin kysymyksiin varmasti vastannut jo häiriöilmoitusta jättäessäsi mutta varmistan vielä: Mikäli käytät yhteyttä langattomasti, niin katkeaako yhteys myös verkkokaapelilla olevista laitteista? Miten yhteyden katkeaminen näkyy esim. modeemin valoissa tai hallintaohjelmassa?
Moi, CGA2121 on siltaava ja olen pitänyt siinä kiinni nyt tilapäisesti kaksi erillistä reititintä toinen toimii vain 2g wifi llä ja toinen sekä wifi llä sekä myös kaapelilla sisäverkossa. Kaikki yhteydet katoaa kummastin reitittimestä samaan aikaan ja kytkin vielä läppärin kiinni yhteen portiin niin ei mitään dataa liiku mihinkään ilman että sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Tällä hetkellä verkko on nyt kiinni 4g modeemissa ja yhteydet on toimut hyvin, nopeus ei vain ole samaa luokkaa.
Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?
@Lare6@ kirjoitti:
Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?
Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.
Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?
Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.
@HenriLie@ kirjoitti:
@Lare6@ kirjoitti:
Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?
Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.
Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?
Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.
Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.
Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.
@HenriLie@ kirjoitti:
Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.
Tämä on vanhentunutta tietoa. Telia lyhensi dhcp laina-ajan 43200 sekunnista 1200 sekuntiin jo syyskuussa 2017.
@Lare6@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@Lare6@ kirjoitti:
Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?
Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.
Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?
Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.
Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.
Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.
Tuota pätkimistä voidaan tarkemmin tutkia häiriöilmoituksen kautta. Häiriöilmoituksen pääset meille Minun Telian kautta helpoiten kirjaamaan. Ennen häiriöilmoituksen jättämistä suosittelen testaamaan kuten @HenriLie aiemmin suositteli, eli kone suoraan kaapelilla reitittimen perään kiinni. Voit pitää modeemia edelleen sillattuna vaikka koneen testin ajaksi kytkisitkin modeemiin suoraan kiinni. Tällä testillä saadaan varmistettua että ongelma on varmuudella modeemin ja verkon välisessä yhteydessä tai itse modeemi laitteessa.
@KaPetri@ kirjoitti:
@Lare6@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@Lare6@ kirjoitti:
Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?
Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.
Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?
Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.
Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.
Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.
Tuota pätkimistä voidaan tarkemmin tutkia häiriöilmoituksen kautta. Häiriöilmoituksen pääset meille Minun Telian kautta helpoiten kirjaamaan. Ennen häiriöilmoituksen jättämistä suosittelen testaamaan kuten @HenriLie aiemmin suositteli, eli kone suoraan kaapelilla reitittimen perään kiinni. Voit pitää modeemia edelleen sillattuna vaikka koneen testin ajaksi kytkisitkin modeemiin suoraan kiinni. Tällä testillä saadaan varmistettua että ongelma on varmuudella modeemin ja verkon välisessä yhteydessä tai itse modeemi laitteessa.
Mulla on häiriö tiketti auki, ilmoitin sinne tämän saman havainnon. Olen testannut modeemi yhteyttä kun tärkeämmät yhteydet olen siirtänyt 4g verkoon. Kaapelimodeemi on ollut päällä nyt ilman sammutusta useita päiviä ja se toimii siltaavana, siinä on kiinni yksi reititin LAN1 portissa, reititin Wlan toimii 2g. Reitittimessä wlanissa on kiinni kaksi laitetta oven lukon ohjain ja cromecast, satunnaisesti käytän sitä kännykällä. Modeemi on toiminut ilman havaittua hidastelua tai pätkimistä kun kiinni on ollut ovi ohjain ja satunnainen nettiselailussa kännykällä. Nyt päätin testata videon toistoa cromecastiin, hetken toimi ok. mutta sitten alkoi ongelmia, kuva pysähteli ja testillä ping oli epävakaa 20-300, nopeus tippui 2g wlanissa ensin 57-60 > epävakaa 1-20. Tätä kesti useita minuutteja (5-10) ja sitten yht äkkiä yhteys normalisoitui, nopeus ja ping taas vakaa. Nyt jatketaan testiä.
Tuo 2121 modeemi on täyttä kuraa wifin osalta. Wifi toimii kunnolla vain siinä huoneessa jossa modeemi on. Ja kun asunnossa on kaapelipistoke vain yhdessä huoneessa, ei vaihtoehtoja juuri ole kun ei haluta lisätukiasemia virittää. Kyseessä 74 neliöinen kerrostaloasunto.
Mutta nyt uusi ongelma: Nyt on ollut jo vuorokauden netti poikki, kun toissa yönä tehtiin jotain päivitystä alueelle ja silloin tippui 2121:n linjoilta. Tehty useita vikailmoituksia, mutta eipä ole korjausta saatu. Modeemi vilkuttaa poweria ja linjavalo pimeä, eli ei rekisteröi modeemia kaapeliverkkoon.
kokeilin omilta sivuilta jo päivittää MAC-osoitteen uudelleen josko olisi auttanut, resetoin modeemin uudelleen, sammutettu kymmeniä kertoja. Eipä vaan mikään auta. Eipä myöskään ole kukaan kysellyt mitään lisätietoakaan. Ja tuskimpa nyt kukaan viikonloppuna sitä korjaa.
Kyseessä on kiinteistöliittymä joka ei maksa juurikaan mitään.
TKW
@tkwnet kirjoitti:
Tuo 2121 modeemi on täyttä kuraa wifin osalta. Wifi toimii kunnolla vain siinä huoneessa jossa modeemi on. Ja kun asunnossa on kaapelipistoke vain yhdessä huoneessa, ei vaihtoehtoja juuri ole kun ei haluta lisätukiasemia virittää. Kyseessä 74 neliöinen kerrostaloasunto.
Mitä Wifi:n toimintaan tulee, niin langattoman verkon toimintaan vaikuttaa eri häiriötekijät, esim naapureiden WiFi -voi toimia samoilla kanavilla ja aiheuttaa päälekkäisyyttä. Oletko kokeillut modeemin asetuksista vaihtaa WiFi -asetuksia, esim. kanavaa tai kaistanleveyttä? Asiakastuestamme löytyy CGA 2121 WiFi-verkon hallintaan liittyviä ohjeita.
@tkwnet kirjoitti:
Mutta nyt uusi ongelma: Nyt on ollut jo vuorokauden netti poikki, kun toissa yönä tehtiin jotain päivitystä alueelle ja silloin tippui 2121:n linjoilta. Tehty useita vikailmoituksia, mutta eipä ole korjausta saatu. Modeemi vilkuttaa poweria ja linjavalo pimeä, eli ei rekisteröi modeemia kaapeliverkkoon.
kokeilin omilta sivuilta jo päivittää MAC-osoitteen uudelleen josko olisi auttanut, resetoin modeemin uudelleen, sammutettu kymmeniä kertoja. Eipä vaan mikään auta. Eipä myöskään ole kukaan kysellyt mitään lisätietoakaan. Ja tuskimpa nyt kukaan viikonloppuna sitä korjaa.
Kyseessä on kiinteistöliittymä joka ei maksa juurikaan mitään.
TKW
Tuo valon vilkkuminen kyllä viittaisi siihen, että modeemi ei saa yhteyttä verkkoon, kuten arvioitkin. Tuo valtuutus voi olla avuksi, mutta itsepalvelun kautta ilmoitetun MAC -osoitteen valtuutus tapahtuu tiettyinä ajankohtina, joten siitä en voi sanoa varmaksi, milloin valtuutus tapahtuu. Meidän tekninen asiakaspalvelu voi tuon MAC -osoitteen valtuuttaa uudelleen heti, mutta he eivät ole nyt viikonloppuna paikalla. Oletko tehnyt vikailmoituksen itsepalvelun kautta, eli ilmoittanut häiriöstä vai ollut jo yhteydessä asiakaspalveluumme ja he ovat kirjanneet häiriöilmoituksen eteenpäin tutkintaan?
Modeemin wifi-asetuksia muuteltu ilman vaikutusta ja tämä on ainoa wifi-modeemi mitä on ollut käytössä tässä asunnossa, missä wifi toimii vain samassa huoneessa varmasti. Toki sitä ei ole kokeiltu, että jatkaa antennijohtoa ja laittaa modeemin muualle.
Vikailmoitus on tehty chatissa ja lisäksi soittamalla.
TKW
@tkwnet kirjoitti:
Modeemin wifi-asetuksia muuteltu ilman vaikutusta ja tämä on ainoa wifi-modeemi mitä on ollut käytössä tässä asunnossa, missä wifi toimii vain samassa huoneessa varmasti. Toki sitä ei ole kokeiltu, että jatkaa antennijohtoa ja laittaa modeemin muualle.
Vikailmoitus on tehty chatissa ja lisäksi soittamalla.
TKW
Onko rakenteet asunnossa sitten paksuja, esim betoniseiniä? Ja onko pohjaratkaisu niin, ettei modeemilta ole päätelaitteilla ole "näköyhteyttä" modeemille? Tällöin ratkaisuna on ainaostaan juurikin laajentimet tai modeemin sijoittaminen antennikaapelin avulla keskeisemmälle paikalle.
Hyvä kuulla, että häiriönkorjaus on kuitenkin jo aloitettu, ilmoittele toki täälläkin lopputuloksesta jos haluat!