Skip to main content

Mitään tietoa mistä johtuu?

Kesken päivän pätkäsi netin poikki ja sen jälkeen latausnopeudet välillä 7M-13M. Lähetysnopeus edelleen 70-100M (!) Aikaisemmin lataukset tasaista 1000M joista kuvakaappauksiakin kavereille :)

On resetoitu tehdasasetuksiin ja chatatty aspaan mutta kuulemma ei voi tehdä vikatikettiä kun ei saanut määriteltyä missä vika. Minun olisi pitänyt kokeilla toisella modeemilla ja/tai kysellä naapureilta josko heillä olisi Telian kaapelinetti ja miten se heillä toimii. Jäi tekemättä.

Joku firmware rikkonut koneen ja yhteyden? CGA2121 yleinen vika?

 

Toinenkin outo: LAN nopeus tippunut 100M vaikka modeemissa on 4xGigabit LAN tökkeliä. Oma PC on 2,5G LAN kortilla.

 

--

Muokkaus katjane: muokattu otsikkoa

LAN nopeus tippunut 100M vaikka modeemissa on 4xGigabit LAN tökkeliä.

Eiväthän kotieläimet ole voineet pureskella Ethernet-kaapelia? Kokeile toisella kaapelilla.


heh, eipä ole elukoita, villakoiria pari. Se olikin tuon Gigabyte x670 -emolevyn ominaisuus, korjasin sen (BIOS: ErP päälle).

Mutta edelleenkin ~7M nettiyhteys ja maksan 1000M mukaan. Pakko käyttää mobiilidataa.

Kaapelit tarkastettu jne jne. Omasta modeemista talojakamon modeemiin erinomainen linkki, kaikki 24 pystyssä ja linkkien S/N  / Sig.Lvl ihan priimaa

.

 


Ei näytä hyvältä
 

 


Jos tässä ei ole verkon vika niin mikä…
 

 


Laitatko @Jussi_1965 meille tästä häiriöilmoitusta tulemaan esim. olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä. Kirjautumalla Minun Teliaan, pääset chat-palvelun kautta keskustelemaan asiasta ja sitä kautta jättää häiriöilmoituksen tutkittavaksi. 


Laitatko @Jussi_1965 meille tästä häiriöilmoitusta tulemaan esim. olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä. Kirjautumalla Minun Teliaan, pääset chat-palvelun kautta keskustelemaan asiasta ja sitä kautta jättää häiriöilmoituksen tutkittavaksi. 

Viime yön oli 3h aspan kanssa (1h jonossa siitä) ja tänään 1h keskusteltiin asiasta: Johtotulos: Ei voi tehdä häiriöilmoitusta koska ei kuulemma tiedä missä vika (?)

Neuvottiin olemaan huomenna taas yhteydessä kun “joku” tulee takas töihin ….

 


Jos muistan oikein, niin tekninen asiakaspalvelu on linjoilla rajoitetummin kuin mitä tavallinen asiakaspalvelu. Hankalaa, jos ei pysty 24/7 kuitenkaan tuota tekemään.


Laitatko @Jussi_1965 meille tästä häiriöilmoitusta tulemaan esim. olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä. Kirjautumalla Minun Teliaan, pääset chat-palvelun kautta keskustelemaan asiasta ja sitä kautta jättää häiriöilmoituksen tutkittavaksi. 

Viime yön oli 3h aspan kanssa (1h jonossa siitä) ja tänään 1h keskusteltiin asiasta: Johtotulos: Ei voi tehdä häiriöilmoitusta koska ei kuulemma tiedä missä vika (?)

Neuvottiin olemaan huomenna taas yhteydessä kun “joku” tulee takas töihin ….

 

Olisi mielenkiintoista tietää keskustelusta tarkemmin, että miksi sitä ei voinut meidän Häiriöilmoituksiin siirtää. Meillä on kyllä mahdollisuus vastaanottaa häiriöilmoituksia, kun se otetaan asiakaspalvelun puolella vastaan. Osan ilmoituksista voimme ratkoa samantien ja osa menee jatkotutkimuksiin. Kannattaa kokeilla uudelleen, niin voit vinkata, että pakota siirto Häiriöilmoitusten puolelle. Täällä odotamme ilmoitustasi..


Tuo oli hyvä vinkki: pakote tekemään vikailmoitus 🙂 No nyt on tehty ja heti pyydettiin soittamaan asiakaspalvelunumeroon. Jopa kahdesti …

Aamulla varmaan yritetty tehdä jotain mutta nope, ei korjaantunut. Alkaa mietityttämään miten puran tämä määräaikaisen sopimuksen ja vaihdan 5g mokkulaan. Naapurit tehneet näin, ilmeisesti samasta syystä.

 


Tuo oli hyvä vinkki: pakote tekemään vikailmoitus 🙂 No nyt on tehty ja heti pyydettiin soittamaan asiakaspalvelunumeroon. Jopa kahdesti …

Aamulla varmaan yritetty tehdä jotain mutta nope, ei korjaantunut. Alkaa mietityttämään miten puran tämä määräaikaisen sopimuksen ja vaihdan 5g mokkulaan. Naapurit tehneet näin, ilmeisesti samasta syystä.

 

Tuo on tyypillinen herja CGA2121 laitteelle. Laite on koettanut tarkistaa buutin yhteydessä onko päivitystä tarjolla. Pahoittelen, että vuosi on alkanut tälläisellä turhuudella, Asiakaspalvelumme tehtävä on ottaa vikailmoitus vastaan ja tekninen asiakaspalvelumme tutkii mistä häiriö johtuu.

Määräaikaisen sopimuksen ollessa voimassa palveluntarjoajalla on oikeus viankorjaukseen ennen sopimuksen purkua. Luonnollisesti palveluntarjoajalla on myös velvollisuus korjata/varmistaa yhteyden toiminta asiakkaan ilmoittaessa palvelun häiriöstä. Koska chatin kautta häiriöilmoituksen kirjaaminen ei tunnu nyt toimivan normaalisti pyydän sinua kirjaamaan meille ilmoituksen tästä. Laita ilmoitukseen mukaan linkki tähän keskusteluun.

Ennen häiriöilmoituksen kirjaamista varmista vielä esimerkiksi puhelimella, että nopeus on myös toisella laitteella testattuna romahtanut.


Tämä nyt on mielenkiintoista, Häiriönumero vaihtuu koko ajan ja yritän pysyä peräsää, mutta …
 

 


Sama vika edelleen päällä mutta muutettiinko se nyt Kaapeli-TV viaksi? Tämä on tosi hämärää. Edelleenkin käytän kännykän jaettua nettiä :)
 

 


Sama vika edelleen päällä mutta muutettiinko se nyt Kaapeli-TV viaksi? Tämä on tosi hämärää. Edelleenkin käytän kännykän jaettua nettiä :)

Hyvä huomio ja näin tosiaan on, että vikaa tutkitaan nyt Kaapeli-TV vikana. Tämä on meidän sovittu käytäntö, että häiriötä lähdetään tutkimaan Kaapeli-TV ongelmana, jos se koskee sekä TV:tä että nettiä mutta molemmat kuitenkin yhtä matkaa tutkitaan ja korjataan vaikka termi muuttuikin kerrottuasi häiriö koskevan myös Kaapeli-TV signaalia.

Aina kannattaa mainita myös TV-kuvassa näkyvästä häiriöstä, koska tämä kertoo asiantuntijoillemme hieman lisää sitä mistä häiriö voisi johtua.


Hieno homma! Chatissa kyllä ja puhelussa mainitsin näistä mutta näinkin selviää. Kunhan saadaan asiat kohdilleen 👍


Tämän aamun tilanne ….
 

 


NYT SE TAPAHTUI

Asentaja soitti ja kertoi, että kiinteistön talojakamossa oleva kaapelivahvistin oli liian kovalla. Hän sääti tehoja alemmaksi. Jos tilanne uusiutuu niin hän laittaa uuden vahvistimen 👍

 

Nyt näkyy lätkämatsit sekä alkaa nopeudet olemaan kunnossa 😃

Case closed!

 


Tuohon tarkoitukseen myydään myös muutamalla eurolla signaalin vaimentimia. Jotenkin hassu tilanne kyllä, että ongelmat johtuvat liian hyvästä signaalista. 


Vastaa