Skip to main content

Miten tg799vac päivitykset toimivat?

"Kuulemma..." joillakin on päivittynyt uudempaan versioon. Tällä hetkellä versioni on

 

Software Version
15.3
Firmware Version
15.51.6436-1361004-20160202131416
 
Pitääkö päivitykset saadakseen laitteen oltava päällä yötä päivää jonakin tiettynä aikana päivästä/yöstä/viikonpäivänä?
Kysyn kun minulla on tapana poistaa laite sähkövirrasta kun en sitä käytä. Varsinkin yöaikaan on poissa käytöstä, mutta joskus saattaa olla päiviäkin poissa käytöstä.
 
 

Hei! Uusin versio taitaa olla tällä hetkellä 16.2.7. Päivitykset tulevat automaattisesti laitteelle, mitään tarkempaa aikataulua näistä ei ole tiedossa. Jos kuitenkin haluat uusimman version heti, voit jättää meille vaikka palvelupyynnön itsepalvelusta www.telia.fi/kirjaudu niin voidaan päivitellä :)


Telian sivuilla on varmaan jossain viimeisin ohjelmistoversio (ainakin pitäisi olla ..), mutta en valitettavasti löytänyt - mikähän sen URL mahtaa olla ?

 

(Tunnustan etten kammannut kaikkia mahdollisia koloja Telian sivustolla, vaan laiskana miehenä hyppäsin suoraan hakuun ja tarjosin sinne 'technicolor tg799 vac', 'technicolor tg799vac firmware' ja 'technicolor tg799vac päivitykset', mutta ei tärpännyt .. Sivuston suunnittelijan aivosolut lienee ihan eri järjestyksessä kuin omani ..)


17.2 mint

17.2.0339-1021032-20180416152218

 

Ja boxi päivittyy automaattisesti.


Pitää paikkansa - tsekkasin juuri ja samat on versiot ilman mitään toimenpiteitä.


Tämmöstä dataa mun TG799 antaa juuri tänään…

...onkohan tuo yhä tuorein sw-versio - vai pitääköhän jotenkin pyydellä tuoreempaa purkkiin?

** **

 
Product Name
MediaAccess TG799vac
Software Version
17.2
Firmware Version
17.2.0433-1021035-20230508081836
Hardware Version
VANT-R
 
 

Tämmöstä dataa mun TG799 antaa juuri tänään…

...onkohan tuo yhä tuorein sw-versio - vai pitääköhän jotenkin pyydellä tuoreempaa purkkiin?

** **

 
Product Name
MediaAccess TG799vac
Software Version
17.2
Firmware Version
17.2.0433-1021035-20230508081836
Hardware Version
VANT-R
 
 

Sinulla on käytössäsi uusin päivitys reitittimen osalta. Kyllä ne tulevat automaattisesti meidän kautta, joten siltä osin ei tarvitse huolehtia. 


Jossain ku taas oli keskustelua näistä modeemien päivityksistä ja etenkin oli joku huoli, ettei TG799-päivitysohjettä löytynyt mistään, NIIN vilasin pitkästä aikaa noi purkin versiotiedot.

Ne ovat nuo tuossa alla - ollaankohan yhä ajan tasalla?

Luulis, että näihin nyt muutaman kk.n välein jotain säätöjä tulee…. ...näköjään tää versio ollut olemassa jo ainakin 5 vuotta tuon yhden edeltävän kommentin perusteella.

** **

Product Vendor: Technicolor
Product Name: MediaAccess TG799vac
Software Version
17.2
Firmware Version
17.2.0433-1021035-20230508081836
Hardware Version
VANT-R
 

Kyllä tuo 17.2.0433-1021035-20230508081836 on edelleen uusin versio. Laite toki on jo niin vanha, että Asiakastuki-sivustollamme on kehote harkita päivittämistä uudempaan.

Viisi vuotta sitten on tosiaan ollut versionumero 17.2.0339-1021032-20180416152218.


Kyllä tuo 17.2.0433-1021035-20230508081836 on edelleen uusin versio. Laite toki on jo niin vanha, että Asiakastuki-sivustollamme on kehote harkita päivittämistä uudempaan.

Viisi vuotta sitten on tosiaan ollut versionumero 17.2.0339-1021032-20180416152218.

Teliako ei nykyään itse huolehdi, että asiakkaiden TeliaPlay-yhteensopivat modeemit/reitittimet ovat ajan tasalla?

Kerran tällainen modeemivaihdos on vimoisen 10v aikana ilmoitettu ja tehty Telian taholta ihan suoraan ilman sen kummempia kehotteita, että asiakkaan pitäs itte tajuta, milloin Telian joskus lähettämä modeemi onkin liian vanha…

 

Laitehan aikanaan tuli kylkiäisenä, kun hommasi Telian laajakaistan ja on Telian omaisuutta, eikä tuo muinaisen vaihdoksenkaan myötä muuttunut - nytkö vanhentunut Telia-lousku pitäisikin sitten vaihtaa - ja oikein ostaa…??? 🤔

Ilmoittamanne linkin syövereistä ei edes löydy infoa, että minkämoisia modeemeita nyt on tarjolla - ja mikä niistä sit ois minkäkinlaiselle asiakkaalle sopiva… ..eikä sellaista vinkkaa näköjään talon Yhteisö-kommentoijakaan suoraan.. ...hohhoijaa...

 

Kysyy nimimerkillä “Mitä ihmettä nyt taas?”

 

 


Kyllä tuo 17.2.0433-1021035-20230508081836 on edelleen uusin versio. Laite toki on jo niin vanha, että Asiakastuki-sivustollamme on kehote harkita päivittämistä uudempaan.

Viisi vuotta sitten on tosiaan ollut versionumero 17.2.0339-1021032-20180416152218.

Teliako ei nykyään itse huolehdi, että asiakkaiden TeliaPlay-yhteensopivat modeemit/reitittimet ovat ajan tasalla?

Kerran tällainen modeemivaihdos on vimoisen 10v aikana ilmoitettu ja tehty Telian taholta ihan suoraan ilman sen kummempia kehotteita, että asiakkaan pitäs itte tajuta, milloin Telian joskus lähettämä modeemi onkin liian vanha…

 

Laitehan aikanaan tuli kylkiäisenä, kun hommasi Telian laajakaistan ja on Telian omaisuutta, eikä tuo muinaisen vaihdoksenkaan myötä muuttunut - nytkö vanhentunut Telia-lousku pitäisikin sitten vaihtaa - ja oikein ostaa…??? 🤔

Ilmoittamanne linkin syövereistä ei edes löydy infoa, että minkämoisia modeemeita nyt on tarjolla - ja mikä niistä sit ois minkäkinlaiselle asiakkaalle sopiva… ..eikä sellaista vinkkaa näköjään talon Yhteisö-kommentoijakaan suoraan.. ...hohhoijaa...

 

Kysyy nimimerkillä “Mitä ihmettä nyt taas?”

 

 

Aiemmin Telia TV (nyk Telia Play) laajakaistalla -palveluun kuului Telialta saatu laite ja palvelureititintä  ei ole tarvinnut palauttaa, koska palveluakaan ei enää juurikaan ole. Kyseinen palvelu on lakkautettu ja vielä muutamia yhteyksiä näiden osalta löytyy, mutta päättyvät kyllä tod.näk loppuvuoteen mennessä.

Nykyään meiltä on tarjolla kuukausimaksullinen vuokralaite: Telia Smart

Palvelut ja laitteet muuttuvat vuosien varrella ja lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla on päivittää laitteet ajantasalle. Tällä hetkellä lähtee Telia X2-laitetta (Technicolor DGA4330), mistä tuon linkin kautta pääsetkin tutustumaan laitteeseen. 


Aiemmin Telia TV (nyk Telia Play) laajakaistalla -palveluun kuului Telialta saatu laite ja palvelureititintä  ei ole tarvinnut palauttaa, koska palveluakaan ei enää juurikaan ole. Kyseinen palvelu on lakkautettu ja vielä muutamia yhteyksiä näiden osalta löytyy, mutta päättyvät kyllä tod.näk loppuvuoteen mennessä.

Nykyään meiltä on tarjolla kuukausimaksullinen vuokralaite: Telia Smart

Palvelut ja laitteet muuttuvat vuosien varrella ja lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla on päivittää laitteet ajantasalle. Tällä hetkellä lähtee Telia X2-laitetta (Technicolor DGA4330), mistä tuon linkin kautta pääsetkin tutustumaan laitteeseen. 

 

Nyt siis kun kk-maksetaan jo laajakaistaa ja TeliaPlayta, niin jatkossa lisäksi vielä modeemistakin??

Äkkiä kattellen tuo sivusto ei tietenkään hiiskahdakaan tuosta kk-maksusta ja sen suuruudesta (eikä mahdollisesta osto-optiosta).

Miksiköhän laitetta ei kerralla voisi ostaa itselleen, kun tod. näk. jo muutaman kk.n vuokra kattaa koko masiinan hinnan??

 

Kyllä mä oon sitä mieltä, että jos joku laitetyyppi alkaa käymään turvallisuusmielessä vanhaksi ja että olisi sen päivittämisen aika, niin vähintään Telian pitäisi siitä asiakkaalleen ilmoittaa + sit ehdottaa jatkovaihtoehdot.  Tulee sieltä kaikenmaailman “Luuripäivä”-huuhaapostiakin joka toinen päivä ni pitäisi tulla myös näitä tärkeämpiäkin juttuja - kyllä siellä on kirjattuna, kenelle esim. näitä TG799.ejä on lähetetty… 

Naurettavaa, että asiakkaan pitäisi osata arvailla ja tonkia netistä nurkassaan lojuvan Telia-laitteen elinkaarta ja että milloin pitäisi tehdä mitäkin sen kanssa….

 

Noh, ilmeisesti sit jatketaan hamaan tappiin luottojuhta TG799.llä…

 

Aika hiljaa näköjään ollaan näistä modeemi/reititinjutuista myös tuolla TeliaPlay-palstalla…

 

**

Chat-kysely:

Minä: Paljonko maksaa Telia X2 - Technicolor DGA4330 -reititin?

Chat: Anteeksi, mutten osaa vastata kysymykseesi. Osaan antaa neuvoja yleisimpiin kysymyksiin ja asioihin

🤣🤣🤣🤣🤣

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia


 

 

Äkkiä kattellen tuo sivusto ei tietenkään hiiskahdakaan tuosta kk-maksusta ja sen suuruudesta (eikä mahdollisesta osto-optiosta).

Miksiköhän laitetta ei kerralla voisi ostaa itselleen, kun tod. näk. jo muutaman kk.n vuokra kattaa koko masiinan hinnan??


Telia Smart -modeemin hinta on ollut kolme euroa kuukaudessa ja lisäksi siitä on peritty 30 euron toimitusmaksu. Laitoimme nyt kyselyä eteenpäin tuosta hinnasta onko ALV-muutos kenties vaikuttanut siihen jotenkin, vai onko se edelleen tuo sama. Palataan tähän siis heti kun saadaan tarkempaa infoa. Ja kertamaksu mahdollisuutta ei ainakaan toistaiseksi tuon laitteen osalta ole käytössä.


Nyt siis kun kk-maksetaan jo laajakaistaa ja TeliaPlayta, niin jatkossa lisäksi vielä modeemistakin??

Äkkiä kattellen tuo sivusto ei tietenkään hiiskahdakaan tuosta kk-maksusta ja sen suuruudesta (eikä mahdollisesta osto-optiosta).

Ja palaan vielä tähän kun varmistelimme ALV-muutoksen vaikutusta Telia Smart -reitittimen vuokrahintaan. Se on tosiaan tuon ALV-muutoksen myötä nyt 3,04 € kuukaudessa.
 


Vastaa