Moikka @Valtakatu41 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!
Alueellista häiriötä Lappeenrantaan ei löydy, joten yhteyttä olisi hyvä tutkia tarkemmin.
DS/US valon vilkkuminen tosiaan viittaa siihen, että yhteys modeemilta Telian verkkoon katkeaa jostain syystä. Modeemia on hyvä pitää kytkettynä sen mukana tulleella lyhyellä antennikaapelilla. Mitään jatkoksia antennikaapelissa ei kannata pitää, koska se voi vaikeuttaa signaalin kulkua.
Jos asunnossasi on toista antennipistorasiaa, niin yhteyttä suositellaan testattavan myös toisista rasioista.
Voit jättää yhteydestäsi häiriöilmoituksen tästä tai ottaa yhden Telian sivuilta löytyvän chatin kautta.
@AnneAn@ kirjoitti:
Moikka @Valtakatu41 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!
Alueellista häiriötä Lappeenrantaan ei löydy, joten yhteyttä olisi hyvä tutkia tarkemmin.
DS/US valon vilkkuminen tosiaan viittaa siihen, että yhteys modeemilta Telian verkkoon katkeaa jostain syystä. Modeemia on hyvä pitää kytkettynä sen mukana tulleella lyhyellä antennikaapelilla. Mitään jatkoksia antennikaapelissa ei kannata pitää, koska se voi vaikeuttaa signaalin kulkua.
Jos asunnossasi on toista antennipistorasiaa, niin yhteyttä suositellaan testattavan myös toisista rasioista.
Voit jättää yhteydestäsi häiriöilmoituksen tästä tai ottaa yhden Telian sivuilta löytyvän chatin kautta.
Hei! Kiitos pikaisesta vastauksesta... tuo ”kikka kolmonen” käytetty eli on kokeiltu toista antennirasiaa, mutta vika toistuu myös siinä! Itse epäilen verkon kuormitusta vilkkaimpaan aikaan eli iltaisin klo.17-22 välisenä aikana!?? Myös tv-signaali pätkii samoihin aikoihin! Eli tulee ilmoitus: ”Ei signaalia!” tai kuva pikselöityy!
Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.
Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.
Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.
Siis syynä voi olla, että jollain talon 55:stä asukkaasta on esim. viallinen digiboksi!??? Miten sen ”metsästäminen” onnistuu?
@Valtakatu41@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.
Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.
Siis syynä voi olla, että jollain talon 55:stä asukkaasta on esim. viallinen digiboksi!??? Miten sen ”metsästäminen” onnistuu?
Tekisitkö meille Häiriöilmoituksen niin pääsisimme tutkimaan asia tarkemmin. Voit myös soittaa meille puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai kirjautua Omien Sivujen kautta ja sieltä kätevästi Chat-palveluumme.
Täällä on ollut samaa ongelmaa. Viimeisimmäksi modeemin firmware downgradettiin. Tällä päästiin päivittäisestä pätkimisestä viikottaiseen.
Olen tehnyt tästä useamman vikailmoituksen, mutta yleensä vaan uhkaillaan maksullisella asentajalla. Mitään ei tapahdu, kaikki kuulemma toimii vallan mainiosti. Olen useampaan kertaan tarjonnut modeemin logeja, mutta ne eivät tunnu kiinnostavan vikailmoituksen vastaanottajaa. Kunhan saa nopeasti vaan hoidettua puhelun pois alta ja seuraavaa tulille. Jokaisen pätkäisyn kohdalla on samaa virhettä modeemin logissa:
Count Time ID Level Description
1 03/11/2020 13:24 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1 03/11/2020 13:24 D3.1 Critical (3) DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:9a:5
1 03/11/2020 13:25 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/11/2020 13:25 D3.1 Critical (3) DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:9a:5
1 03/11/2020 13:25 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/11/2020 13:25 D3.1 Critical (3) DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:9a:5
1 03/11/2020 13:25 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/11/2020 13:24 D3.0 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=7c
1 03/11/2020 13:24 I401.0 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38;CMTS-MAC=cc:4
1 03/14/2020 05:40 T203.0 Warning (5) MDD message timeout;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38;CMTS-MAC=cc:46:d6:a
1 03/14/2020 05:41 R4.0 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unica
1 03/14/2020 20:16 T203.0 Warning (5) MDD message timeout;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38;CMTS-MAC=cc:46:d6:a
1 03/16/2020 05:18 D101.0 Error (4) DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38;
1 03/16/2020 05:19 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1 03/16/2020 05:19 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/16/2020 05:19 D3.1 Critical (3) DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=7c:9a:5
1 03/16/2020 05:20 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/16/2020 05:20 D3.0 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=7c
1 03/16/2020 05:20 D4.1 Warning (5) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
1 03/16/2020 05:21 D5.0 Critical (3) TFTP failed - Request sent - No Response;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:3
1 03/16/2020 05:21 D11.1 Critical (3) TFTP Request Retries exceeded, CM unable to register
1 03/16/2020 05:21 D4.1 Warning (5) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
1 03/16/2020 05:21 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1 03/16/2020 05:22 D1.0 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=7c:9a:54:0
1 03/16/2020 05:23 D2.0 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
1 03/16/2020 05:23 R2.0 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28
1 03/16/2020 05:24 Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1 03/16/2020 05:24 D3.0 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=7c
1 03/16/2020 05:24 D4.1 Warning (5) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
1 03/16/2020 05:24 I401.0 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38;CMTS-MAC=cc:4
1 03/16/2020 05:24 D4.1 Warning (5) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
1 03/16/2020 05:24 D4.3 Error (4) ToD request sent - No Response received;CM-MAC=7c:9a:54:0f:28:38
Tuossa on edellinen katkeaminen 11.3. ja uusin tänään 16.3. Tämä alkaa olla jo ihan normi kauraa. *******ttaa suunnattomasti, koska etäyhteyden katkeaa yleensä juurikin kesken päivän ja palaverien.
Teliaa ilmeisesti yhteyden pätkiminen ei kiinnosta?
Oletko saanut mitään vastausta asiantuntijalta? Mikäli sitä ei ole vielä tullut niin ottaisitko vielä yhteyttä meille.
@MikaelMu@ kirjoitti:
Oletko saanut mitään vastausta asiantuntijalta? Mikäli sitä ei ole vielä tullut niin ottaisitko vielä yhteyttä meille.
Eipä ole mitään muuta ilmoitettu kuin tekstiviestillä, ettei vikaa ole olemassa ja kehoitettiin soittamaan teidän Helppiin jos en osaa laitteita käyttää... Pitää siis varmaan jälleen kerran tehdä vikailmoitusta aiheesta... Tämä olisikin ehkä jo sen seitsemäs kerta kun sitä tästä teen.
Hei @prvoo ikävä kuulla ettei ongelma poistunut vikailmoituksen kautta.
Asiantuntijalla voi olla vaikeaa ongelmaa modeemin ja verkon välillä havaita jos pätkimistä tapahtuu viikoittain ei päivittäin. Tällöin seurannan aikana yhteys ei välttämättä käy poikki ja tulos seurannasta on: Ei ongelmaa yhteydessä.Tämä varsinkin jos yhteyden arvot muuten ovat kunnossa. Nyt kannattaa antaa esimerkit tosiaan vikailmoituksen jätön yhteydessä sekä painottaa että pätkimistä tapahtuu harvakseltaan.
Turhan asentajakäynnin maksusta kerromme aina kun ei ole selvää että häiriö johtuu meidän verkosta. Helppiä suositelemme asiakkaille kun vikailmoituksen käsittelyn yhteydessä selviää ettei modeemin ja verkon välillä ole häiriöitä havaittavissa.
Samat ongelmat täällä. Olen tehnyt häiriöilmoituksen useaan kertaan. Ei vastausta telialta. Minulla oli oma toimiva modeemi, kunnes telia lopetti sen tuen. Sain tämän pätkivän laitteen tilalle.
****ttaa myös täällä.
Hei @redaxe häiriöilmoitus kirjataan teknisen asiakaspalvelun kautta asiantuntijalle tutkittavaksi. Kun asiantuntija saa selvitettyä verkon ja liittymän toiminnan on hän poikkeuksetta yhteydessä häiriöilmoitukselle merkittyyn yhteysnumeroon joko sms-viestillä tai soitolla.
Häiriön edelleen jatkuessa on nyt syytä tehdä uusi häiriöilmoitus liittymän toiminnasta ja varmistaa että yhteysnumero joka ilmoitukselle lisätään on oikein.