Skip to main content

Mites se nykyään menee toi vanhan reitittimen vaihto,kun alko olla vikaa tossa entisessä(X2).

Ennen telia laitto viallisen tilalle uuden.


--

Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "Vanha reititin" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

Mites se nykyään menee toi vanhan reitittimen vaihto,kun alko olla vikaa tossa entisessä(X2).

Ennen telia laitto viallisen tilalle uuden.

Jos laitteessa on jotain fyysistä vikaa, niin Telia X2 on vuokralaite, jonka tilalle saat uuden. Tällä hetkellä vaihtolaite olisi todennäköisesti edelleen sama malli.

Ole yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Sitä kautta lähtee vianselvitys, vai onko joitain tiettyjä ongelmia toiminnassa, joihin Yhteisöstä voisi löytyä apuja?


Asiakaspalvelu oli sitä mieltä,että itse pitää ostaa uusi laite.Ilmoitti tosin vielä kysyvänsä joltain esimieheltä.Omasta mielestäni mun pitäs saada vikaantuneen tilalle uusi.

Ongelmahan tässä on wifin pätkiminen.Tietokoneessa sivu vaan jumittuu ja tekee samaa katkomista tuolla teeveen puolella.Telia boksi dv8919 in myös wifin päässä.


Jos laitteessa on jotain fyysistä vikaa, niin Telia X2 on vuokralaite, jonka tilalle saat uuden. Tällä hetkellä vaihtolaite olisi todennäköisesti edelleen sama malli.

Ole yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Sitä kautta lähtee vianselvitys, vai onko joitain tiettyjä ongelmia toiminnassa, joihin Yhteisöstä voisi löytyä apuja?

Juurikin näin! Mikäli laite ei toimi normaalisti ja laite on vioittunut käyttäjästä riippumattomasta syystä niin laite vaihdetaan veloituksetta uuteen, jos laitteen vuokrasopimus on edelleen aktiivinen. Itse asiassa Telia X2-reitittimet loppuivat varastolta muutamia päiviä sitten ja jatkossa toimitamme F1X -reititintä 

 

Asiakaspalvelu oli sitä mieltä,että itse pitää ostaa uusi laite.Ilmoitti tosin vielä kysyvänsä joltain esimieheltä.Omasta mielestäni mun pitäs saada vikaantuneen tilalle uusi.

Ongelmahan tässä on wifin pätkiminen.Tietokoneessa sivu vaan jumittuu ja tekee samaa katkomista tuolla teeveen puolella.Telia boksi dv8919 in myös wifin päässä.

Jos olet laitteen meiltä hankkinut palvelusopimuksella ja palvelusopimus on edelleen voimassa laite vaihdetaan veloituksetta uuteen. Kun kirjaudut Minun Teliaan niin näetkö Smart-laitteen tietoja laajakaistapalvelun alla? 

Oletko kokeillut reitittimen asetusten kautta erottaa 2,4GHz ja 5GHz Wifi -taajuuksia toisistaan? Pätkiikö langaton yhteys molemmilla taajuuksilla vai pelkästään toisella? Olethan varmistanut verkkokaapelin avulla ettei ongelma voi johtua reitittimelle saapuvasta verkkoyhteydestä?

 


Jos laitteessa on jotain fyysistä vikaa, niin Telia X2 on vuokralaite, jonka tilalle saat uuden. Tällä hetkellä vaihtolaite olisi todennäköisesti edelleen sama malli.

Ole yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Sitä kautta lähtee vianselvitys, vai onko joitain tiettyjä ongelmia toiminnassa, joihin Yhteisöstä voisi löytyä apuja?

Juurikin näin! Mikäli laite ei toimi normaalisti ja laite on vioittunut käyttäjästä riippumattomasta syystä niin laite vaihdetaan veloituksetta uuteen, jos laitteen vuokrasopimus on edelleen aktiivinen. Itse asiassa Telia X2-reitittimet loppuivat varastolta muutamia päiviä sitten ja jatkossa toimitamme F1X -reititintä 

 

Asiakaspalvelu oli sitä mieltä,että itse pitää ostaa uusi laite.Ilmoitti tosin vielä kysyvänsä joltain esimieheltä.Omasta mielestäni mun pitäs saada vikaantuneen tilalle uusi.

Ongelmahan tässä on wifin pätkiminen.Tietokoneessa sivu vaan jumittuu ja tekee samaa katkomista tuolla teeveen puolella.Telia boksi dv8919 in myös wifin päässä.

Jos olet laitteen meiltä hankkinut palvelusopimuksella ja palvelusopimus on edelleen voimassa laite vaihdetaan veloituksetta uuteen. Kun kirjaudut Minun Teliaan niin näetkö Smart-laitteen tietoja laajakaistapalvelun alla? 

Oletko kokeillut reitittimen asetusten kautta erottaa 2,4GHz ja 5GHz Wifi -taajuuksia toisistaan? Pätkiikö langaton yhteys molemmilla taajuuksilla vai pelkästään toisella? Olethan varmistanut verkkokaapelin avulla ettei ongelma voi johtua reitittimelle saapuvasta verkkoyhteydestä?

 

Mulla ei ole siellä mitään laitetietoja. Tiputin sen 2,4g pois sieltä ja katon mitä se vaikuttaa.


Mulla ei ole siellä mitään laitetietoja. Tiputin sen 2,4g pois sieltä ja katon mitä se vaikuttaa.

Kerrohan sitten auttoiko tuo WiFin toimivuuteen, niin voidaan tarvittaessa auttaa lisää! 😊


Mulla ei ole siellä mitään laitetietoja. Tiputin sen 2,4g pois sieltä ja katon mitä se vaikuttaa.

Okei, jos Minun Teliasta ei löydy laitetietoja niin se voisi selittää miksi asiakaspalvelussa ei voitu suoraan lähteä laitetta uusimaan. Ilmeisesti laitesopimus ei ole voimassa kyseiselle laitteelle.

Onko Telia x2-reititin ollut sinulla käytössä kuinka pitkään? Jos laite on ollut vuosia käytössäsi voi olla, että laitesopimus on jäänyt uusimatta sopimuksen jatkon kohdalla. 

Taajuuden 2,4GHz poiskytkentä voi auttaa, jos asut taloyhtiössä. Suuremmissa taloyhtiöissä voi olla useita wifi-verkkoja samalla kaistalla tuolla 2,4GHz taajuusalueella. Rivitaloissa ja omakotitaloissa harvemmin on samanlaista vaivaa naapureiden verkoista, mutta toki muutkin ulkopuoliset asiat voivat aiheuttaa häiriöitä juuri 2,4GHz taajuudelle. 


Mulla ei ole siellä mitään laitetietoja. Tiputin sen 2,4g pois sieltä ja katon mitä se vaikuttaa.

Okei, jos Minun Teliasta ei löydy laitetietoja niin se voisi selittää miksi asiakaspalvelussa ei voitu suoraan lähteä laitetta uusimaan. Ilmeisesti laitesopimus ei ole voimassa kyseiselle laitteelle.

Onko Telia x2-reititin ollut sinulla käytössä kuinka pitkään? Jos laite on ollut vuosia käytössäsi voi olla, että laitesopimus on jäänyt uusimatta sopimuksen jatkon kohdalla. 

Taajuuden 2,4GHz poiskytkentä voi auttaa, jos asut taloyhtiössä. Suuremmissa taloyhtiöissä voi olla useita wifi-verkkoja samalla kaistalla tuolla 2,4GHz taajuusalueella. Rivitaloissa ja omakotitaloissa harvemmin on samanlaista vaivaa naapureiden verkoista, mutta toki muutkin ulkopuoliset asiat voivat aiheuttaa häiriöitä juuri 2,4GHz taajuudelle. 

Toi x2 on ollu jonkun nelisen vuotta,se jäi mulle aikoinaan yhdestä pilottitestistä.


Toi x2 on ollu jonkun nelisen vuotta,se jäi mulle aikoinaan yhdestä pilottitestistä.

Tämä selkeyttää tilannetta. Tosiaan, jos laitteen vuokrasopimus ei ole voimassa tällöin takuuvaihto ei ole mahdollinen. Jos haluat voit solmia uuden smart -laite sopimuksen ja toimitamme sinulle Telia F1X-reitittimen. Vaihtoehtoisesti voit hankkia uuden reitittimen valitsemaltasi jälleenmyyjältä. 

Jos nykyinen yhteytesi  on toteutettu Ethernet tai FTTH-tekniikalla (kotikuitu) suosittelen henkilökohtaisesti TP-Link Deco -sarjan Mesh -laitteita. Muutamalla X10/X50 laitteella olen saanut nopean verkkoyhteyden ala- ja yläkertaan sekä autotalliin/varastoon. 


Toi x2 on ollu jonkun nelisen vuotta,se jäi mulle aikoinaan yhdestä pilottitestistä.

Tämä selkeyttää tilannetta. Tosiaan, jos laitteen vuokrasopimus ei ole voimassa tällöin takuuvaihto ei ole mahdollinen. Jos haluat voit solmia uuden smart -laite sopimuksen ja toimitamme sinulle Telia F1X-reitittimen. Vaihtoehtoisesti voit hankkia uuden reitittimen valitsemaltasi jälleenmyyjältä. 

Jos nykyinen yhteytesi  on toteutettu Ethernet tai FTTH-tekniikalla (kotikuitu) suosittelen henkilökohtaisesti TP-Link Deco -sarjan Mesh -laitteita. Muutamalla X10/X50 laitteella olen saanut nopean verkkoyhteyden ala- ja yläkertaan sekä autotalliin/varastoon. 

Ei näköjään auttanu se 2,4sen tiputtaminen pois,jumittu taas sivut. Joo mulla ei kuitu tule huoneistoon,on (vdsl). Oha tota sopimusta jollonki uusittu mut koskaan ollu mitään puhetta laitteista.Mulla tää ny on menny hauskasti,kun oon saanu noita laitteita pilotin kautta.Jos mä tilaan laajakaistaa,ni pitäskös siihen kuulua myös reititin.?


Toi x2 on ollu jonkun nelisen vuotta,se jäi mulle aikoinaan yhdestä pilottitestistä.

Tämä selkeyttää tilannetta. Tosiaan, jos laitteen vuokrasopimus ei ole voimassa tällöin takuuvaihto ei ole mahdollinen.

Pilotista saatu laite tosiaan sitten erikseen. Mitään sopimusta ei ole silloin tehty. Itsellenikin on jäänyt taannoisesta pilotista Zyxel DX3300-T1 -reititin, mutta voimassa oleva soppari ei koske sitä, vaikka omissa laitetiedoissani ei olekaan varsinaisesti eritelty mikä smart-laite on käytössä. Hieman off topic, kun pilottilaitteista kuitenkin on kyse, niin ko. reititin ei taida edes olla saatavilla vuokralaitteena?


Toi x2 on ollu jonkun nelisen vuotta,se jäi mulle aikoinaan yhdestä pilottitestistä.

Tämä selkeyttää tilannetta. Tosiaan, jos laitteen vuokrasopimus ei ole voimassa tällöin takuuvaihto ei ole mahdollinen.

Pilotista saatu laite tosiaan sitten erikseen. Mitään sopimusta ei ole silloin tehty. Itsellenikin on jäänyt taannoisesta pilotista Zyxel DX3300-T1 -reititin, mutta voimassa oleva soppari ei koske sitä, vaikka omissa laitetiedoissani ei olekaan varsinaisesti eritelty mikä smart-laite on käytössä. Hieman off topic, kun pilottilaitteista kuitenkin on kyse, niin ko. reititin ei taida edes olla saatavilla vuokralaitteena?

Niin,se laite on ollu mulla vaan sit tossa käytössä.Mä laitan sit sen vanhan reitittimen (TG789)kiinni tohon,ni sithän se on alkuperäisasussaan.


Ei näköjään auttanu se 2,4sen tiputtaminen pois,jumittu taas sivut. Joo mulla ei kuitu tule huoneistoon,on (vdsl). Oha tota sopimusta jollonki uusittu mut koskaan ollu mitään puhetta laitteista.Mulla tää ny on menny hauskasti,kun oon saanu noita laitteita pilotin kautta.Jos mä tilaan laajakaistaa,ni pitäskös siihen kuulua myös reititin.?

Ennenkuin alat reititintä resetoimaan ja vaihtamaan niin varmistathan vielä verkkokaapelin kautta, että ongelma todella jää vain Wifi-verkon osuuteen. Nyt kun yhteys toimii vdsl-tekniikalla voi ongelma johtua myös DSL-liittymän osuudesta. 

Uusien DSL ja Ethernet liittymien avauksen yhteydessä asiakas voi tilata edullisen perus modeemin (zyxel) liittymän kylkeen. Joissain tapauksissa taloyhtiön kanssa on sovittu, että ensimmäisen liittymän aktivoinnin yhteydessä tämä perus modeemi tarjotaan asukkaalle veloituksetta. Näillä laitteilla on valmistajan 24kk takuu. Kaapelilaajakaistojen kohdalla emme tarjoa palvelureititintä vaan asiakkaalla on mahdollisuus ostaa Technicolor CGA -tuotesarjan laitteen kerta- tai osamaksulla. Myös oman modeemin käyttö on mahdollista. 

Vaihtoehtoisesti DSL- / Ethernet -liittymää tilaava asiakas on voinut käyttää omaa reititintä tai tilata meiltä Telia X1 tai Telia X2 -palvelureitittimen käyttöönsä. Näistä palvelulaitteista on tehty oma erillinen palvelusopimus ja kuukausimaksu on ollut muutamia euroja kuukaudessa. Nykyään palvelulaitteena toimii F1X -reititin. Nämä palvelulaitteet ovat palveluntarjoajan omaisuutta ja siten niiden takuu on voimassa niin kauan kuin palvelusopimus on aktiivinen. 

 


Pilotista saatu laite tosiaan sitten erikseen. Mitään sopimusta ei ole silloin tehty. Itsellenikin on jäänyt taannoisesta pilotista Zyxel DX3300-T1 -reititin, mutta voimassa oleva soppari ei koske sitä, vaikka omissa laitetiedoissani ei olekaan varsinaisesti eritelty mikä smart-laite on käytössä. Hieman off topic, kun pilottilaitteista kuitenkin on kyse, niin ko. reititin ei taida edes olla saatavilla vuokralaitteena?

Aivan totta. Pilotista saatu laite on pilottilaite ja niille tyypillisesti ei ole erillistä takuuta. Toki pilotin aikana laite voidaan uusia, jos sille on tarvetta, mutta pilotin jälkeen laite tyypillisesti on joko palautettu tai jäänyt asiakkaan omaisuudeksi ilman takuita meiltä tai valmistajalta. 

Zyxel DX3300-T1 on uusin tulokas perus reititin tarjontaamme. Laitteen voi hankkia kerta- tai osamaksulla liittymän tilauksen yhteydessä tai milloin tahansa myöhemmin liittymäsopimuksen ollessa voimassa. Laitteella on valmistajan 24kk takuu. 


Niin,se laite on ollu mulla vaan sit tossa käytössä.Mä laitan sit sen vanhan reitittimen (TG789)kiinni tohon,ni sithän se on alkuperäisasussaan.

Thomson TG789 -laite alkaa olemaan jo sen ikäinen etten sen käyttöönottoa suosittele. Testaa, jos pystyt yhteyden toiminta verkkokaapelin kautta ja tarvittaessa jätä meille häiriöilmoitus DSL-liittymän viasta (jos yhteys pätkii myös verkkokaapelilla kytkettynä) tai tilaa meiltä uusi palvelureititin F1X tai perus reititin Zyxel DX3300-T1, jos yhteys toimii verkkokaapelilla normaalisti eikä reititimen resetointi poista ongelmaa.  


Summarum,ennen oli ennen ja nyt on nyt.Yksinkertaisesti,laitteen uudistaminen on vaan muuttunu maksulliseksi.Nyt sillä muutamalla eurolla/kk saa sitten laitteen josta telia huolehtii.


Vastaa