Tämmöstä modeemia saa nykyään Telialta. Saa nähdä onko parempi kuin muut ciscot? Pistin tilaukseen ja testaukseen. Kyseinen modeemi käy siis kaapeliverkkoon: Tässä specksit modeemista: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121.pdf
@VirtualCable kirjoitti:
Hei!
Minulla samanlaisia ongelmia myöskin, oletko yrittänyt vaihtaa tuon 5GHz - kuuntelu taajuutta? Meinaan voi olla että jos box tai tietokoneesi ei osaa käsitellä automaattista hakua oikein. Minulla sattunee olemaan Ubuntu Mate - asennettuna ja huomasin että tämä kyseinen laite on tutka - taajuuksilla varustettu jenkki laite joten kanava 60 - nyt käytössä ( no radar detect ) ja kanava väli 20 / 40 Mhz ja nuo 80 MHz on liian vaikea intelin sarjan Wlan/Bluetooth kortille.
Hei, ja kiitos vastauksesta.
Vaihdoin auto -> 60 kanavaan. Sen jälkeen on toiminut.
t. Hannu
Reilun viikon ollu käytössä ja eilen ei sitten saanut dns serveriin yhteyttä 6h, joka tietysti johtui dns servusta ei modeemista. Yhteyden takaisin tulessa sai sitten uusimman firmis päivityksen. Iso miinus kyllä ettei tuota dns serveriä voi itse vaihtaa modeemiin, joutuu olemaan telian nimipalvelimen armoilla.
Technicolor ollut käytössä viime keväästä ja hyvin toimi syyskuuhun asti. Jostain syystä upload nopeus on laskenut ja pingi noussut. Yhteys on myös alkanut pätkimään. Ennen upload oli aina yli 60 mb/s, mutta nyt kovasti vaihtelee n. 15-55 välillä. Ping täältä Kouvolasta Telia Helsinkiin oli ennen alle 10 ms, nyt n. 20-40 ms. Huoltomies ei löytänyt vikaa linjoissa. Päivitti modeemin firmwaren, mutta ei auttanut. Onko muilla ollut samoja ongelmia, ja onko n. 20 ms ping reilun 100km päähän normaali?
itellä pingi pyörii siinä 19-23 välillä. nopeus ollu ainenki tähän saakka sitä mitä luvattu koko ajan maximit ja ripauspäälle.
muutaman kerran dns ongelmia.
tosin vast pariviikkoo menty, ettei mitään hälyttävää ole ilmenny vielä.
eikös kouvolassakin viimeviikolla alkanu kaapeli tv päivitys työt / korjaus, en tiiä vaikuttaako sit nettiin mitenkään.
En tiedä korjaustöistä, mutta tämä speedtestistä ottamani kuvaruutukaappus kertoo, että syyskuun alussa tapahtui jotain uploadille ja ongelma jatkuu edelleen. Pingit tuplaantui myös tuosta lähtien.
Itsellä ollut nyt suunnilleen vuoden tämä purkki käytössä ja muuta ongelmaa ei ole vastaan tullut paitsi että purkki ei osaa pitää tallessa Wifi-kanavia vaan muuttelee noita itsekseen vähän väliä huonommille/ruuhkautuneille kanaville. En tiedä onko tähän jotain firmispäivitystä olemassa joka korjaisi ongelman vai onko tämä vain valmistajan ns. "perusominaisuuksia". Toki olen ihan uuden purkin hommaamista miettinyt mutta ehkä myöhemmin lähitulevaisuudessa kun ei tämä nyt mikään maailman vakavin ongelma ole.
@BipolarBear@ kirjoitti:Itsellä ollut nyt suunnilleen vuoden tämä purkki käytössä ja muuta ongelmaa ei ole vastaan tullut paitsi että purkki ei osaa pitää tallessa Wifi-kanavia vaan muuttelee noita itsekseen vähän väliä huonommille/ruuhkautuneille kanaville. En tiedä onko tähän jotain firmispäivitystä olemassa joka korjaisi ongelman vai onko tämä vain valmistajan ns. "perusominaisuuksia". Toki olen ihan uuden purkin hommaamista miettinyt mutta ehkä myöhemmin lähitulevaisuudessa kun ei tämä nyt mikään maailman vakavin ongelma ole.
Hei @BipolarBear ja tervetuloa Telia yhteisöön!
Kyllähän wlan kanavapakotuksen tulisi päällä pysyä. Oletko huomannut, että koskeeko ongelma 2,4ghz/5ghz verkkoa vai molempia? Miten usein laite vaihtelee lähetystaajuutta?
@KaPetri@ kirjoitti:
@BipolarBear@ kirjoitti:Itsellä ollut nyt suunnilleen vuoden tämä purkki käytössä ja muuta ongelmaa ei ole vastaan tullut paitsi että purkki ei osaa pitää tallessa Wifi-kanavia vaan muuttelee noita itsekseen vähän väliä huonommille/ruuhkautuneille kanaville. En tiedä onko tähän jotain firmispäivitystä olemassa joka korjaisi ongelman vai onko tämä vain valmistajan ns. "perusominaisuuksia". Toki olen ihan uuden purkin hommaamista miettinyt mutta ehkä myöhemmin lähitulevaisuudessa kun ei tämä nyt mikään maailman vakavin ongelma ole.
Hei @BipolarBear ja tervetuloa Telia yhteisöön!
Kyllähän wlan kanavapakotuksen tulisi päällä pysyä. Oletko huomannut, että koskeeko ongelma 2,4ghz/5ghz verkkoa vai molempia? Miten usein laite vaihtelee lähetystaajuutta?
Koskee molempia ja tämä tuntuu olevan täysin satunnaista, tai no eihän tässä nyt ihan 24/7 tuota hommaa jaksa vahtia mutta silloin tällöin tulee luurin sovelluksen (Wifi Analyzer) kautta katsottua onko nuo kanavat mitenkä ruuhkautuneita ja onko laite pitänyt kanavat tallessa. Tässä parin vuoden sisään wifi-laitteiden käyttö on lisääntynyt suorastaan räjähdysmäisesti alueella jolla asun ja tuo sama varmasti koskee koko maata. Tuon vuoksi olisikin mukavaa kun purkki pitäisi itsensä vähemmän ruuhkaisella kanavalla :P
Onko laitteeseen valittu jokin kanava käyttöön vai onko se automaattivalinnalla?
Kanavan valinta riippuuu myös siitä millä kaistanleveydellä päätelaite (esim tietokone tai mainitsemasi puhelin) ottaaa yhteyden.. Esim 20Hz kaistanleveydellä kanava on eri kuin 80Hz kaistanleveydellä.
5ghz verkossa tulee huomioida, että kanavat 52-140 ovat myös muussa käytössä, joten tukiasema vaihtaa kanavaa, jos se 'haistaa' käytössä olevalla kanavallaan päällekkäistä radioliikennettä.
Itselläni ollut tälläistä pari kertaa päivissä viime päivien ajan ja helkkarin ärsyttävää. Nettiyhteys katkee 20sekunniksi, ja tulee takas. Event logissa on
Critical (3) | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync |
Onko muilla samanlaista?
Täysin samaa vikaa ollut maanantai-tiistai välisestä yöstä lähtien.. täytyy kait vain nöyrästi jonottaa ja odottaa että joku selko tähän tulee..
ei taida johtua modeemista ,mutta loggeissa jo kohta viimeiset 2 viikkoa satunanista pätkimistä, dns putoo ja sitä myötä linja boottaa. asiakaspalvelu ei ainenkaan ole luultavasti tehny mitään, kun vika ei ole poistunu vaikka automaatti viestin aina laittaa vikakorjauttu, mut sama pätkiminen ajtkuu.
mitähän tälläinen tarkoittaa
1 | 04/10/2019 21:41 | D3.1 | Critical (3) | DHCP FAILED - Critical field invalid in response ; |
1 | 04/10/2019 21:41 | D1.0 | Critical (3) | DHCP FAILED - Discover sent, no offer received; |
1 | 04/10/2019 21:41 | D3.1 | Critical (3) | DHCP FAILED - Critical field invalid in response ; |
1 | 04/10/2019 21:42 | D1.0 | Critical (3) | DHCP FAILED - Discover sent, no offer received; |
1 | 04/10/2019 21:42 | D3.0 | Warning (5) | DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response |
1 | 04/10/2019 21:42 | I401.0 | Notice (6) | TLV-11 - unrecognized OID |
1 | 04/10/2019 21:42 | R2.0 | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out |
1 | 04/10/2019 21:48 | R4.0 | Critical (3) | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unica |
1 | 04/10/2019 21:48 | Notice (6) | Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 |
Alueellinen häiriö kaapeliverkossa on korjauksessa Porvoon, Kouvolan, Valkeakosken ja Varkauden alueilla. Tiedotteen häiriöstä löydät täältä. Päivitämme tiedotetta, kun häiriö on korjattu.
Mikäeli et asu mainituilla alueilla kannattaa modeemi resetoida ja tarkistaa kytkennät.
Mikäeli antennipistokkeen vierestä löytyy kierteellinen, seinästä ulospäin tuleva liitin, niin modeemi kannattaa kytkeä siihen, eikä TV-pistokkeeseen.
Hämeenlinnassa 13500 alueella sama ongelma, olen resettanu pari kertaa jo ja kokeillu eri pistokkeita. Onko laajempi ongelma?
Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että sama ongelma olisi tuolla alueella.
Milloin pätkintä on alkanut? Käytätkö nettiyhteyttä verkkokaapelin avulla vai langattomasti?
satun asumaan varkaudessa. tämäm selittää paljon kerta on pitkittyny vika. hämää vain se aina laittavat viestin että on korjattu vaikka ei ole.
@HenriLie@ kirjoitti:Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että sama ongelma olisi tuolla alueella.
Milloin pätkintä on alkanut? Käytätkö nettiyhteyttä verkkokaapelin avulla vai langattomasti?
pätkintä alkoi noin kuukausi sitten, useimmiten langattomasti, ja harvinaisesti myös langallisena katkaisee. Nytkin purkki huutaa pelkkää resetoinnin jälkeen
Count Time ID Level Description
1 | Time Not Established | R2.0 | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R9.0 | Warning (5) | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R2.0 | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R9.0 | Warning (5) | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R2.0 | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R9.0 | Warning (5) | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R2.0 | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | R9.0 | Warning (5) | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | Notice (6) | Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 | |
1 | Time Not Established | D3.1 | Critical (3) | DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | D1.0 | Critical (3) | DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | D3.1 | Critical (3) | DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | D1.0 | Critical (3) | DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | D3.1 | Critical (3) | DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | Time Not Established | D1.0 | Critical (3) | DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=xxxxxxxxx |
1 | 04/11/2019 19:09 | D3.0 | Warning (5) | DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=60 |
1 | 04/11/2019 19:09 | I401.0 | Notice (6) | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xxxxxxxxxCMTS-MAC=cc:4 |
(mac addressit muutettu xxxxxxx)
eikä netti toimi.
Kuinka paljon pätkinnän määrä eroaa langallisen ja langattoman välillä? Ilmeneekö netin pätkintä samaan aikaan häiriönä TV-kuvassa jos käytössäsi on kaapeliverkkoon liitetty TV?
Jotta voisimme seurata linjan toimintaa tarkemmin niin voisitko tehdä yhteydestä häiriöilmoituksen? Se onnistuu täältä tai meidän chatin kautta Telian sivuilta.
Mikä on viimeisin versio firmiksestä?
Täällä on vaivannut mystinen uploadin kuristuminen. Asiakaspalvelu vetoaa 50 megan upload rajaan XXL-liittymässä. Mikä sinänsä on hupaisaa, kun ei 30 megaa kovempaa upload anna pääsääntöisenä aikana.
Modeemi rikki?
Friz!Box 6490 käyttäytyy samalla tavalla linjan päässä.
@sevk_@ kirjoitti:Ei tarvitsisi kuin reitittimelle saada yhdestä reiästä julkinen ip
Tuon voi tehdä laitekohtaisesti MAC-osoitteen perusteella kohdasta Advanced -> Home Network -> Applications & Gaming -> IP Address Pass-through ja lisäämällä julkista IP-osoitetta tarvitsevan laitteen MAC-osoitteen listaan.
Jos joku ei jaksa MAC-osoitteita muualta copypastata, niin ne näkee kohdasta Advanced -> Status -> Home Network (tai Wireless Network, jos laite on langattomasti).
Yhtenä erona kokonaan siltaamiseen tällä on se, että laitteella voi päästä käsiksi modeemin asetuksiin, vaikka sillä laitteella olisikin julkinen IP-osoite.
CGA2121E-ES-13-E113C5-c7410r5713-180508 |
Moinen firmis täällä. Upload varmaan riippuu verkosta paljon. Ajelin tuossa speedtestejä reitittävässä ja siltaavassa tilassa tällä CGA2121 purkilla eikä tunnu olevan oikeastaan mitään eroa vauhdissa. Oli tarkoitus erillinen reititin hommata purkin perään, mutta eipä tuota nyt näytä tarvitsevan.
Täällä antaa ihan hyvin läpi XXL-liittymällä:
https://www.speedtest.net/result/8264456166.png
Nyt vastaavaa Turun keskustan alueella. Yhteys katkesi viime viikolla eikä ole palautunut.
Modeemi saa 24 downstream-kanavaa, mutta vain 1 upstream-kanavan.
Tein modeemille tehdasresetin ja konffasin sen uudelleen. Ei vaikutusta.
Nähtävästi tuo 24 kanavaa on maksimi mitä laite voi saada downstreameja, mutta upstreameja on periaatteessa saatavilla 6. En tiedä montako up-kanavaa Telian (Turun) kaapeli antaa, mutta luulisin, että enemmän kuin tuon 1.
Eli onkohan nyt jotakin outoa Turun keskustan itäpuolen kaapeliverkossa myös?
Laitteen speksit ovat tosiaankin jo olleet tässä ketjussa aiemmin, mutta laitanpa vielä tähän laiskoja varten:
@ramses2iija tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!
Onko sinulla modeemin ja seinärasian välissä jakaja vai onko seinässä kierteet modeemin johtoa varten? Jos asunnossa on toinen antennipistorasia, niin myös sitä kannattaa kokeilla ja toinen antennikaapelikin, jos sellainen löytyy.
Onko ihan normaalia, että tuohon modeemiin ei pysty loggaamaan sisään sen jälkeen kun yhteys on kerran muodostettu? Yhteys katkeaa vajaan kahden viikon välein eikä tuo loggaaminen onnistu kuin modeemin uudelleen käynnistämällä. Sisäänkirjautumissivu kyllä aukeaa mutta kun painan loginia saan automaattisesti logout sivun modeemilta.
Ei kuulosta nyt ihan oikealta laitteet toiminta.
Oletko kokeillut että palautat modeemiin tehdasasetukset painamalla reset-painiketta 10s laite käynnissä?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.