Skip to main content

Hei,

En saa modeemin hallintasivun kautta vaihdettua wlan-nimeä. Onko se kaikilla sama? Ilmeisesti salasanan sain vaihdettua, vaikka sekin takkusi.

Telian ohjeissa todetaan kuinka eka kertaa kirjautuessa modeemi avaa automaattisesti Vaihda salasana-sivuston. Ei muuten tee sitä vaikka kuinka eka kertaa jättää kaikki tiedot auki.
Muissa modeemeissa verkon ja salasanan vaihto oli tosi helppoa (Esim. Huawein laitteissa). Mikä siis neuvoksi?


@Karibu@  kirjoitti:


Hei,



En saa modeemin hallintasivun kautta vaihdettua wlan-nimeä. Onko se kaikilla sama? Ilmeisesti salasanan sain vaihdettua, vaikka sekin takkusi.



Telian ohjeissa todetaan kuinka eka kertaa kirjautuessa modeemi avaa automaattisesti Vaihda salasana-sivuston. Ei muuten tee sitä vaikka kuinka eka kertaa jättää kaikki tiedot auki.
Muissa modeemeissa verkon ja salasanan vaihto oli tosi helppoa (Esim. Huawein laitteissa). Mikä siis neuvoksi?






Hei @Karibu ja toivotan sinut ensimmäiseksi lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöön! Täällä pystyt lukemaan ajankohtaisia asioita ja blogeja ja osallistumaan mielenkiintoisiin keskusteluihin :smileyhappy:



 



Kerrotko laitteesi tarkemmat tiedot, mitä laitteen tiedoissa lukee esim. CGA2121E-ES-13-xxxx jne? Onko laite minkäikäinen? 


Molemmat voi vaihtaa, kun valitsee Advanced -näkymän:

 


Hei, laite on tullut kesäkuussa 2020, joten on uusi. Laitteen tiedot: P/N on CGA2121TCH1. Verkon tiedot ovat erit.


Kiitos tästä. Vaihdoin molemmat, mutta verkkoluettelossa verkon nimi on sama kuin boxin pohjassa.  Se ei siis vaihtanut verkon nimeä.


Minulla kaikkimuuttuvat tallennettaessa:

 

 

Tarkista Firmware Version Status -kohdasta. Viimeiset kuusi numero on päivämäärä: Esim.180508


Verkon nimi näytti vaihtuvan, mutta nyt sitten salasana on ainoastaan 192.... salasana. Se ei vaihtanut sitä verkon salasanaksi. Tää menee mielenkiintoiseksi. :)
Firm version on CGA2121E-ES-13-E113C5-c7410r5713-180508


Firmware on uusin ja se on toiminut hyvin. Nyt, kun pystyt muuttamaan asetuksissa tietoja, kannattaisi tehdä tehdasasetusten palautus. Sen jälkeen voit muuttaa kaikki, mitä haluat.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-CGA2121-kaapelimodeemi

RESET
Hetkellinen painaminen käyttää laitteen virroitta
Yli 10 sekunnin yhtäjaksoinen painallus palauttaa laitteeseen tehdasasetukset


WLAN salausavain ja reitittimen asetusten salasana ovat eri asia. Reitittimen salasanaa käytetään, kun kirjaudutaan reitittimen hallintasivuille. WLAN -salausavainta (Pre Shared Key) käytetään, kun liitytään jollakin laitteella suojattuun WLAN -verkkoon. Pre Shared Keyn voi muuttaa samassa valikossa kuin WLAN -verkon nimen, kohdassa Passphrase. Muuttaminen ei ole pakollista, koska reitittimissä on kaikissa eri salausavain. Hallintasivun salasanan voi muuttaa siis Advanced -> Administration -> Change Password kohdassa.


Vastaa