@MicJust kirjoitti:
Minulla on Avoinkuitu käytössä mutta haluan pitää taukoa sen käytöstä. Tarvitsen varmaankin irtisanoa tilauksen mutta kun taas tarvitsen kuituyhteyttä niin miten saan yhteyden / tilauksen käyntiin? Liittyykö tuossa vaiheessa tilauksen aloitukseen jokin uudelleenavausmaksu?
Moikka @MicJust ja tervetuloa Yhteisöön! Onko verkkoyhtiösi Valokuitunen vai jokin muu verkkoyhtiö? Täältä sivulta löytyy tällainen tieto:
"Valokuidun käytöstä maksat kuukausimaksua sekä valokuituliittymän ylläpidosta että valitsemistasi laajakaistapalveluista. Saat joko yhden tai kaksi kuukausilaskua riippuen siitä, mitä paikallinen verkkoyhtiösi on valokuituliittymän ylläpidon laskuttamisesta sopinut Telian kanssa. Esimerkiksi Valokuitunen Oy:n kuituliittymiin myytävien laajakaistapalveluiden hinnat sisältävät myös kuituverkon käytöstä aiheutuvia ylläpitomaksuja.
Useat paikalliset verkkoyhtiöt laskuttavat valokuituliittymän ylläpidon itse. Silloin saat kuukausilaskuja kahdelta eri taholta: paikalliselta verkkoyhtiöltäsi ja laajakaistapalveluntarjoajalta. Kuidun ylläpitomaksun suuruus vaihtelee riippuen verkkoyhtiöstä, sillä yleensä kuidun alhaisempi kertamaksu tarkoittaa jatkossa keskimääräistä suurempia kuukausimaksuja kuidun ylläpidosta, ja päinvastoin."
Kannattaa vielä oman verkkoyhtiön kautta selvittää ylläpitomaksuihin liittyvää laskutusta ja sitä, miten se tällaisessa tilanteessa menee.
Kun puolestaan palveluntarjoaja on tässä tapauksessa Telia, niin Telian toimittamien palveluiden osalta noudatetaan normaaleja kuluttajalaajakaistapalveluiden toimintatapoja. Joten, kun haluat tehdä muutoksia tai mietit muutoksien tekoa laajakaistapalveluusi, kannattaa olla yhteydessä suoraan meidän asiakaspalveluun, josta tilannetta päästään tarkemmin selvittämään. Jos päädyt irtisanomaan laajakaistatilauksesi, tällöin palvelun uudelleenavaus vaatii uuden tilauksen tekoa. Joten kannattaa tuohon liittyvät asiat varmistaa vielä meidän asiakaspalvelun kautta, josta tilannetta päästään katsomaan asiakastietojen kanssa.