Sain tänään puhelun minulle ennestään tuntemattomasta numerosta.
“Hei, Olen Julia Telialta. Teidän nettiliittymänne tullaan poistamaan käytöstä ns kuparilinja. Kyseessä hybridilaajakaistanne, jota ei voida jatkossa enää käyttää. Teidän pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Voimme tarkastaa tietojanne kun teette vahvan tunnistaumisen ilmoittamalla henkilötunnuksen ja kotiosoitteenne tässä puhelimitse.”
Jos Telialla ei ole parempaa tapaa ilmoittaa kuukauden kuluttua suljettavasta liittymästä tai antaa asiakkaille ohjeita, kuin tyypillisesti puhelinhuijareiden tapa ottaa yhteyttä puhelimitse ja aiheuttaa kiireen tunne asian hoitamiseksi. Vahva tunnistautuminen mobiililla on Telian oma palvelu, jota hyödyntämällä asiakaspalvelutilanteessapuhelimitse ei muodostuisa epäilyksiä soittajan tarkoitusperistä.
Itselleni muodostui epäilys soittajan tarkoitusperistä, kun vastaavia puheluita on lähiaikoina tullut pankkien nimissä ja eräiden muiden liikenneturvatuotteiden myyjien toimesta. Kyseiset puhelut ovat osoittautuneet huijausyrityksiksi.
Toivon Telian parantavan tapojaan omien neuvojensa mukaisiksi,