Kysymys

Telia Taloyhtiönetti Ei yhteyttä palvelimeen

  • 23 December 2023
  • 4 kommenttia
  • 174 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Hei, Soitin eilen 22.12.2023 klo 16:47. Mies Telialla vastasi ja sanoi, että hän resetoi modeemini. Sanoi, että modeemiin tulee 15 min kuluttua punaiset valot, jonka jälkeen virrat pitäisi katkaista / käynnistää laite uudelleen. Punaisia valoja modeemiin ei kuitenkaan tullut, joten resetointia ei ilmeisesti tapahtunut. Voinko tehdä nyt joulun pyhinä asialle mitään. Minulla on siis Telian taloyhtiönetti ja yhteyttä palvelimeen en saa, muuta kuin ajoittain.

Ystävällistä vastaustanne odottaen


--
Muokkaus katjane: poistettu henkilökohtaisia tietoja


4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hei, Soitin eilen 22.12.2023 klo 16:47. Mies Telialla vastasi ja sanoi, että hän resetoi modeemini. Sanoi, että modeemiin tulee 15 min kuluttua punaiset valot, jonka jälkeen virrat pitäisi katkaista / käynnistää laite uudelleen. Punaisia valoja modeemiin ei kuitenkaan tullut, joten resetointia ei ilmeisesti tapahtunut. Voinko tehdä nyt joulun pyhinä asialle mitään. Minulla on siis Telian taloyhtiönetti ja yhteyttä palvelimeen en saa, muuta kuin ajoittain.

Ystävällistä vastaustanne odottaen

Moikka @GemWords ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Reitittimen ja modeemin resetoinnin voi tehdä myös itse, jos se on todettu olevan yksi ratkaisuvaihtoehto. Kertoisitko mikä on laitteesi merkki ja malli, se löytyy yleensä laitteen takaa olevasta tarralapusta. Voit ottaa laitteesta myös kuvan ja liittää keskusteluun. Salasanoja tai muita laitetietoja, esim. MAC-numeroa ei kuvassa kuitenkaan tulisi näkyä, koska niitä ei kannata jakaa julkiseksi.

Voit myös etsiä suoraan meidän asikastuestamme ohjeita laitteen resetointiin, jos laite on meiltä hankittu.

Kunniamerkki +1

Kiitos vastausviestistäsi. Tarralappua on vaikea kuvata, kun siinä on MAC-numerot keskellä. Tarralapusta löytyvät siis seuraavat tiedot: Merkki on Technicolor, Model: CGA2121, P/N: CGA2121TCH1. Lisäksi löytyvät S/N (Serial Number), SSID-numero, Pre-shared Key, joista voin laittaa numerot, jos niitä tarvitaan.


--
Muokkaus katjane: poistettu allekirjoitus

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kiitos vastausviestistäsi. Tarralappua on vaikea kuvata, kun siinä on MAC-numerot keskellä. Tarralapusta löytyvät siis seuraavat tiedot: Merkki on Technicolor, Model: CGA2121, P/N: CGA2121TCH1. Lisäksi löytyvät S/N (Serial Number), SSID-numero, Pre-shared Key, joista voin laittaa numerot, jos niitä tarvitaan.

Telialla tarvitaan vain laitteen merkki ja malli, joka sinulla siis Technicolor CGA2121. Sarjanumeroa on myös kyselty esim. ohjelmistopäivityksissä, mutta SSID:ta joka on langattoman kotiverkkosi nimi, ja Key sen salasana ei kannata jakaa missään, vaikka ne “tehtaan asetukset” olisikin vaihtanut. 😊

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Kiitos vastausviestistäsi. Tarralappua on vaikea kuvata, kun siinä on MAC-numerot keskellä. Tarralapusta löytyvät siis seuraavat tiedot: Merkki on Technicolor, Model: CGA2121, P/N: CGA2121TCH1. Lisäksi löytyvät S/N (Serial Number), SSID-numero, Pre-shared Key, joista voin laittaa numerot, jos niitä tarvitaan.

Kiitos tiedoista, malli ja merkki kertoi tarpeeksi.

Tässä on ohje, missä näkyy reset-napin sijainti (takapaneeli numero 6.) Jos sitä painaa pohjassa 10 sek, laite palautuu tehdasasetuksille eli resetoituu ja sitä voit kokeilla nyt.

Kaapelimodeemi tulee myös valtuuttaa meidän toimesta. Joskus se valtuutus jää automatiikalta tekemättä, joten jos yhteys ei tehdasasetuksien palautuksenkaan jälkeen toimi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyydä häiriöilmoituksella kaapelimodemein valtuutusta.

Vastaa