Skip to main content

Hei!
Vuodenvaihteen jälkeen soneran 100mbs netti on alkanut pätkimään päivittäin useita kertoja vuorokaudessa. Ennen vuodenvaihdetta ei tällaista ongelmaa ollut. Kun netti pätkäsee, katkeaa nettiyhteys kaikista laitteista (2 pöytäkonetta, läppäri, digiboksi ja wifissä olevat kännykät). 

Tietokoneella netti-ikonin päälle tulee keltainen kolmio, eikä windows tai sonera avustaja löydä mitään ongelmaa. Jos katsoo tallennettua ohjelmaa ja nettiyhteys katkeaa, tulee virhekoodit 521 ja 526.

Merkitsin huvikseni viime yön nettikatkot jos näistä hyötyä olisi: 22.13 - 22.15, 22.22 - 22.25, 1.35 - 1.49, 2.28 - 2.29, 4.01 - 4.22, 5.28 - 5.48, 7.21 - 7.25.

Mistä johtuu että soneran netti on vuodenvaihteen jälkeen alkanut pätkimään näin paljon? Tällä hetkellä kaduttaa se, että tuli jatkettua soneran asiakkaana vuodenvaihteen jälkeen ja se että olen joskus suositellut tätä nettiä ystävilleni.

Nettiyhteyden nopeuskin on tippunut välille 50-75mbs eikä ole korkeampana ollut vuodenvaihteen jälkeen. Ennen vuodenvaihdetta näytti yli 90mbs kokoajan.

Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin, kunnes yhteyteni taas toimii ilman katkoksia.

 

 

Tarkemmin en pysty nyt sanomaan mikä tässä voisi olla vialla, kun en nää suoraan liittymäsi tilaa. Selvästi kuitenkin koko yhteys katkeaa modeemille saakka. Oletko huomannut broadband-valon sammuvan tai alkavan vilkkua katkon aikana?

 

Voisit resetoida modeemin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 20 sekuntia ja testata ainakin toisella puhelinjohdolla vielä.

 

Jos ongelma jatkuu, niin jätä vikailmoitus Omilta Sivuilta tai soita vikapalveluun 0206 90101 niin saadaan liittymä tarkempaan syyniin ja korjaukseen. Jos jätät vikailmoituksen netissä niin liitä kirjoittamasi lisätiedot myös siihen.


Broadband valo vilkkuu katkon aikana. Ja olen jo kokeillut toisella puhelinjohdolla, joten menenkin sitten varmaan tekemään sen vikailmoituksen :D


Vastaa