Telia internet yhteys postinumero 47900 Vuohijärvi on hidastunut todella huonoksi. Käytämme loma-aikana Telia korttia Huawei wifissä. Haluaisin kuulla paremmista teleoperaattoreista joko Kouvolan alueella tai yleensäkin Suomessa. Eli onko kukaan siirtynyt Teliasta toiseen toimittajaan koska toimivuus on huonontunut. Jos vaihdoit operaattoria ja jos yhteys/nopeus on parantunut niin kuka on kyseinen operaattori.
Telia internet yhteys postinumero 47900 Vuohijärvi on hidastunut todella huonoksi. Käytämme loma-aikana Telia korttia Huawei wifissä. Haluaisin kuulla paremmista teleoperaattoreista joko Kouvolan alueella tai yleensäkin Suomessa. Eli onko kukaan siirtynyt Teliasta toiseen toimittajaan koska toimivuus on huonontunut. Jos vaihdoit operaattoria ja jos yhteys/nopeus on parantunut niin kuka on kyseinen operaattori.
Hei
Itse tukiasema näyttää tällä hetkellä tarjoavan kohtuullisia nopeuksia alueen liittymille, kunhan reititin saa useammasta taajuudesta kiinni samanaikaisesti. Kysyisinkin siis seuraavana, että millaista signaalinvoimakuutta reititin ilmoittaa ja mikä Huawein reititin (malli/model) teiltä löytyy asunnosta?
Lataus 2.3Mbps ja Lähetys 2.6Mbps eli mahdoton netti yhteys. DNAn ja Kouvolan kaupungin nettisivuilla ilmoitettiin että KOuvolan, Valkealan, Vuohijärven ja Kirjokiven tukiasema korjaus saataisiin valmiiksi toukokuun 26. päivään mennessä. Nyt on 16.7???!!! Telian Niklas Westerback ilmoitti minulle 28.6 että asia korjautuisi heinäkuun loppuun mennessä. Näyttää toivottomalta sekoilulta. Vielä keväällä nopeudet olivat kymmenkertaisia. Huawei wifi on pöytämalli 8715s-23c ja kevääseen asti ei ollut mitää ongelmaa. Eikö Suomessa operaattoreilta vaadita kuluttaja lain mukaan toimivia minimi nopeuksia ja korvauksia jos internet ei toimi kunnolla??? Asumme vakituisesti ulkomailla ja siellä tälläiseen puututtaisiin. Suomessa näköjään saa toimia miten huvittaa.
Kyllä olet oikeutettu hyvitykseen. Tee Telialle kirjallinen reklamaatio ja vaadi hinnanalennusta tai kuukausimaksun hyvitystä kuukausilta, joina yhteys ei ole toiminut. Kun olet kirjautunut sisään telia.fi sivuille, niin tästä linkistä aukeaa palvelulomake. Laita aiheeksi "muut asiat" https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto?&path=1
Ja otsikoi reklamaatioksi.
Olisi toki hyvä, jos Telian sivuilla olisi selkeät ohjeet reklamaation tekoon tai ihan erillinen sähköinen reklamaatiolomake. Nyt Googlella löytyvät ohjeet täältä Yhteisön keskusteluista. On hyvä, että täältä ohjeita löytyy, mutta niinkin merkittävän asian kuin reklamaation sietäisi löytyä helposti Telian sivulta.
Reklamaationhan voi lähettää myös postitse. KKV:n sivuilla on reklamaatioapuri, https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/
ja kun rullaa alas, löytyy “liittymän virhe”. Sivu ohjaa vaihe vaiheelta eteenpäin ja lopuksi saa tallennettua valmiin lomakkeen.
Telian postiosoitetta on vaikea löytää, mutta oletan, että se on:
Telia Finland Oyj
Telia Asiakaspalvelu
Pl 0400
65101 VAASA
Tieto löytyi Telian rekisteritietojen tilauslomakkeelta. Oletettavasti reklamaatiot käsitellään samassa paikassa tai ainakin homma pääsee vireille, joku tuohon osoitteeseen menevää postia kuitenkin lukee. Telian työntekijä varmasti voisi vahvistaa postiosoitteen.
Lataus 2.3Mbps ja Lähetys 2.6Mbps eli mahdoton netti yhteys. DNAn ja Kouvolan kaupungin nettisivuilla ilmoitettiin että KOuvolan, Valkealan, Vuohijärven ja Kirjokiven tukiasema korjaus saataisiin valmiiksi toukokuun 26. päivään mennessä. Nyt on 16.7???!!! Telian Niklas Westerback ilmoitti minulle 28.6 että asia korjautuisi heinäkuun loppuun mennessä. Näyttää toivottomalta sekoilulta. Vielä keväällä nopeudet olivat kymmenkertaisia. Huawei wifi on pöytämalli 8715s-23c ja kevääseen asti ei ollut mitää ongelmaa. Eikö Suomessa operaattoreilta vaadita kuluttaja lain mukaan toimivia minimi nopeuksia ja korvauksia jos internet ei toimi kunnolla??? Asumme vakituisesti ulkomailla ja siellä tälläiseen puututtaisiin. Suomessa näköjään saa toimia miten huvittaa.
Asiaa käsittelin Niklaksen kanssa ja kuten hän on ilmoittanutkin, että tilanne muuttuu heinäkuun loppuun mennessä. Alustavan aikatauluarvion mukaan 10 päivän päästä on tukiaseman uudelleenkäyttöönotto. Kyseessä on isot operaatiot jokaisen tukiaseman kohdalla tällä alueella eli itse rauta vaihdetaan toiseen (Nokia) ja siinä menee hetki jos toinen, kun nämä kaikki on saatu paikalleen. Nyt kyseessä on siis Vuohijärven lähellä Siikaniemessä sijaitseva tukiasema, mitä tarkoitan.
Muita alueen tukiasemia alueella on esim Hillosensalmi, minkä alustava käyttöönottopäivä olisi huomenna eli 18.7. Yleensä näissä pysytään +/- 5 päivän sisään aikatauluissa. Tukiasemia alueella on useita. Osa näistä on jo toiminnassa normaalisti.
Ja lisäyksenä vielä että
Vastaus Pialle. Meidän lähin tukiasema on Hillosensalmi joten katsotaan mitä tapahtuu huomenna!! On kyllä mennyt usko mutta toivotaan parasta.
Ja kiitos Purnipsille hyvityksien hakemis osoitteista. Alan huomenna tekemään korvaus hakemuksen.
Olen ollut yhteydessä Teliaan useamman kerran liittyen Vuohijärven tukiasemaan Hillosensalmella mikä ei pysty toimittamaan edes välttävää netti nopeutta. Ensin minulle kerrottiin että kaikki pitäisi toimia heinäkuun loppuun mennessä, mutta nyt on taas aikaa lisätty. En tiedä palautuuko netti nopeudet koskaan edes sille tasolle missä ne olivat vielä keväällä. On ongelmallista kun ei ole vaihtoehtoja jos käyttää kortti reititintä. Ainoa mahdollisuus olisi ottaa kyläkuitu mikä maksaa tuhansia. Ohessa viimeisin Telia viesti:
Kiitos, viestistä. Pahoittelut, että vastauksessa oli viivettä. Sain juuri tarkempaa tietoa verkkopuolelta.
Yhteisverkkojen tukiasematyöt ovat vielä kesken tässä osoitteen ympärillä, eli alueen kolmesta palvelevasta tukiasemasta on vielä yhdessä työ kesken eli siirto Yhteisverkolle.
Kun alueella on vielä molemman verkon (meidän ja yhteisverkkojen) tekniikkaa, niin verkon toiminta ei ole vielä sillä tasolla kun se ns. valmiina on.
Ja senkin jälkeen kun kaikki alueen tukiasemat on siirretty Yhteisverkoille, niin tukiasemien optimointia tehdään joidenkin päivien ajan. Viimeisin aikataulutieto on nyt elokuun puoliväli, mutta aina voi tulla pieniä viivästyksiä erinäisten syiden takia, esim. sääolosuhteet, jolloin mastoon ei voida kiivetä. Silloin voidaan tai sen jälkeen arvioida uudelleen tilannetta. Seuraamme tilannetta ja palaamme tähän kun kaikki muutokset alueella on saatu tehtyä.
Mukavaa elokuun alkua!
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.