Skip to main content

Technicolor TG799 Xtream statusvalo punaisena

  • July 18, 2019
  • 8 kommenttia
  • 1106 katselukertaa

Otin tänään käyttöön yllä mainitun modeemin, enkä jostain syystä saa nettiä toimimaan. Status palaa punaisena, broadband vihreänä, internetin kohdalla ei mitään valoa. Mikä avuksi?

8 kommenttia

Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • July 18, 2019

Hei @Nectar ja tervetuloa Telia Yhteisöön, mukavaa kun päätit liittyä yhteisöön!

 

Valojen tarkemman merkityksen voi tarkistaa laitteen ohjesivulta. Statuksen punainen valo kertoo jonkin olevan hieman pielessä. Onko kotisi sisäverkkopistokkeet datarasioita vai puhelinpistokkeita? 

Ohjeissa mainitaan, että jos käytössä on xDSL yhteys (eli yleensä aina puhelinpistokkeesta tuleva yhteys) niin silloin ei saa olla punaisessa WAN -portissa mitään kytkettynä. Jos taas käytössä on Ethernet sisäverkko (eli datarasiat seinässä) niin silloin yhteys tulee kytkeä tästä punaisesta WAN -portista.

 

Laitteen voi myös kokeilla resetoida, eli palauttaa tehdasasetukset, painamalla laitteen takaa löytyvää reset painiketta pohjassa 10 sekunttia. Jos resetointi onnistui, syttyy Status-valo oranssiksi/punaiseksi ja tämän jälkeen laitteen kaikki valot välähtävät kerran. Muussa tapauksessa resetointi ei onnistunut.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • July 18, 2019

Moi!

Pyörittelin tossa hieman niin alkoi toimimaan :smileyvery-happy:


  • Uusi jäsen
  • July 23, 2019

Kannattaa vaihtaa salasana heti ja ottaa wlan/dlna pois käytöstä jos ei niitä käytä.Koneiden ja muiden laitteiden mac osoitteet kannattaa myös pistää whitelistille sekä rajoittaa ip:teiden määrää jolloin muut kun sun laitteet ei saa ip:tä boksilta.

 

Oli muistaakseni webui tai sitten 192.168.0.1

http://192.168.0.254/


  • Savumerkittäjä
  • January 23, 2020

Itsellä sama ongelma nyt kun muutin muutamaksi kuukaudeksi Telian alueen asuntoon. Modeemi vaan näyttää punaista vaikka asunnon 3 eri puhelinpistoketta kokeiltu ja resettiä varmaan 5 tms kertaan paineltu. Telian testaussivu sanoo tämän:

 

"Yhteys ei toimi normaalisti

 

Yhteydessä on havaittu häiriö. Varmista, että modeemissa on virrat päällä ja kaikki johdot on kytketty kunnolla. Täytä lisätiedot mahdollisimman tarkkaan vikailmoituksen käsittelyn nopeuttamiseksi."

 

Se että modeemi ei saa yhteyttä toki se hankalin asia, tietokoneen ongelmat nyt aina kädenkäänteessä selvittää. Ja toisaalta kun on tottunut siiihen että modeemit keskimäärin toimii idioottivarmasti suoraan.


  • Telialainen
  • January 23, 2020

@Raiggu@  kirjoitti:

Itsellä sama ongelma nyt kun muutin muutamaksi kuukaudeksi Telian alueen asuntoon. Modeemi vaan näyttää punaista vaikka asunnon 3 eri puhelinpistoketta kokeiltu ja resettiä varmaan 5 tms kertaan paineltu. Telian testaussivu sanoo tämän:

 

"Yhteys ei toimi normaalisti

 

Yhteydessä on havaittu häiriö. Varmista, että modeemissa on virrat päällä ja kaikki johdot on kytketty kunnolla. Täytä lisätiedot mahdollisimman tarkkaan vikailmoituksen käsittelyn nopeuttamiseksi."

 

Se että modeemi ei saa yhteyttä toki se hankalin asia, tietokoneen ongelmat nyt aina kädenkäänteessä selvittää. Ja toisaalta kun on tottunut siiihen että modeemit keskimäärin toimii idioottivarmasti suoraan.


Olethan kytkenyt sen DSL-kaapelin siihen modeemin DSL-porttiin, kun olet tehnyt testejä? Jos olet testannut tällä kytkennällä kaikki pistokkeet eikä liikennettä tapahdu niin ottaisitko yhteyttä. Päästään katsomaan tilannetta tarkemmin. 


  • Savumerkittäjä
  • January 23, 2020

Juu, täytyy iltaisemmalla kun töistä pääsen taas ihmettelemään josko jotain ilmeistä keksisin. Sitten jos ei vaan toimi niin pitää ottaa yhteyttä.


  • Savumerkittäjä
  • January 25, 2020

Ei ole lähtenyt toimimaan. Hain myös helpin neuvosta toisen laitteen lainaan Tikkurilan teliashopista, mutta sen kanssa sama tilanne, mistään puh. pistokkeesta ei yhdistä vaan jää punaiseksi. Eli onko sitten huoneistoon tulevassa yhteydessä vikaa? Varmaan pitää nyt sitten uudelleen helppiin soitella. Tekee elämän vaan todella hankalaksi kun ei kunnollista nettiyhteyttä, puhelimen kautta tablettiin yhtä tuskaa. 


  • Ex-telialainen
  • January 25, 2020

Tästä kannattaa olla nyt yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin(tekninen puoli) vaikka telia.fi:n chatin kautta niin saadaan tarkistettua se linja. Ongelma viittaa nyt selkeästi sinne liittymän puolelle kun olet siellä yhteyttä kokeillut toisella modeemilla. Häiriöilmoitusten kautta ongelma saadaan eskaloitua eteenpäin korjaukseen.