Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.
Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.
Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Sivu 14 / 26
maveric Ikävä yhä kuulla että ongelmaasi ei ole saatu korjattua. Edellisellä vikailmoituksella asentaja oli tosiaankin linjan puolelta nyt kaikki mahdolliset paikat tutkinut läpi. Asentaja oli kuitenkin vielä vaihtanut laitepaikkaasi . Katselin linja-arvoja meidän puolelta ja tein siihen vielä pieniä säätöjä.
Käynnistä modeemilaitteesi uudestaan jotta vaikutus astuu voimaan ja ilmoittele miten tilanne etenee.
OlliKuu Jostain syystä sinunkaan thomson ei suostu vastaanottamaan päivitystä. Voisit kokeilla palauttaa laitteesi tehdas-asetukset painamalla laitteen kyljestä löytyvää reset painiketta 30s ajan. Thomson modeemien päivityksiä ajetaan verkostakin automaattiesti, mutta silloin tällön jotkut laitteet eivät niitä syystä tai toisesta aina suostu ottamaan vastaan tai päivitys ei onnistu.
Käynnistä modeemilaitteesi uudestaan jotta vaikutus astuu voimaan ja ilmoittele miten tilanne etenee.
OlliKuu kirjoitti: päivitystä kaipailtaisiin tännekkin
OlliKuu Jostain syystä sinunkaan thomson ei suostu vastaanottamaan päivitystä. Voisit kokeilla palauttaa laitteesi tehdas-asetukset painamalla laitteen kyljestä löytyvää reset painiketta 30s ajan. Thomson modeemien päivityksiä ajetaan verkostakin automaattiesti, mutta silloin tällön jotkut laitteet eivät niitä syystä tai toisesta aina suostu ottamaan vastaan tai päivitys ei onnistu.
Moi, En tiedä mihin aikaan olit tehnyt säätöjä, mutta tänä aamuna kun laitoin modeemin päälle, niin sen jälkeen ei ole pätkinyt tai pudonnut linjalta, mut eilen illalla vielä pudottii yhteyden linjoilta pois. Toivotaan nyt et alkaisi toimimaan normisti. Ps. onko mitään tietoa miten usein nämä Thompsonin purkit päivitetään?
Hei, Ei tuo sinun linjan säätö ainakaan parantanut tuota, nyt on taas tänä aamuna puottanut monta kertaa pois linjalta, vieläkö sitä voit sieltä säätää, eilen kumma toimi aamusta iltaan ei mitään pätkimisiä, vaikka liekkö tuossa modeemissa joku vika, vaikka sekin on vaihdettu jo 2 kertaa.
Hei maveric
Harmillista kuulla ettei säädöistäni ollut pysyvää ratkaisua sinun ongelmaasi. Suosittelisin vielä jatkoselvitystä varten jättämään asiasta vielä kerran vikailmoituksen. Silloin voidaan paremmin seurata miten linja käyttäytyy tulevina vuorokausina säätöjen jälkeen. Modeemilaitteeseen en usko enää vian jäävän jos ei ole ukkosen aikaan pidetty laitetta seinässä kiinni.
Vaikea sanoa mitään kiinteää aikaväliä tai määrää montako päivitystä vuodessa tulee. Päivityksiä on pyritty tekemään aina tarpeen mukaan mikäli jotain ongelmia niissä esiintyy.
maveric kirjoitti: nyt on taas tänä aamuna puottanut monta kertaa pois linjalta, vieläkö sitä voit sieltä säätää, eilen kumma toimi aamusta iltaan ei mitään pätkimisiä, vaikka liekkö tuossa modeemissa joku vika, vaikka sekin on vaihdettu jo 2 kertaa.
Harmillista kuulla ettei säädöistäni ollut pysyvää ratkaisua sinun ongelmaasi. Suosittelisin vielä jatkoselvitystä varten jättämään asiasta vielä kerran vikailmoituksen. Silloin voidaan paremmin seurata miten linja käyttäytyy tulevina vuorokausina säätöjen jälkeen. Modeemilaitteeseen en usko enää vian jäävän jos ei ole ukkosen aikaan pidetty laitetta seinässä kiinni.
maveric kirjoitti: Ps. onko mitään tietoa miten usein nämä Thompsonin purkit päivitetään?
Vaikea sanoa mitään kiinteää aikaväliä tai määrää montako päivitystä vuodessa tulee. Päivityksiä on pyritty tekemään aina tarpeen mukaan mikäli jotain ongelmia niissä esiintyy.
Antti- kirjoitti: Hei maveric
[quote="maveric":173gcoly]nyt on taas tänä aamuna puottanut monta kertaa pois linjalta, vieläkö sitä voit sieltä säätää, eilen kumma toimi aamusta iltaan ei mitään pätkimisiä, vaikka liekkö tuossa modeemissa joku vika, vaikka sekin on vaihdettu jo 2 kertaa.
Harmillista kuulla ettei säädöistäni ollut pysyvää ratkaisua sinun ongelmaasi. Suosittelisin vielä jatkoselvitystä varten jättämään asiasta vielä kerran vikailmoituksen. Silloin voidaan paremmin seurata miten linja käyttäytyy tulevina vuorokausina säätöjen jälkeen. Modeemilaitteeseen en usko enää vian jäävän jos ei ole ukkosen aikaan pidetty laitetta seinässä kiinni.
maveric kirjoitti: Ps. onko mitään tietoa miten usein nämä Thompsonin purkit päivitetään?
Vaikea sanoa mitään kiinteää aikaväliä tai määrää montako päivitystä vuodessa tulee. Päivityksiä on pyritty tekemään aina tarpeen mukaan mikäli jotain ongelmia niissä esiintyy.[/quote:173gcoly]
Moi, tein nyt kerran vielä tuon vikailmoituksen, toivotaan nyt et siitä olisi apua, nyt on taas iltapäivällä toiminut ihan hyvin, mutta tuo aamupäivä on se pahin.
Moi, Voitteko tarkistaa oliko tuo eilen tekemäni vikailmoitus mennyt eteenpäin, omien sivujen mukaan ei olisi lähtenyt voi.......?
Hei maveric
Mitä kautta teit vikailmoituksen? En löytänyt vikailmoitustasi ainakaan puhelinautomaatin tai vikapalvelun henkilön tekemänä? Jos laitoit palvelupyynnön omien sivujen kautta, niiden käsittelyssä menee muutama arkipäivä.
Suosittelisin tässä tapauksessa soittamaan asiasta suoraan vikapalveluun 0206 90101 niin saat ilmoitettua vian joko automaatille tai tekniselle asiantuntijalle.
maveric kirjoitti: Moi, Voitteko tarkistaa oliko tuo eilen tekemäni vikailmoitus mennyt eteenpäin
Mitä kautta teit vikailmoituksen? En löytänyt vikailmoitustasi ainakaan puhelinautomaatin tai vikapalvelun henkilön tekemänä? Jos laitoit palvelupyynnön omien sivujen kautta, niiden käsittelyssä menee muutama arkipäivä.
Suosittelisin tässä tapauksessa soittamaan asiasta suoraan vikapalveluun 0206 90101 niin saat ilmoitettua vian joko automaatille tai tekniselle asiantuntijalle.
Antti- kirjoitti: Hei maveric
[quote="maveric":3lus1qjq]Moi, Voitteko tarkistaa oliko tuo eilen tekemäni vikailmoitus mennyt eteenpäin
Mitä kautta teit vikailmoituksen? En löytänyt vikailmoitustasi ainakaan puhelinautomaatin tai vikapalvelun henkilön tekemänä? Jos laitoit palvelupyynnön omien sivujen kautta, niiden käsittelyssä menee muutama arkipäivä.
Suosittelisin tässä tapauksessa soittamaan asiasta suoraan vikapalveluun 0206 90101 niin saat ilmoitettua vian joko automaatille tai tekniselle asiantuntijalle.[/quote:3lus1qjq]
Joo omien sivujen kautta tein eilen, kyllä kait se on menny perille, en kehtaa enää ruveta soittelemaan, tuli sinne selostettua semmoiset värsyt, et niillä veisais vaikka Joulukirkossa. Huomasin vaan kun testasin omien sivujen kautta sitä yhteyttä niin ei näkynyt sitä et vikailmoitus olisi tehty / käsittelyssä, silloin kun tein puhelimessa sen niin tieto näkyi siellä aikas pian.. Ootellaan, jospa se sieltä.......
Edit, ei näy vielä omien sivujen mukaan että vikailmoitus olisi mennyt perille, no toivotaan et sen teko onnistui ja jos siinä menee kerta muutama päivä ennen kuin se rekisteröityy tuonne ja taas tuossa vähän aikaa sitten puotti linjalta 3-5 kertaa ihan peräkkäin, internet valo syttyi ja saman tien sammui. iltapäivän jälkeen toimii ihan hyvin...
Arttu- kirjoitti: Hei makijo-80
Yksi vaihtoehto voisi olla erilinen langaton reititin Thomsonin perään, mutta tämä vaatii tietenkin laitehankinnan ja hieman kikkailua. Muuta ratkaisua en näin äkkiseltään keksi.
Noniin ostin uuden langattoman reitittimen. Voinko heittää thomsonin menemään/palauttamaan teille ja käyttää tätä? Jos ei ole mahdollista niin neuvokaa edes se kikkailu.
Hei Makijo-80,
Arttu- tarkoitti tuossa siis että langaton reititin kytkettäisiin Thomsoniin kiinni ethernet kaapelilla. Tämän jälkeen reititin asetetaan toimimaan siltaavana, jolloin langaton reititin ja muut laitteet sen perässä saavat IP-osoitteensa Thomsonilta. Langaton verkko toimisi siis tässä tapauksessa tuon langattoman reitittimen kautta.
Thomsonia ei kannata heittää menemään sillä laite on Soneran omaisuutta ja se tulee palauttaa kun Viihdepalvelun sopimus loppuu. Ja mikäli edelleen haluat kuitenkin tuota Viihdepalvelua käyttää, niin tarvitset edelleen tuota Thomsonia. Eli siis jos palvelua käytät, niin laitetta ei kannata palauttaa.
Asetuksien kanssa saat tarkempaa ohjausta mm. Helpson palvelusta.
Arttu- tarkoitti tuossa siis että langaton reititin kytkettäisiin Thomsoniin kiinni ethernet kaapelilla. Tämän jälkeen reititin asetetaan toimimaan siltaavana, jolloin langaton reititin ja muut laitteet sen perässä saavat IP-osoitteensa Thomsonilta. Langaton verkko toimisi siis tässä tapauksessa tuon langattoman reitittimen kautta.
Thomsonia ei kannata heittää menemään sillä laite on Soneran omaisuutta ja se tulee palauttaa kun Viihdepalvelun sopimus loppuu. Ja mikäli edelleen haluat kuitenkin tuota Viihdepalvelua käyttää, niin tarvitset edelleen tuota Thomsonia. Eli siis jos palvelua käytät, niin laitetta ei kannata palauttaa.
Asetuksien kanssa saat tarkempaa ohjausta mm. Helpson palvelusta.
Marko- kirjoitti: Ja mikäli edelleen haluat kuitenkin tuota Viihdepalvelua käyttää, niin tarvitset edelleen tuota Thomsonia.
Soneran puolesta virallisesti näin.. mutta esim.: viewtopic.php?p=51856#p51856 ja tosta: viewtopic.php?p=55578#p55578
Marko- kirjoitti: Hei Makijo-80,
Arttu- tarkoitti tuossa siis että langaton reititin kytkettäisiin Thomsoniin kiinni ethernet kaapelilla. Tämän jälkeen reititin asetetaan toimimaan siltaavana, jolloin langaton reititin ja muut laitteet sen perässä saavat IP-osoitteensa Thomsonilta. Langaton verkko toimisi siis tässä tapauksessa tuon langattoman reitittimen kautta.
Niiiiiin? neuvokaa nyt sitten miten teen tuon. Eli en tee niin kuin reitittimen ohjeissa sanotaan vaan jotenkin noin kun sinä sanot? Parempi neuvoa sitten tai menee vaihtoon modeemi.
en kyllä pese aivojani millään viihdepalveluilla. otin thomsonin vaan kun sanottiin että nopeampi netti.
Hei Makijo-80,
Mikäli et tuota Viihdettä käytä, niin voit toki yhteydessä muutakin modeemia käyttää. Nettiyhteys toimii siis toisellakin modeemilla.
Asetuksian kanssa saat tarvittaessa apua Helpson palvelusta.
Mikäli et tuota Viihdettä käytä, niin voit toki yhteydessä muutakin modeemia käyttää. Nettiyhteys toimii siis toisellakin modeemilla.
Asetuksian kanssa saat tarvittaessa apua Helpson palvelusta.
Voi hyvänen aika. et voi edes sanoa että laitanko ethernet kaapelin mihin kohtaan thomssoniin ja mihin kohtaan reitittimeen ja miten siltaus tehdään? ei ole paljon vaadittu. voisin kopsata sitten vastaukseksi tuonne wii u ongelma aiheeseen.
Hei Makijo-80,
Laite kytketään Thomsonin keltaiseen ethernet porttiin. WLAN reitittimen päässä kaapeli kytketään laitteen WAN porttiin.
Siltaaminen tehdään WLAN reitittimen asetuksista. Asetusten kanssa en osaa suoraan auttaa, koska en tiedä mikä reititin sinulla on siellä käytössä. Tarvittavat tiedot pitäisi löytyä laitteen ohjeista.
Laite kytketään Thomsonin keltaiseen ethernet porttiin. WLAN reitittimen päässä kaapeli kytketään laitteen WAN porttiin.
Siltaaminen tehdään WLAN reitittimen asetuksista. Asetusten kanssa en osaa suoraan auttaa, koska en tiedä mikä reititin sinulla on siellä käytössä. Tarvittavat tiedot pitäisi löytyä laitteen ohjeista.
jaahas, otin salasana suojauksen kokonaan pois thomsonista ja kokeilin peliä wii u:lla mutta ei silti toiminut. kyse ei siis ole siitä security modesta vaan jostain ihan muusta... koko ostos oli siis ihan turha. No, ehkä tuolle reitittimelle tulee myöhemmin jotain käyttöä.
joka tapauksessa, ehkä pitäisi vaihtaa channelia automaticille tai jollekin tietylle manuaaliselle.
Joku nyt thomsonissa blockaa ikävästi wii u:n pääsyä nettipelin huoneisiin. hmm
E: annoin nintendon heebon ohjata konettani ja koittaa saaha toimimaan (sulki palomuurinkin) mutta sanoi että vika on modeemissa ihan niin kuin arvelin. eli jos haluat että pelit toimii wii u:lla niin modeemi vaihtoon!
tutki ensin mistä modeemeista on hyviä kokemuksia. olisi pitänyt itsekin.
joka tapauksessa, ehkä pitäisi vaihtaa channelia automaticille tai jollekin tietylle manuaaliselle.
Joku nyt thomsonissa blockaa ikävästi wii u:n pääsyä nettipelin huoneisiin. hmm
E: annoin nintendon heebon ohjata konettani ja koittaa saaha toimimaan (sulki palomuurinkin) mutta sanoi että vika on modeemissa ihan niin kuin arvelin. eli jos haluat että pelit toimii wii u:lla niin modeemi vaihtoon!
tutki ensin mistä modeemeista on hyviä kokemuksia. olisi pitänyt itsekin.
Arttu- kirjoitti: korte ja suomenelain, teidän Thomsoneissa näyttää olevan jo uusin softa.
deissi ja Hecate, teidän Thomsonit eivät jostain syystä suostu päivittymään. Voisitte kokeilla resetoida modeemit. Reset-nappia pitää painaa pohjassa niin pistkään, että Power-valo syyttyy oranssiksi. Ilmoittakaan kun resetti on tehty. Kokeillaan päivitystä uudestaan.
Nyt on resetoitu. Eli kokeilisitteko uudelleen.
Hei deissi
Jostain syystä modeemisi päivitys ei onnistunut vieläkään. Olethan resetoinut modeemin pitämällä laitteen "reset"-nappia pohjassa 30s. Onko sinulla minkälaisia ongelmia modeemin kanssa?
Jostain syystä modeemisi päivitys ei onnistunut vieläkään. Olethan resetoinut modeemin pitämällä laitteen "reset"-nappia pohjassa 30s. Onko sinulla minkälaisia ongelmia modeemin kanssa?
Omassa Thomsonissa on versio 8.8.B.A
Löytyisikö uudempaa ja voisitteko sen päivittää?
Tuppaa tuo yhteys katkeamaan useamman kerran päivässä, joten joskohan firmiksen päivitys auttaisi asiaan? Ei viitsisi lähteä tätä korttia katsomatta lähteä ostamaan uutta laitetta
Löytyisikö uudempaa ja voisitteko sen päivittää?
Tuppaa tuo yhteys katkeamaan useamman kerran päivässä, joten joskohan firmiksen päivitys auttaisi asiaan? Ei viitsisi lähteä tätä korttia katsomatta lähteä ostamaan uutta laitetta
Hei Dosb,
Thomsonin päivitystä tulee hetkisen kuluttua.
Thomsonin päivitystä tulee hetkisen kuluttua.
Antti- kirjoitti: Hei deissi
Jostain syystä modeemisi päivitys ei onnistunut vieläkään. Olethan resetoinut modeemin pitämällä laitteen "reset"-nappia pohjassa 30s. Onko sinulla minkälaisia ongelmia modeemin kanssa?
Moi, ainakin 10 kertaa resetoitu. Viimeksi tänään kokeiltu. Yritän saada USB-verkkolevyä toimimaan, mutta netin perusteella muillakin on vanhempien firmiksien kanssa ollut sellaista ongelmaa, että purkki ei suostu tallentamaan tuota "managed partition" -tietoa, kun painaa OK:ta. Levy on formatoitu FATtiin, eli ongelma ei siis piile siinä, vaan laite ei jostain syystä vain suostu hyväksymään ok-painallusta.
Hei Deissi,
Kokeilemme hetken kuluttua laittaa sinulle uudelleen tuota päivitystä tulemaan.
Kokeilemme hetken kuluttua laittaa sinulle uudelleen tuota päivitystä tulemaan.
Marko- kirjoitti: Hei Dosb,
Thomsonin päivitystä tulee hetkisen kuluttua.
"hetkinen" taisi olla hitusen alle vuorokausi, kun tänään vasta huomattiin wifin katkenneen :)
Eipä sillä, uusi versio on käytössä, kiitokset siitä. Katsotaan jatkuuko katkeilu vai ei.
Hei Dosb ja Deissi,
Dosb: Päivitys ei ollut ensimmäisillä yrittämillä tullut perille ja tästä syystä siinä kesti hieman.
Deissi: Sinun Thomsonisi kanssa on ollut päivityksen kanssa myös pientä ongelmaa ja sitä selvitellään edelleen. Koitetaan saada sinullekkin tuo uusin versio mahdollisimman pian.
Dosb: Päivitys ei ollut ensimmäisillä yrittämillä tullut perille ja tästä syystä siinä kesti hieman.
Deissi: Sinun Thomsonisi kanssa on ollut päivityksen kanssa myös pientä ongelmaa ja sitä selvitellään edelleen. Koitetaan saada sinullekkin tuo uusin versio mahdollisimman pian.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.