Skip to main content
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Hei,

Täälläpäin tarttis kans firmware päivitystä kun pelaamisesta ei tuu mitään kun netti takkuilee.

Kiitos jo etukäteen 🙂
Hei Darwin,

Laitetaan sinulle kohta päivitystä tulemaan.
Saisikos myös päivityksen, nykyinen 8.8.B.A
Miksi kyseinen thomson työntää wlan:sta max 21/16 vaikka kaikki teidän ohjeistamat temput on tehty? ja koska teiltä olisi saatavilla parempi malli tilalle minkä Band: 5Ghz
Tuntuu kaikki valittavan kun wlan tossa toimii niin hitaasti 😞 . Omakin papereilla 100/10
Saisiko myös päivityksen, tämänhetkinen on 8.C.H.2
Kaipaisin myös päivitystä. Käytössä vielä 8.8.B.A.
Hei,

Kuten hieman arvelinkin niin Thomsonin resetointi ei valitettavasti auttanut asiaan minulla. Torstaina resetoin ja buuttaus tapahtui lauantaina ja uudelleen sunnuntaina. En oikein usko että uusi modeemikaan auttaa asiaan, koska naapurillani on samanlainen modeemi ja sama buuttausongelma. Tulee ennemmin mieleen että Thomson ja taloyhtiömme reititin eivät ole oikein yhteensopivia, tai sitten tuo on vieläkin yleisempi ongelma. Muuten kaikki toimii hienosti, mutta se että modeemi buuttaa päivän tai parin välein ei ole hyväksyttävää. Varsinkin kun se yleensä juuri tapahtuu silloin kun sitä käyttää (eli esim verkkopeli tai netflix). Eikö Thomsoniin ole olemassa vielä uudempaa firmwarea?
Päivitys pistetty tulemaan Fc1:lle, TARJACU:lle ja Jash52:lle.

_jj, valitettavasti Thomsoniin ei löydy uudem ohjelmistoa. Uskoisin että itse laitteessa on jotain vikaa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tehdään laitteelle takuuvaihto.
Sama boottaus ongelma minulla, laite vaihto tehty ja tämä uusi laite hurjii vielä enemmän kuin vanha, tänäänkin on pudonnut linjoilta useamman kerran ja tuo kun on päivittäistä, mitä tuon kanssa tekisi? Firmware on 8.C.H.2
Hei maveric

8.C.H.2 on uusin firmis. Sinun tilanteessasi yhteys itsesessään näyttää pätkivän selvästi. Jos modeemi on vaihdettu jo kerran ei vika voi jäädä modeemin. Itse linjassa on jotain vikaa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä pätkimisestä vikailmoitus. Voi olla että joudumme käyttämään asentajaa tutkimassa vikaa.
Arttu- kirjoitti:
Hei maveric

8.C.H.2 on uusin firmis. Sinun tilanteessasi yhteys itsesessään näyttää pätkivän selvästi. Jos modeemi on vaihdettu jo kerran ei vika voi jäädä modeemin. Itse linjassa on jotain vikaa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä pätkimisestä vikailmoitus. Voi olla että joudumme käyttämään asentajaa tutkimassa vikaa.

Okei, laitoin tuon vikailmoituksen saa nähä mitä tulee, rupeaa vähän arsyttämään tuo homma jo.
Itse päätin koittaa Asuksen routteria Thomsonin sijaan. Autoconfig epäonnistui alkuperäisellä firmwarella, mutta nyt uusin firmware ja näyttäisi toimivan ok. Katsotaan pysyykö pystyssä paremmin.
_jj kirjoitti:
Itse päätin koittaa Asuksen routteria Thomsonin sijaan. Autoconfig epäonnistui alkuperäisellä firmwarella, mutta nyt uusin firmware ja näyttäisi toimivan ok. Katsotaan pysyykö pystyssä paremmin.

Mikä malli sulla on tuosta Asuksen routterista, sitä vaan et toimiiko koti-tv kun on multicast?
maveric kirjoitti:
[quote="_jj":1t1iqwzs]Itse päätin koittaa Asuksen routteria Thomsonin sijaan. Autoconfig epäonnistui alkuperäisellä firmwarella, mutta nyt uusin firmware ja näyttäisi toimivan ok. Katsotaan pysyykö pystyssä paremmin.

Mikä malli sulla on tuosta Asuksen routterista, sitä vaan et toimiiko koti-tv kun on multicast?[/quote:1t1iqwzs]

Malli on ASUS RT-N56U. En ole ehtinyt kokeilla iptv:tä kun vasta tänään sain tuon toimimaan. Meillä on kaapeli-tv erikseen niin ei ole oikeastaan niin väliä.
_jj kirjoitti:
[quote="maveric":3k852mzr][quote="_jj":3k852mzr]Itse päätin koittaa Asuksen routteria Thomsonin sijaan. Autoconfig epäonnistui alkuperäisellä firmwarella, mutta nyt uusin firmware ja näyttäisi toimivan ok. Katsotaan pysyykö pystyssä paremmin.

Mikä malli sulla on tuosta Asuksen routterista, sitä vaan et toimiiko koti-tv kun on multicast?[/quote:3k852mzr]

Malli on ASUS RT-N56U. En ole ehtinyt kokeilla iptv:tä kun vasta tänään sain tuon toimimaan. Meillä on kaapeli-tv erikseen niin ei ole oikeastaan niin väliä.[/quote:3k852mzr]
Okei. Kiitti tiedosta, pitää nyt kattoo jos tuo ei rupea kunnolla toimimaan niin jotain muuta purkkia sitä on kateltava, vaikka verkkoon ne sanoivat et minun vikani kuuluisi....
Olisiko mahdollista saada minulle kanssa toi päivitys kun on alkanut puolen tunnin välein netti sammumaan ja on joka kerta 5 min kiinni 🙂
Hei armoton666

Päivitys pistetty tulemaan!
tarvitsisin kanssa päivitystä, netti pätkii ja mm. voip ohjelmat pätkii portti ohjauksista huolimatta.
Hei venny

Tiedoistasi ei löydy Thomson laitetta. Onko sinulla ollut aikaisemmin Viihde vai mistä olet saanut Thomsonin TG789 modeemin?
maveric kirjoitti:
[quote="Arttu-":1n1hsqto]Hei maveric

8.C.H.2 on uusin firmis. Sinun tilanteessasi yhteys itsesessään näyttää pätkivän selvästi. Jos modeemi on vaihdettu jo kerran ei vika voi jäädä modeemin. Itse linjassa on jotain vikaa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä pätkimisestä vikailmoitus. Voi olla että joudumme käyttämään asentajaa tutkimassa vikaa.

Okei, laitoin tuon vikailmoituksen saa nähä mitä tulee, rupeaa vähän arsyttämään tuo homma jo.[/quote:1n1hsqto]
Tein tuon vika ilmoituksen siitä netin pätkimisestä, mut ei ole kuulunut mitään eikä ole tullut kuittausta.
Eli mikä on tilanne?
Hei maveric

Ilmoitusten käsittelyssä on pientä viivettä. Saat meiltä tekstiviestin, kun ilmoitus on otettu käsittelyyn. Tarvittaessa soitamme ja kysymme lisätietoja.
Arttu- kirjoitti:
Hei maveric

Ilmoitusten käsittelyssä on pientä viivettä. Saat meiltä tekstiviestin, kun ilmoitus on otettu käsittelyyn. Tarvittaessa soitamme ja kysymme lisätietoja.

Joo ei siinä mitään, ihmettelin vaan kun pari päivää sitten sen jätin. No ootellaan.
Moi,

Voitko päivittää minunkin TG789vn.

Kiitos
Hei jokketu

Päivitys pistetty tulemaan!
Saisko tännekkin päivitystä?
herkulii päivitys pistetty tulemaan!

Vastaa