Mäntsälässä Telian kaapeli pätki mm. jääkiekon mm-kisojen aikaan n. 10 kertaa. Pahimmillaan tuntikausia. Samalla pimeni myös netti. Kyllästytti ja annoin kaksi kertaa palautetta. Sain molemmilla kerroilla saman vastauksen: kaapelin oli katkaissut kaivinkone tms. Molemmilla kerroilla ja illalla mm. loppuottelun voittomaalien aikaan keskellä yötä?
Ajattelin tänään, että jatkossa voisin tällaisessa tilanteessa käyttää Elisan 4G:tä yhdessä Apple tv:n ja AirPlay:n kanssa.
Sain virhekoodin 1604 eivätkä peruskanavat toimineet. Maksulliset toki toimivat. Sain puhelimeen ilmoituksen, että tarvitset kanavapaketin? Soitin asiakaspalveluun ja odottelin parikymmentä minuuttia. Kerrottuani asiani asiakaspalvelija kertoi, että tarvitsen maksullisen tallennuspalvelun, jotta peruskanavat toimisivat. Kerroin,että meillä on tallentava digiboksi enkä tarvitse tallennuspalvelua. Ei kuulemma ole muuta keinoa nähdä normaalikanavia. Halusin lopettaa kaikki
maksulliset kanavat, mutta osoittautui, että sekään ei käy. Olimme tehneet 30.3.2017 vuoden sopimuksen urheilukanavista. Tietysti ensin pari ilmaista kuukautta ja sitten 10 kk:n normaalihinnalla.
Taloyhtiöllämme on pian yhtiökokous ja olemme jo alustavasti keskustelleet ongelmista. Aiomme vaihtaa kaapelikumppania niin pian kuin se on mahdollista. Alkaa olla liian paksua rahastusta. Ja mihin lie eurot menevät tällä hetkellä. Ilmeisesti Turkkiin.