Skip to main content

"Avaa selain ja kirjoita osoitekenttään 192.168.1.1, jolloin eteesi avautuu Technicolorin hallintasivu. Mikäli sivu ei aukea, kokeile osoitetta 192.168.1.254."



 



En pääse modeemin hallintasivulle jostain syystä. Kokeillut kaikilla selaimilla ja ilmoittaa joka kerta että sivustoon ei saada yhteyttä. Kokeillut langattomasti ja piuhan kanssa mutta en pääse millään sisään. Netistäki löytyy huonosti ohjeita.



 



Löytyskö täältä joku itseä viisampi kaveri joka osaisi jeesata jollain ohjeilla tän kanssa eteenpäin?



 



Modeemina: TG799TSvac Xtream



 



 



Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

Hei @emppu933 !



 



Millä laitteella yrität kirjautua tuonne modeemin hallintaan? Onko laite samassa wifi-verkossa?



Esim. Minä pääsen oman modeemin hallintaan puhelimella kun se on samassa modeemin wifi-verkossa.



Edit. Olet varmaan käynnistänyt modeemin uusiksi? Voit myös yrittää resetoida modeemin painamalla reset nappulaa/koloa modeemista muutaman sekunnin ajan, jolloin se palautuu tehdasasetuksille.



 



Ongelmatilanteissa laitteen tehdasasetusten palautus voi auttaa. Huomaathan, että tekemäsi muutokset laitteen asetuksiin poistuvat tämän toimenpiteen tehtyäsi.



Resetointi tapahtuu painamalla Reset-nappia noin 10 sekunnina ajan ja vapauttamalla painike. Jos resetointi onnistui, syttyy Status-valo oranssiksi/punaiseksi ja tämän jälkeen laitteen kaikki valot välähtävät kerran. Muussa tapauksessa resetointi ei onnistunut.



Huom! Jos painat Reset-painiketta liian pitkään, mitään ei tapahdu.


@kiisseli67 

 

Oon koittanut puhelimella ja läppärillä kirjautua hallintasivulle ja joo kyllä samassa wi-fi verkossa oon ollut.

 

Modeemi on uus, vaihettu just. Vanhassa oli sama ongelma ja resettiä oon kokeillu myös uudella.


Peruskikat kokeiltu, mutta ei oo vielä toistaseks onnistunu..

 

Kiitos vinkeistä kuitenkin!

 

 

 


Olisi hyvä jos Telian edustajalta saataisiin myös kommenttia asiaan.


Modeemin ollessa tehdasasetuksilla ja yhteys verkkokaapelilla, ei yhdistämisessä tulisi olla modeemin puolelta ongelmaa.

Jos ongelma on ollut jo edellisellä, samanmallisella modeemilla, on hyvä tutkia omia laitteita, estääkö jokin pääsyn sivulle. Oletko kokeillut eri selaimilla lisätä http:// tai https//: alkua hallintasivun eteen? Oletko tai voisitko vielä kokeilla toista verkkokaapelia, vai onko kyseinen kaapeli todettu jo toimivaksi muualla?

Kokeiletko seuraavia:

http://192.168.1.1

http://192.168.1.254

 

http://192.168.1.1

http://192.168.1.254



Haluaisin vielä tarkistaa, että palautithan tehdasasetukset niin, että painoit Reset -painiketta pohjassa yli 10 sekunttia, jonka jälkeen laite käynnistyy itsestään. Käynnistyksessä myös menee resetoinnin jälkeen hetkeä pidempään. Tämän haluan varmistaa, koska liian vähän aikaa pidetty painallus vain käynnistää modeemin uudelleen.


Huomasinpa vielä virheen aiemmassa viestissäni, eli kun pyysin kokeilemaan linkkejä, on toisissa kahdessa linkissä tarkoitus olla https:// -alku, eli näin:

https://192.168.1.1

https://192.168.1.254


Näköjään kukaan ei vielä neuvonut tarkistamaan modeemin/reitittimen IP-osoitetta. Olettaen että sulla on windows, käynnistä komentotila painamalla aluksi Windows+R, joka avaa "suorita" ikkunan. Kirjoita siihen "cmd".

 

Kun saat esiin komentotilan (sellainen musta ikkuna) niin kirjoita siihen komento ipconfig ja paina enter. Saat esiin tietoja verkosta. Etsi sieltä kohta "oletusyhdyskäytävä". Siinä näkyy modeemisi/reitittimesi IP-osoite.


Sitten vaan selain auki ja kyseinen osoite joko http:// tai https:// kehoitteen perään. Komentotilan saat pois kirjoittamalla exit.


Vastaa