@Sakke333@ kirjoitti:
Ostin Telialta 100mb liittymän ja technicolor CGA2121 reitittimen. Ongelma on se että vaikka kytkin kaikki kaapelit oikein niin lukee että kytketty mutta ei internet yhteyttä. mikä neuvoksi.
Morjesta @Sakke333 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Siinä voisi tarkistaa että onko modeemi valtuutettu täältä meidän kautta. Voit tehdä tämän valtuutuksen myös Minun Telian kautta, lisäämällä modeemin CM MAC -numeron. Jos tämä on kunnossa niin löytyykö sinulta toista antennirasiaa jota voisit testata?
Itsellä sama modeemi. Onkohan tässä modeemissa yleinen vika kun pätkii niin perhanasti. Kiinteänverkon huoltotöiden jälkeen yleensä enemmän? Aika ärsyttävää kun työt kärsivät huonosta modeemista. Ajatus kiinteästäverkosta oli että olisi vakaampi, mutta ei. On jo toinen purkki mikä käytössä ja sama vika.
@surfer@ kirjoitti:
Itsellä sama modeemi. Onkohan tässä modeemissa yleinen vika kun pätkii niin perhanasti. Kiinteänverkon huoltotöiden jälkeen yleensä enemmän? Aika ärsyttävää kun työt kärsivät huonosta modeemista. Ajatus kiinteästäverkosta oli että olisi vakaampi, mutta ei. On jo toinen purkki mikä käytössä ja sama vika.
Tervetuloa kanssamme keskustelemaan @surfer ! Kiva kun löysit meidät täältä Telia Yhteisöstä.
Oletko käyttänyt modeemia nettikaapelin kanssa vai pätkiikö langattomastikin?
@surfer@ kirjoitti:
Itsellä sama modeemi. Onkohan tässä modeemissa yleinen vika kun pätkii niin perhanasti. Kiinteänverkon huoltotöiden jälkeen yleensä enemmän? Aika ärsyttävää kun työt kärsivät huonosta modeemista. Ajatus kiinteästäverkosta oli että olisi vakaampi, mutta ei. On jo toinen purkki mikä käytössä ja sama vika.
Sinulla tuntuu olevan ihan eri ongelma. Olet vastannut väärään ketjuun. Minulla ko. modeemi on toiminut useita vuosia todella hyvin. Vika ei välttämättä ole modeemissa. Kerro enemmän kytkennöistäsi, niin saat paremmin apua. Miten laitteet on kytketty modeemiin? WLAN, Ethernet -kaapeli. Jos kyseessä on tietokone, mikä verkkosovitin ym.
hrtm58.fi
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Sakke333@ kirjoitti:
Ostin Telialta 100mb liittymän ja technicolor CGA2121 reitittimen. Ongelma on se että vaikka kytkin kaikki kaapelit oikein niin lukee että kytketty mutta ei internet yhteyttä. mikä neuvoksi.
Morjesta @Sakke333 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Siinä voisi tarkistaa että onko modeemi valtuutettu täältä meidän kautta. Voit tehdä tämän valtuutuksen myös Minun Telian kautta, lisäämällä modeemin CM MAC -numeron. Jos tämä on kunnossa niin löytyykö sinulta toista antennirasiaa jota voisit testata?
taloudessa ei ole kuin yksi antenni rasia ja kokeilin päivittää MAC numeron omatelia sivulla, mutta ei lähde toimimaan millään. Olisiko mahdollista vaihtaa kaapeli reititin sim kortilla toimivaan, koska ei toimi vaikka telialta sanottiin että pitäisi kaapeli netti toimia.
@Sakke333@ kirjoitti:
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Sakke333@ kirjoitti:
Ostin Telialta 100mb liittymän ja technicolor CGA2121 reitittimen. Ongelma on se että vaikka kytkin kaikki kaapelit oikein niin lukee että kytketty mutta ei internet yhteyttä. mikä neuvoksi.
Morjesta @Sakke333 ja Tervetuloa Yhteisöön!
Siinä voisi tarkistaa että onko modeemi valtuutettu täältä meidän kautta. Voit tehdä tämän valtuutuksen myös Minun Telian kautta, lisäämällä modeemin CM MAC -numeron. Jos tämä on kunnossa niin löytyykö sinulta toista antennirasiaa jota voisit testata?
taloudessa ei ole kuin yksi antenni rasia ja kokeilin päivittää MAC numeron omatelia sivulla, mutta ei lähde toimimaan millään. Olisiko mahdollista vaihtaa kaapeli reititin sim kortilla toimivaan, koska ei toimi vaikka telialta sanottiin että pitäisi kaapeli netti toimia.
Toimiiko kaapeliverkon TV -kanavat televisiossa ongelmitta? Tämä kertoisi suoraan sen, että kaapeliverkon yhteys kyllä kotiin löytyy, mutta jokin häiriö estää netin toimivuuden.
MAC -numeron lisäämisestä voi mennä vielä parikin tuntia, kunnes modeemi nousee linjalle. Jos ongelma jatkuu siis edelleen odottelun jälkeen, suosittelen ottamaan yhteyttä vielä meihin, jotta tämä ongelma saadaan tutkittua tarkemmin ja korjattua.
Tarjoamme asiakkaillemme aina parhaan mahdollisen yhteyden kotiin osoitteen perusteella. Tarjoamme aina ensisijaisesti kiinteää yhteyttä ennen 4G yhteyttä. Yhteys Kotiin -liittymältä ei voi laitetta vaihtaa, mutta on mahdollista tilata Yhteys mukaan -liittymä, joka toimii mobiiliverkon avulla. Suosittelen ensisijaisesti ottamaan meihin yhteyttä, jotta kiinteä kaapeliyhteys saadaan toimimaan.