Taisi tulla aamulla noin 7 aikaan uusi päivitys tähän laitteeseen. Laite alkoi vilkuttamaan ja ei palautunut muulla kuin sähköt katkaisemalla.
Näyttäisi ainakin Firmwaren versionumero nousseen pykälällä viime vuodesta.
Firmware Version 19.4.0539-4521040-20230418111214
Onko tuo nyt viimeisiin versio vai yrittääkö laite päivittää itseään?
Sivu 1 / 1
Taisi tulla aamulla noin 7 aikaan uusi päivitys tähän laitteeseen. Laite alkoi vilkuttamaan ja ei palautunut muulla kuin sähköt katkaisemalla.
Näyttäisi ainakin Firmwaren versionumero nousseen pykälällä viime vuodesta.
Firmware Version 19.4.0539-4521040-20230418111214
Onko tuo nyt viimeisiin versio vai yrittääkö laite päivittää itseään?
Kyseessä on viimeisin päivitys tälle laitteelle eli laitteellasi on nyt viimeisin versio. Ohjelmistopäivitykset kannattaa laittaa hallintasivuston kautta automaattisesti päivittymään laitteelle asetusten kautta.
Elikä taas meni reititin mykäksi noin 7:20 aamulla. Ei palautunut vaan jäi vilkuttamaan kaikkia valoja. => Onneksi virtojen katkaisulla sain taas elpymään.
Eli joku vika on nyt näissä OTA-päivityksissä mun laitteen kohdalla. Ilmeisesti päivitys menee läpi mutta kun sitä uudestaan yritetään laitteelle tehdä, niin laite ei palaudu normaalisti toimintaan.
Elikä taas meni reititin mykäksi noin 7:20 aamulla. Ei palautunut vaan jäi vilkuttamaan kaikkia valoja. => Onneksi virtojen katkaisulla sain taas elpymään.
Eli joku vika on nyt näissä OTA-päivityksissä mun laitteen kohdalla. Ilmeisesti päivitys menee läpi mutta kun sitä uudestaan yritetään laitteelle tehdä, niin laite ei palaudu normaalisti toimintaan.
Melkeinpä suosittelisin sinua tekemään häiriöilmoituksen telia.fi -sivuston kautta niin voisimme tarkemmin selvitellä mikä laitteessa on ongelmana. Normaalilta tuo ei kuulosta että päivitys saa laitteen noin totaali jumiin.
Melkeinpä suosittelisin sinua tekemään häiriöilmoituksen telia.fi -sivuston kautta niin voisimme tarkemmin selvitellä mikä laitteessa on ongelmana. Normaalilta tuo ei kuulosta että päivitys saa laitteen noin totaali jumiin.
On tehty jo. Tämähän ei ole 1. kerta kun laite tekee tiltin päivitysyrityksen jälkeen. Vuosi sitten oli ihan sama tilanne, sillä poikkeuksella että nyt on ilmeisesti uusi päivitys jo sisällä.
Taas oli aamulla laite 7 jälkeen tiltissä.
Taas oli aamulla laite 7 jälkeen tiltissä.
Laitoin aiemmin postaamasi perusteella kyselyä asiantuntijoille tästä ja heidän mukaansa laitteelle ei ole tullut päivityksiä 16.1. jälkeen. Jos laite kuitenkin käynnistelee itseään päivittäin samaan aikaan… onko sinulla NAT käytössä mahdollisesti ja voisiko se jotenkin katkaista yhteyden 24h välein?
Taas oli aamulla laite 7 jälkeen tiltissä.
Laitoin aiemmin postaamasi perusteella kyselyä asiantuntijoille tästä ja heidän mukaansa laitteelle ei ole tullut päivityksiä 16.1. jälkeen. Jos laite kuitenkin käynnistelee itseään päivittäin samaan aikaan… onko sinulla NAT käytössä mahdollisesti ja voisiko se jotenkin katkaista yhteyden 24h välein?
No tämä laite on aina tiltissä samaan aikaan aamulla klo 7 jälkeen. Oireet ovat aivan samat kuin vuosi sitten ja silloin oli juurikin kyse siitä että laite yritti päivittää itseään.
Eikös Telialla ole mobiiliyhteyksissä aina NAT käytössä? MC7010 on siltaavana, laitoin nyt kokeeksi reitittäväksi. Ei tässä Telia X1 ole mitään asetuksia NATille, Firewall low.
Koska tämä Firmware päivitys tuli saataville 19.4.0539-4521040-20230418111214, ja olihan tämä nyt viimeisin?
Eikös Telialla ole mobiiliyhteyksissä aina NAT käytössä? MC7010 on siltaavana, laitoin nyt kokeeksi reitittäväksi.
Eli tuo ZTE MC7010 on ollut nyt siltaavassa tilassa kun vika on aamuisin ilmennyt. Muutin tuon nyt reitittävään tilaan (=NAT päällä). Lisäksi tuossa MC7010 on vain yksi DCHCP osoite käytössä Telia X1 suuntaan.
Joko vikahan tuossa Telia X1 nyt on kun itsesestään itseään boottailee ja ei palaudu takaisin toimimaan ilman hard boottia.
Eikös Telialla ole mobiiliyhteyksissä aina NAT käytössä? MC7010 on siltaavana, laitoin nyt kokeeksi reitittäväksi.
Eli tuo ZTE MC7010 on ollut nyt siltaavassa tilassa kun vika on aamuisin ilmennyt. Muutin tuon nyt reitittävään tilaan (=NAT päällä). Lisäksi tuossa MC7010 on vain yksi DCHCP osoite käytössä Telia X1 suuntaan.
Kun/jos tuolla MC7010:llä on vai yksi laite, eli X1-reititin perässä, niin kyllä ko. käytössä siltaava tila olisi suositeltavaa olla käytössä. Reitittävänä ja DHCP päällä sitä ei pitäisi olla mitään syytä pitää. Eli, ei ole mitään syytä tehdä osoitteenmuunnosta (NAT) kahteen kertaan ennen kotiverkon laitteita, vaan siltaavassa tilassa MC7010:n saama IP-osoite on se minkä myös X1 saa (IP-passthrough).
Olisiko reitittävä tila tuossa MC7010 ollut nyt ratkaisu, mutta tänään aamulla eivät valot villkuneet. Vai oliko syynä viikonloppu aamu?
Eikös Telialla ole mobiiliyhteyksissä aina NAT käytössä? MC7010 on siltaavana, laitoin nyt kokeeksi reitittäväksi. Ei tässä Telia X1 ole mitään asetuksia NATille, Firewall low.
Koska tämä Firmware päivitys tuli saataville 19.4.0539-4521040-20230418111214, ja olihan tämä nyt viimeisin?
Kiinteissä 5G-liittymissä on oma APN profiili, jonka kautta ulkoyksikölle tarjotaan julkinen verkko-osoite.
Telia X1 -reitittimelläsi näyttää olevan viimeisin ohjelmistoversio 19.4.0539-4521040. Kyseinen versio on muistaakseni tullut ennen kesää 2023.
Olisiko reitittävä tila tuossa MC7010 ollut nyt ratkaisu, mutta tänään aamulla eivät valot villkuneet. Vai oliko syynä viikonloppu aamu?
Vain aika näyttää olisiko tuo reitittävä tila ollut ratkaisu tilanteeseen. Toivotaan parasta. Ilmoittele meille vaikka tässä ketjussa, jos ongelma jatkuu tulevana arkena.
Eipä ole Telia X1 kadottanut nettiä / boottailut tuon jälkeen kun laitoin tuon ZTE MC7010 reitittävään tilaan.
Seurataan tilannetta tämä viikko ja laitetaan sitten kokeeksi taas siltaavaksi.
Eipä ole perjantain jälkeen Telia X1 tippunut verkosta tai buutannut itseään. Laitoin tuon MC7010 siltaavaan tilaan, eipä se ole vaikuttanut mitenkään Telia X1 toimintaan.
Jäi epäselväksi oliko ratkaisu nyt tuo hetkeksi MC7010 reittittävään tilaan laitto vaiko se että Telia X1 päivitysyritykset loppuivat jostain syystä.
Jaaha taa buuttasi itsensä yllättäen ja saman teki noin viikko sitten. Yrittääkö se nyt jotain päivitystä tehdä? En havainnut mitään sähkökatkostakaan...
Jaaha taa buuttasi itsensä yllättäen ja saman teki noin viikko sitten. Yrittääkö se nyt jotain päivitystä tehdä? En havainnut mitään sähkökatkostakaan...
Tässä pähkimme useamman tahon kanssa asiaa, miksi laitteesi buuttailee itseään. Toivoisin, että laittaisit meille häiriöilmoitusta tulemaan aiheesta. Laita mukaan vaikka tämä kyseinen Yhteisö-linkki, mistä tiedämme tarkemmin mistä on kyse. Mieluiten jos kirjautuisit Minun Teliaan ja Chat-palvelun kautta edeten, missä olisit jo automaattisesti tunnistautuneena asiakkaana ja se nopeuttaisi tutkintaa asian tiimoilta.
Tässä pähkimme useamman tahon kanssa asiaa, miksi laitteesi buuttailee itseään. Toivoisin, että laittaisit meille häiriöilmoitusta tulemaan aiheesta. Laita mukaan vaikka tämä kyseinen Yhteisö-linkki, mistä tiedämme tarkemmin mistä on kyse. Mieluiten jos kirjautuisit Minun Teliaan ja Chat-palvelun kautta edeten, missä olisit jo automaattisesti tunnistautuneena asiakkaana ja se nopeuttaisi tutkintaa asian tiimoilta.
No eipä tuosta häiriöilmoituksesta ollut mitään apuja. Ei ole uutta päivitystä tähän malliin tarjolla. => Jotain muuta häikkää siis tällä kertaa laitteessa. Pitää seurata tilannetta.
Onko kellään kokemusta että laite buuttaisi itsensä jos se käy liian lämpimänä?
No eipä tuosta häiriöilmoituksesta ollut mitään apuja. Ei ole uutta päivitystä tähän malliin tarjolla. => Jotain muuta häikkää siis tällä kertaa laitteessa. Pitää seurata tilannetta.
Onko kellään kokemusta että laite buuttaisi itsensä jos se käy liian lämpimänä?
Haluatko avata mihin lopputulemaan häiriöilmoituksen kanssa tultiin, jos sait siihen jo meiltä kuittauksen?
Vastaa
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.