Skip to main content

Punainen valo kohdassa toinen oikealta, mitä teen?


@Mymmeli444@  kirjoitti:


Punainen valo kohdassa toinen oikealta, mitä teen?






Hei!



 



Tukisivulta löytyy monipuolisia ohjeita. Jos katsot merkkivaloja tämän ohjeen mukaisesti, onko se siis mikä valo?



https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330



 



Onko kyseessä uusi liittymä vai onko yhteys joskus toiminut? Jos uusi liittymä, niin varmistathan, että liittymä on jo avattu. Jos se on, niin tietääkseni avaustilanteessa Telia lähettää tekstiviestin tilaukseen liitettyyn matkapuhelinnumeroon ja tuon tekstarin ohjeilla voi saada apua mikäli yhteys ei lähde päälle. Muistaakseni siinä piti vastata jotain tiettyä, jos linja ei toiminutkaan.



 



Jos taas on vanha liittymä ja yhteys on joskus toiminut, niin onko jokin olennaisesti muuttunut viime aikoina? Oletko muuttanut laitteen asetuksia tms? Voi kokeilla tehdasasetusten palautusta, joka tuolla ohjesivulla neuvotaan. Telian asiakaspalvelusta pystyvät tarkemmin tutkimaan, onko alueella jotain yleistä vikaa ja miltä linja näyttää asunnollesi myös ennen mahdollista vikailmoituksen tekoa ja asentajakäyntiä. 


Hei, valo on kuvan mukaan toinen ylhäältä. 



@Mymmeli444@  kirjoitti:


Hei, valo on kuvan mukaan toinen ylhäältä. 






Tuosta käyttöohjeesta ei löydy selitystä punaiselle valolle, mutta luulen, että se tarkoittaa yhteyden häiriötä. Laite ei ehkä pysty muodostamaan yhteyttä.



 



Oliko kyseessä äskettäin tilattu liittymä vai onko liittymä ollut sinulla jo pidempään? Ajan takaa sitä, että olisit juuri avannut uuden liittymän, eikä se ole ehtinyt vielä avautumaan tai on jokin ongelma on tilaukseen liittyen.



 



Jos taas kyseessä "vanha" liittymä ja ongelma alkanut yhtäkkiä, on ehkä vika jossain Telian verkon puolella, jos et ole muuttanut mitään asetuksia tai käyttöympäristöä muuten.


Tämä on ollut pari kuukautta tyhjänpanttina tuossa pöydällä punaisine valoineen. Ei ole toiminut koskaan, maksan kuitenkin koko ajan. Käytän tällä hetkellä kilpailijan nettiä, sillä siitä en taas pääse eroon vaikka muutin asuntoa. Olen aika hämilläni, koska ei tunnu mikään firma välittävän asiakkaistaan, kunhan maksavat. Kirjoitan seuraavaksi Hesariin, jos se auttaisi. Tästä punavalosta laskutetaan 34,90 kk. Aika kieroa. Jos haluan korjaajan edes puhelimella, niin se maksaa taas. Nyt nukkumaan, huomenna on uusi päivä.



@Mymmeli444@  kirjoitti:


Tämä on ollut pari kuukautta tyhjänpanttina tuossa pöydällä punaisine valoineen. Ei ole toiminut koskaan, maksan kuitenkin koko ajan. Käytän tällä hetkellä kilpailijan nettiä, sillä siitä en taas pääse eroon vaikka muutin asuntoa. Olen aika hämilläni, koska ei tunnu mikään firma välittävän asiakkaistaan, kunhan maksavat. Kirjoitan seuraavaksi Hesariin, jos se auttaisi. Tästä punavalosta laskutetaan 34,90 kk. Aika kieroa. Jos haluan korjaajan edes puhelimella, niin se maksaa taas. Nyt nukkumaan, huomenna on uusi päivä.






Hei @Mymmeli444 ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!



Harmillista kuulla ettei yhteytesi ole lähtenyt toimimaan. Technicolor X2 -modeemi voi olla käytössä erilaisissa verkkotekniikoissa. Onko asunnossasi perinteinen puhelinpistorasia vai pienempi datapistoke, kuten modeemin takanakin oleva punainen WAN -portti? Mistä kohtaa modeemistasi tällä hetkellä yhteys on kytkettynä seinärasiaan?



@AnneAn@  kirjoitti:

@Mymmeli444@  kirjoitti:

Tämä on ollut pari kuukautta tyhjänpanttina tuossa pöydällä punaisine valoineen. Ei ole toiminut koskaan, maksan kuitenkin koko ajan. Käytän tällä hetkellä kilpailijan nettiä, sillä siitä en taas pääse eroon vaikka muutin asuntoa. Olen aika hämilläni, koska ei tunnu mikään firma välittävän asiakkaistaan, kunhan maksavat. Kirjoitan seuraavaksi Hesariin, jos se auttaisi. Tästä punavalosta laskutetaan 34,90 kk. Aika kieroa. Jos haluan korjaajan edes puhelimella, niin se maksaa taas. Nyt nukkumaan, huomenna on uusi päivä.


Hei @Mymmeli444 ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

Harmillista kuulla ettei yhteytesi ole lähtenyt toimimaan. Technicolor X2 -modeemi voi olla käytössä erilaisissa verkkotekniikoissa. Onko asunnossasi perinteinen puhelinpistorasia vai pienempi datapistoke, kuten modeemin takanakin oleva punainen WAN -portti? Mistä kohtaa modeemistasi tällä hetkellä yhteys on kytkettynä seinärasiaan?


Puhelinpistorasia on ja kytketty modeemin punaisesta pistokkeesta. Kiitos, että edes yrität auttaa. Cmore lähetti laskun, vaikka en ole kahden kuukauden ilmaisia katsomisia saanut. En ole päässyt käymään siellä senjälkeen kun toivorikkaana aloitin  puhelimella ennen kuin huomasin, ettei ole modeemia telkkariin. Miten tuon punaisen valon saa pois? Kohta pitää peruuttaa kaikki. Ei minulla ole varaa pitää toimimattomia laitteita kuukausitolkulla. Kiitos etukäteen. 


Vein modeemin Telian myyntipisteeseen, jossa minulle sanottiin, etteivät he voi siellä tehdä mitään auttaakseen pulmassani. 



@Mymmeli444@  kirjoitti:



@AnneAn@  kirjoitti:



@Mymmeli444@  kirjoitti:


Tämä on ollut pari kuukautta tyhjänpanttina tuossa pöydällä punaisine valoineen. Ei ole toiminut koskaan, maksan kuitenkin koko ajan. Käytän tällä hetkellä kilpailijan nettiä, sillä siitä en taas pääse eroon vaikka muutin asuntoa. Olen aika hämilläni, koska ei tunnu mikään firma välittävän asiakkaistaan, kunhan maksavat. Kirjoitan seuraavaksi Hesariin, jos se auttaisi. Tästä punavalosta laskutetaan 34,90 kk. Aika kieroa. Jos haluan korjaajan edes puhelimella, niin se maksaa taas. Nyt nukkumaan, huomenna on uusi päivä.






Hei @Mymmeli444 ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!



Harmillista kuulla ettei yhteytesi ole lähtenyt toimimaan. Technicolor X2 -modeemi voi olla käytössä erilaisissa verkkotekniikoissa. Onko asunnossasi perinteinen puhelinpistorasia vai pienempi datapistoke, kuten modeemin takanakin oleva punainen WAN -portti? Mistä kohtaa modeemistasi tällä hetkellä yhteys on kytkettynä seinärasiaan?






Puhelinpistorasia on ja kytketty modeemin punaisesta pistokkeesta. Kiitos, että edes yrität auttaa. Cmore lähetti laskun, vaikka en ole kahden kuukauden ilmaisia katsomisia saanut. En ole päässyt käymään siellä senjälkeen kun toivorikkaana aloitin  puhelimella ennen kuin huomasin, ettei ole modeemia telkkariin. Miten tuon punaisen valon saa pois? Kohta pitää peruuttaa kaikki. Ei minulla ole varaa pitää toimimattomia laitteita kuukausitolkulla. Kiitos etukäteen. 






Puhelinpistokkeesta tuleva johto tulee kytkeä modeemin harmaaseen porttiin, jossa lukee dsl. Tämän jälkeen modeemi on hyvä käynnistää uudelleen. Lähteekö yhteys toimimaan tällä tavoin kytkettynä?


Onko tämä oikeasti vaikeampaa kuin rakettitiede. Nyt kun vihdoin sain, toivottavasti toimivan modeemin, niin lähettivät sen toiselle puolelle Suomea, niinkuin edellisenkin. Modeemi olisi siis tänään noudettavissa Loviisasta. Kiitettävän nopeaa toimintaa, mutta asun Turussa. En halua ajaa kuuttasataa kilometriä modeemia noutamaan, vaikka sen haluankin, mitä tehdä, tähän uppoaa kaksi viikkoa helposti, ennenkuin lähettävät sen modeemin takaisin ja sitten Turkuun. Olen ilmoittanut osoitteenmuutoksesta virallisesti ja erikseen Telian myyntipisteeseen. Myös kun kirjauduin kaikkiin kolmeen puheluun, joitten perusteella tuo modeemi lähetettiin, osoite tarkistettiin. Ja kuinka kävi?

Aika lohduton Mymmeli.



@Mymmeli444@  kirjoitti:


Onko tämä oikeasti vaikeampaa kuin rakettitiede. Nyt kun vihdoin sain, toivottavasti toimivan modeemin, niin lähettivät sen toiselle puolelle Suomea, niinkuin edellisenkin. Modeemi olisi siis tänään noudettavissa Loviisasta. Kiitettävän nopeaa toimintaa, mutta asun Turussa. 






Nyt ei ole kyllä onnistunut postitus sitten ollenkaan. Ottaisitko yhteyttä tästä, päästään korjaamaan tilanne mahdollisimman nopeasti ja lähettämään modeemi oikeaan osoitteeseen.


Vastaa